Skip to main content

Goedeavond,

Ik heb 2 tv's 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer (de laatste op de slaapkamer heeft het de hele dag gedaan) nu krijg ik code 143. De op de woonkamer geeft gewoon beeld

wat nu? :-)

Groet Yvonne 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


zoals ik kan zien heb ik 3 dvs 1200 (1 in de woonkamer, 1 in de slaapkamer en 1 bij de experiabox. 2 branden er wit en 1 rood (slaapkamer)


Dan weet je meteen waar het probleem zit. Helaas is daar weinig aan te doen. Devolo's zijn erg gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk.  Je kunt dit nog proberen https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit werkt dat niet dan is een kabel trekken de enige optie.


of 3 nwe kastjes morgen halen bij de kpnwinkel ?

 


Nou die zal je dan moeten kopen maar dat heeft geen enkele zin. Je electriciteitsnetwerk is geschikt of niet geschikt voor Devolo's. En het zal best goed gewerkt hebben maar een niet goed werkende ledlamp of dimmer en zelfs zonnepanelen van de buren kunnen al voor problemen zorgen. 


dan is toch voor mij de vraag. KPN heeft deze zelf aanbevolen  😞 dat vind ik dan ook een slechte zaak of mag ik dat niet zeggen.

De monteur van KPN heeft een aantal jaren geleden deze zelf geplaatst zoals ik al zei en dit is de tweede set in ik meen een jaar of 8


Waar kan ik een monteur bestellen. Dat ik die moet betalen is geen probleem.  Ik heb gebeld met klantenservice en vertellen mij dat er geen monteurs komen vanwege corona of zo iets, dat kan toch niet waar zijn. Wie kan mij helpen


KPN kan er niets aan doen. Zoals ik zei er is ergens een kleine storing op je electriciteitsnetwerk gekomen. Dat kan heel veel oorzaken hebben. Maar heb je die link al geprobeerd? Daarmee beheer je de Devolo's.  Misschien is de software verouderd. Ga daar even mee aan de slag.


Beste Joep, ik waardeer dat je mij antwoord geeft, maar ik heb hier niets aan. Ik ben niet zo handig in alles dat ik dit zelf kan doen.

Ik vraag niet voor niets om een monteur. Kan toch niet waar zijn dat ik geen gebruik kan maken van een monteur die voor mij dit op kan knappen. Kpn heeft zelf alles geïnstalleerd, zeg niet de monteur kan hier niets aan doen, het zal toch werkend moeten worden. Ik was uiterst tevreden over KPN heb een duur abonnement. Ik verwacht dan ook wel enige service. Je zult wel moeten begrijpen dat er mensen zijn die niet alles zelf kunnen. Maar goed misschien dat we dan over moeten stappen naar een andere providor 😞 helaas als ik niet geholpen kan worden door KPN dan zit er niets anders op .. bedankt alzovast


dan is toch voor mij de vraag. KPN heeft deze zelf aanbevolen  😞 dat vind ik dan ook een slechte zaak of mag ik dat niet zeggen.

De monteur van KPN heeft een aantal jaren geleden deze zelf geplaatst zoals ik al zei en dit is de tweede set in ik meen een jaar of 8

Kabels is altijd de eerste keus. Die heeft u niet en wilt u kennelijk niet (laten) leggen. Dus dan komt de monteur met Devolo's ja. Dat wil dan nog niet zeggen dat u daarmee dan garantie heeft dat het werkt.


Beste Nick,

Corrigeer 🙂 ik heb niks te willen, KPN adviseert en heeft dit geadviseerd aan mij anders had ik de keuze wel bepaald. Ik heb er geen verstand van dus raadpleeg je kennis en die koop je in toch?

Ik denk dat we nu te ver afdwalen. Uiterst tevreden over hetgeen de kPN geplaatst heeft in de afgelopen 18 jaar, nooit geen problemen gehad, nu heb ik geen TV op de slaapkamer vanwege code F143 vraag ik netjes om raad en daad. trekken we het helemaal uit zijn verband. Iets wat goed is/was daar mag je toch vragen om een monteur als er storingen zijn? 

 


@moidex1951

Heb je dit al geprobeerd link

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm

Het kan ook nog een defect zijn in een van de devolo's

een kabel trekken is het beste maar inderdaad niet altijd mogelijk


Beste Peter,

 

Heel heel Heel hartelijk bedankt voor de link. Geen van de devolo's waren defect degene op de slaapkamer heb ik gereset door alle drie op elkaar aan netwerkstroom te hangen. Na 4 x resetten werden de lampjes wit.

Nogmaals hartelijk dank voor de oplossing die je geboden hebt

Groet

 

Yvonne


@moidex1951 

mooi dat het gelukt is

 


Reageer