Skip to main content

Net als Hanneke. Alles al gedaan, maar krijg toch nog vaak foutcode 143. 

Alleen de ontvanger rechtstreeks op de experiabox aansluiten is niet gebeurd, want die staan ver uit elkaar. WiFi werkt naar behoren. 

Voor een monteur €50,- betalen vond ik veel geld, mede omdat ik alle stappen meerdere malen heb gevolgd.. en denk dat het aan de tv ontvanger ligt, mede omdat beneden nog geen één keer problemen heeft opgeleverd. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Begrijp ik het goed dat u een draadloos verbindingsset gebruikt?


Ja dat klopt Joep. 


Beneden ook aangesloten met draadloze set? Dan zal de adapter boven van de set defect zijn of niet meer gekoppeld (hoe staat het met de lampjes daarop?).

Marcia legt hier uit hoe je deze opnieuw koppelt.

Code 143 betekent: tv ontvanger heeft geen verbinding met de experiabox. Dat kan alleen de DVS verbinding zijn dan. Heb nog nooit meegemaakt in mijn ruim 5 jaar op 't forum dat het iets anders is dan dat.


Ben weer met de dvd aan de gang gegaan. Nu werkt het weer. Met name door de tip van Marcia. Bedankt allen. 


Hey @RSimon, welkom op het KPN forum. Goed dat je de community vraagt om hulp. En zo te zien is het probleem ook mede dankzij de tip van Marcia verholpen. Excellent!

Voor de duidelijkheid, onderstaande stappen heb je gevolgd: 

Verbind je adapters opnieuw met elkaar:

  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter) van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.
  3. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  4. Als de verbinding gemaakt is brandt het huisje continue op alle adapters.

Mocht je toch niet tevreden zijn over de DVS 200, kan je eventueel een nieuwe DVS650 of DVS1200 aanschaffen op onze website.

 


Reageer