Skip to main content

Ik krijg eens in de zoveel dagen een foutcodemelding: www.foutcode.tv/geenzender foutcode 143

Na het onderbreken van het modem en daarna de stroomverbinding ‘ meestal daarna beeld’

maar is wel erg irritant Wie weet een oplossing

Beste @CeesBas 

Verschijnt foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843 in beeld? Dit betekent dat je tv-ontvanger geen verbinding maakt met ons netwerk, hier zou een KPN-medewerker na moeten kijken. Daar kunnen wij als klant niks aan doen. Kan best zijn dat de ontvanger niet goed is aangemeld bij KPN. Hopelijk reageert er gauw  een KPN moderator voor deze issue.


Beste Dennis, dank voor antwoord

Ik ga KPN benaderen


Goedenavond @CeesBas, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Uit je bericht begrijp ik dat je het stappenplan voor foutcode 143 al doorlopen hebt? Want dat is het begin :slight_smile:  Mocht daar niks uitkomen, dan kijken we graag even mee hoe we het kunnen oplossen. Kan je aangeven of je gebruik maak van een draadloze verbindingsset? Dat betekent dat je tv-ontvanger niet direct met een kabel aangesloten is op je Experia Box (modem), maar via een witte adapter. Hier komt de storing of foutcode vaak vandaan. 

Heb je inmiddels iemand gesproken hierover, dan hoor ik graag of het opgelost is. Zo niet, dan help ik je natuurlijk verder! Wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)?


Ga er even vanuit s.v.p. dat ik praktisch ‘ een bijna’ digibeet ben dus..

Volgens mij ben ik met een draadverbinding aangesloten


Hi Cees, ik neem het even over van Susan. Om dit zeker te weten kun je de witte netwerkkabel volgen vanaf de televisieontvanger om te kijken of dit bij de Experiabox uitkomt. Ik zie overigens dat je 2 ontvangers hebt. Speelt dit op beide ontvangers?


@CeesBas, ik zie helaas geen reactie meer. Ben je erachter gekomen hoe je het aangesloten hebt, en is de storing opgelost? Zo niet, dan hoor ik het graag en gaan we je verder helpen!


Ik ben inmiddels  1 maand met vakantie geweest dus… niet verdere ervaringen kunnen melden

de komende tijd zal ‘ wel weer ervaren’ Keep you informed


@CeesBas, dat is ook geen straf! Geen probleem hoor, je weet ons dan te vinden!


Reageer