Skip to main content

Mijn t.v. ontvanger van Arris vertoonde de laatste tijd steeds vaker en sneller achter elkaar foutcode 143. Tot nu toe heb ik ‘m steeds weer aan de praat gekregen, maar nu lukt het niet meer. Ik krijg de ontvanger ook niet meer uit. Behalve als ik de stekker eruit trek. Wie weet de oplossing? Wellicht een nieuwe t.v. ontvanger?

Dat klinkt niet best.  Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, volgens mij op zo'n versterker. Ik heb er niet zoveel verstand. Maar inmiddels heb ik de t.v. toch weer aan de praat gekregen en heb de t.v. ontvanger gereset middels de instellingen op de t.v. Voor nu dus even kijken of dat werkt. Overigens krijg ik de foutcode alleen als ik videoland kijk.


Gebruikt u deze?

 


Nee, zwart vierkant kastje. Heet teleste.


Hoi @Wilhelmina7, krijg je die foutcode alleen als je Videoland probeert te kijken, of ook bij andere dingen? Ik ben ook benieuwd wat voor kastje de Teleste precies is, zou je daar een foto van kunnen maken? Is het mogelijk om dat kastje uit het netwerk te halen en te kijken hoe de tv-ontvanger het doet als dat kastje niet wordt gebruikt?

Foutcode 143 geeft aan dat de tv-ontvanger geen goede verbinding heeft met het modem, vandaar dat ik meer naar die aansluiting kijk dan naar de tv-ontvanger zelf.


Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik de boel dan weer aan moet sluiten. En ja,  tot nu toe is het alleen gebeurd als ik videoland kijk. 


Ah, het is een MOCA-setje zo te zien. Daarmee gaat het signaal via de COAX kabels in de muur en dit kastje zet het (aan beide kanten) om naar Ethernet kabel die aangesloten kan worden op de tv-ontvanger en het modem. 

Op de foto zitten rechtsboven 3 lampjes zo te zien, ik weet niet wat ze betekenen maar ze lijken alle 3 uit te zijn. Is dat ook het geval bij het andere Teleste kastje, die bij het modem zit? OF branden daar wel lampjes?


De lampjes branden wel hoor. Is alleen niet goed te zien op de foto. 

Overigens nooit geweten dat er nog zo'n kastje in huis was, maar ik heb 'm gevonden. Ook hier branden alledrie de lampjes.


Overigens stopte de t.v. (alleen in de slaapkamer gebeurt dit steeds) gisteren ook bij terugkijken van programma's. Tot nu toe lukt het nog steeds om de boel weer op te starten,  maar het blijft vreselijk irritant.


Je hebt meerdere tv-ontvangers dus, als ik je goed begrijp? Speelt dit alleen op de ontvanger die via deze Teleste set is aangesloten of ook op de andere? Als het alleen op die ontvanger speelt kan het wel zijn dat de Teleste kastjes een probleem geven. 

Je kunt beide ontvangers ook eens van plek ruilen, om te kijken of het meegaat met de ontvanger of dat het op dezelfde plek blijft - maar met de andere ontvanger.


Goed idee.  Ik ga,  de volgende keer, als het weer gebeurt,  dit doen.  Nu alweer een paar dagen oké. 


Het kan op dat moment ook zijn dat het verplaatsen van de ontvanger ervoor zorgt dat het op beide plekken weer goed is.

Je kunt beide ontvangers ook van plek verwisselen en ze een tijdje laten staan. Als je ze dan gewoon gebruikt krijgen we een natuurlijk beeld of dan ook speelt.


Ga ik doen.