Skip to main content

Hallo,

Als ik van zender wissel geeft de zenderlijst een foutcode. Na ongeveer een 20 seconden springt hij toch naar de gekozen zender. Herstart van modem en ontvanger gedaan. Tevens diverse internetkabels geprobeerd, geen resultaat.

Ook kan ik mijn opnames niet meer terugvinden?

Hoi @Marike1, welkom! Dit klinkt niet heel handig. Je krijgt een foutcode te zien geef je aan, welke is dit? En zie je die als je van de ene zender naar de andere gaat door te zappen met de P+/- knoppen of door direct een zendernummer in te toetsen? Of zie je deze als je de gids opent en daar naar een andere zender bladert en dan met OK die zender wil openen?

Je bent ook opnames kwijt, wat bedoel je hier precies mee? Zit de optie ‘Opnames’ niet meer in het menu? Of heb je die nog wel, maar zie je geen of minder opnames in de lijst staan dan zou moeten?


Hoi Eric,

De foutcode was F143, maar nadat ik alle ontvangers, boven en beneden opnieuw had opgestart was het probleem verholpen. De opnames etc. werkte weer. Wat mij opviel was dat het de cijfers van de verschillende kanalen nu meer cursief werden aangegeven. Ik vermoed dat er een soort update oud is geweest. Alles werkt echter weer naar behoren. 

In ieder geval bedankt voor je reactie.


De foutcode was F143, maar nadat ik alle ontvangers, boven en beneden opnieuw had opgestart was het probleem verholpen. De opnames etc. werkte weer. Wat mij opviel was dat het de cijfers van de verschillende kanalen nu meer cursief werden aangegeven. Ik vermoed dat er een soort update oud is geweest. Alles werkt echter weer naar behoren. 

Dank voor je reactie, Marike. Deze foutcode geeft aan dat de je tv ontvanger de verbinding met de Experia Box is verloren. Dat kan dan ook de verklaring zijn voor het ontbreken van je opnames. Als er immers geen verbinding is met de Experia Box is er ook geen verbinding met het tv netwerk en kan de ontvanger niet alle informatie over jouw opnames binnenhalen om weer te geven.

Ontvangers herstarten kan al voldoende zijn om het probleem te verhelpen. Mocht het toch terugkomen, kijk dan naar hoe de tv ontvanger(s) zijn aangesloten op de Experia Box. Als het met rechtstreekse kabels is, controleer dan of deze er aan alle kanten nog goed inzitten. Als er iets tussen zit, kijk dan of dat niet het probleem is.

Dit kan dan, bijvoorbeeld, een draadloze verbindingsset zijn (witte adapters in het stopcontact). In dat geval loopt de verbinding via het stroomnetwerk. Dat kan gevoelig zijn voor verstoringen. Controleer in dat geval, als je een foutmelding krijgt, hoe de lampjes branden op de draadloze adapters. Zie je rode lampjes, dan is de verbinding tussen de adapters niet goed. Neem in dat geval eens dit topic over het oplossen van storingen met een draadloze verbindingsset door.