Skip to main content

Beste medewerkers,

 

Mijn tv geeft foutcode 143 aan. Ik heb jullie helpmenu geheel doorlopen en alles geprobeerd, inclusief de test met de draadloze verbindingsets in elkaar op 1 stopcontact, maar ook dat hielp niet.

 

Wat zou ik nog kunnen doen?

 

Vriendelijke groet,

Marcel

 

 

Beste medewerkers,

 

@MarcelvanV 

Op een forum helpen klanten elkaar.

Ik ben dus geen medewerker.😉

 

Foutcode 143, zie hier.

De meest voorkomende oorzaak zijn de DVS (draadloze verbindingssets via het lichtnet).

 

Het beste is om een vaste UTP kabel te trekken tussen de Experiabox en de KPN tv decoder.

Is veel werk, maar daarna veel plezier en het scheelt ook nog eens aardig wat energie (volksmond stroom).

 

Andere optie is met een MOCA (internet via de coax kabel.

Duur, maar werkt goed.

Zie o.a. hier.

 

Of met een super wifi set.

 

Welke DVS heb je?

Welke KPN tv decoder heb je?

En is deze is zo te lezen met een DVS verbonden. 

 


Beste joop2011,

 

Dank voor je reactie. 

 

Het is wat lastig om een kabel te trekken van de Experiabox naar de TV decoder, gezien de afstand tussen beide. Maar wellicht toch het proberen waard, ook om erachter te komen waar het probleem zit.

 

Ik heb twee DVS200. Mijn tv decoder is een model met een aan/uit knop aan de bovenkant, dus niet een heel nieuw model.

 

Wat ook opvallend is: de problemen met de tv-ontvangst spelen vooral sinds de aansluiting op glasvezel.

 

Vriendelijke groet,

Marcel


@MarcelvanV 

DVS200 is volgens mij al vrij oud.

De DVS1200 is beter.

Maar een vaste UTP kabel is het beste en die mogen best lang zijn. Wel minimaal CAT5 (bij voorkeur CAT5E)

In gootjes kan je de kabel meestal mooi wegwerken.

En dat verbruikt ook meteen een hele hoop minder energie, wat best lekker is met de huidige prijzen.


De afstand met een UTP kabel mag maximaal 300 meter zijn.

Met een verlengkabel ongeveer 100 meter.

Dus afstand hoeft niet het probleem te zijn.

En met gootjes kan je een UTP (CAT5E) kabel mooi wegwerken.😉


Beste joop2011, sorry voor de late reactie, maar ik wil je nog hartelijk bedanken voor je adviezen. In de tussentijd heb ik een CAT5E-kabel van 7,5 meter gekocht en hiermee het probleem opgelost :-)

Vriendelijke groet,

Marcel