Skip to main content

Beste mensen,

 

de laatste weken regelmatig foutcode 143. Ontstaat steeds tijdens gebruik van in demand - Netflix. Als we vervolgens alles resetten, werkt het weer. We hebben twee ontvangers en drie DVS. KPN helpdesk adviseert een monteur a € 50. Is er echt niet iets met de software van de Netflix app aan de hand? 
 

wie weet raad?

Zo herkenbaar. Sinds een week heb ik problemen met de Netflixapp op de tv ontvanger. Ik start de app vanuit het ondemand menu.  Als een film of serie even heeft stil gestaan, kan ik daarna niet meer verbinden.  Blijft hangen op 25%.

Bij via helpdesk Netflix en KPN proberen te lokaliseren van het probleem, heeft 1 van de posten van de DVS het begeven.

Probleem niet opgelost en ik kan een monteur van KPN, met een minimumtarief van € 50 laten komen. Het probleem is toch echt ontstaan in de sw van KPN of netflix. Is dit de bij een duur abbo behorende service?

 

Admin: bericht in ander topic verplaatst naar je eigen topic


Nee hoor met Netflix is niks aan de hand. Trek een kabel en gooi de Devalo's weg en het probleem is opgelost. Blijkbaar is jouw electriciteitsnetwerk niet geschikt en geeft het storingen.


@Joep1965 dat netwerk is prima geschikt. Werkt als jaren zonder problemen.

doorloop stappenplannen, bel helpdesks, probleem lost wel op. Maar binnen een paar dagen weer raak


@Gerties Wat vervelend dat je vaak foutcode 143 krijgt bij het gebruik van Netflix. Heb je dit probleem ook als je geen Netflix gebruikt maar bijvoorbeeld tv kijkt via de tv ontvanger? 

Mocht je het probleem alleen bij Netflix hebben dan zou je er voor kunnen kiezen om de kwaliteit te verlagen, hoe je dit doet vind je hier.  Netflix kan namelijk meer data verbruiken dan regulier tv kijken.

Mocht dit het probleem ook niet oplossen dan zou er eventueel nog sprake kunnen zijn van een storingsbron in de woning. Is er sinds het probleem zich voordoet iets veranderd in de woning? 

Verstandig kan zijn om de tv ontvanger even bekabeld te testen om te kijken of Netflix dan wel probleemloos werkt. 

Mocht het niet werken of mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag. 


Beste @Rutger_ 

Bedraad werkt het wel, maar dat is ongewenst omdat de draad dan het halve huis doormoet en langs deuren. Daarom hebben we voor DVS gekozen.

Het probleem ontstaat tijdens Netflix, en dat was tot twee weken geleden niet het geval. Het probleem is verholpen als we de DVS's opnieuw instellen (resetten), het modem opnieuw opstarten ect, volgens jullie stappenplan. Maar dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Nogmaals, tot een week of twee geleden werkte het probleemloos. Wat is er veranderd dat dit nu voorkomt. Ik vind de oplossing van een storingsmonteur nogal een dure grap.

 

Groeten, gerties


Wat er veranderd kan zijn is bijvoorbeeld een ledlamp waar iets mis mee is en dus storing geeft.  Of een niet goed werkend zonnepaneel. Of iets bij de buren. 


@Gerties Ik kan mij voorstellen dat een kabel inderdaad niet de ideale oplossing is, zeker als deze door de hele woning zou moeten lopen. Als het probleem sinds de laatste 2 weken is ontstaan dan zou @Joep1965 gelijk kunnen hebben. Er zou dan sprake kunnen zijn van een storingsbron in of rond de woning. Je zou ook nog even hierop kunnen klikken, hier wordt uitleg verstrekt over verstoring op een draadloze verbinding set. Een servicemonteur zou ook een optie kunnen zijn, alleen kan ik mij voorstellen dat je dit duur vindt. Daarnaast is de kans groot dat de monteur ook zal aangeven dat bekabeld aansluiten toch de beste optie is. Al kan de servicemonteur dit natuurlijk op locatie beter inschatten dan ik vanaf afstand. 

 


@Gerties Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


@Rutger_  Het probleem is niet verholpen. Maar als ik het zo lees, is er ook geen oplossing. We hee typisch dat het plotseling ontstaat…  overigens is het zo dat het we degelijk alleen voorkomt bij het gebruik van de netflix onder menu in demand. Niet bij ander apps of gewoon tv kijken. Als we vervolgens de ontvanger afsluiten en pas de volgende dag weer aan te zetten, is resetten dvo voldoende. Vreemd toch, lijkt dus we een door softwareprobeem getriggerd te worden


@Gerties Jammer om te horen dat het probleem niet opgelost is. En inderdaad typisch dat het probleem plotseling ontstaat, al is dat met techniek vaak zo. Dat de tv met apps wel goed werkt is wel logisch, aangezien hiervoor geen DVS gebruikt wordt maar de wifi verbinding. Het lijkt er op dat Netflix of meer bandbreedte gebruikt of een hogere stabiliteit vraagt dan regulier tv kijken, waardoor deze foutmelding ontstaat. Een kabel zou een oplossing kunnen zijn, als het niet mogelijk is om een kabel te trekken dan ben ik bang dat het oplossen van dit probleem inderdaad lastig zal zijn.