Skip to main content

Al tijden haperend beeld, heb eens gebeld. Software moest ge-update, heb nl nog dvs200 (2x) en 1x dvs 650. Gedaan bij alle 3 de adapters en nu op alle tv’s code 143. Adapters gereset en opnieuw proberen te koppelen maar dat lukt dus niet meer. Meerdere stopcontacten geprobeerd, is er 1 overleden waardoor de rest niet meer koppelt?

experia heb ik ook al uitgezet etc dus waar zit nu het probleem. En ik wil ook geen 120€ uitgeven aan nieuwe als trouwe klant...het is zelfs op advies gedaan

 

Admin: beide topics samengevoegd

Al tijden haperend beeld, heb eens gebeld. Software moest ge-update, heb nl nog dvs200 (2x) en 1x dvs 650. Gedaan bij alle 3 de adapters en nu op alle tv’s code 143. Adapters gereset en opnieuw proberen te koppelen maar dat lukt dus niet meer. Meerdere stopcontacten geprobeerd, is er 1 overleden waardoor de rest niet meer koppelt?

experia heb ik ook al uitgezet etc dus waar zit nu het probleem. En ik wil ook geen 120€ uitgeven aan nieuwe als trouwe klant...het is zelfs op advies gedaan 


Hallo @Marco Vd , als je de decoder bekabeld rechtstreeks op het modem aanslui, gaat het dan wèl goed?


Ha Jan 

 

dat wel, zo kijk ik nu even tv


Dat wordt dan een kabel trekken ben ik bang.


Dat is geen oplossing (behalve dan een tijdelijke). Iemand anders nog een idee? Of gewoon nieuwe dvs bestellen


Gewoon nieuwe. Deze zijn al oud. 


Ha Jan 

 

dat wel, zo kijk ik nu even tv

Hallo @Marco Vd , je zou bij Devolo het hulpprogramma ‘cockpit’ eens kunnen downloaden, daarmee kom je in de DVS’en en kun je aanpassingen doen, updates installeren, resetten etc.

Succes.


Thnx👍


@JanD , ik heb een nieuwe set gekocht welke ik nu heb en door de nieuwe set Heb ik weer tv, nu heb ik een vraagje aan je. Ik heb nog een dvs650 die ik evt wil koppelen aan de 1200, voor nog een tv. 2 avonden geleden kreeg ik m’n oude sets niet meer gekoppeld natuurlijk en toen had ik nergens meer tv. Ik ben nu een beetje huiverig. Kan ik nu gewoon 1 dvs 1200 gebruiken en dan de 650 erin steken en dan koppelen of heb ik dan weer kans op foutcode 143. Die werd veroorzaakt door defecte dvs200


Hallo @Marco Vd , je kunt bij Devolo het hulpprogramma ‘cockpit’ eens downloaden, daarmee kun je alles instellen, resetten, updaten etc.

 


Hallo @Marco Vd , gewoon proberen, eventueel met behulp van het programma cockpit, wil het niet werken, je kunt er niets aan stuk maken.

Je moet gewoon de DVS1200 compleet (2 stuks dus)gebruiken en de 650 als 3e aansluiten.

 


Thnx @JanD, wordt evt wel de 4e dvs. Zie dat de ondersteuning tot 3 gaat maar dat iemand ook 5 erop heeft zitten. Gaat natuurlijk wel ten koste van beeldkwaliteit. Moet ik ze dan alle 4 koppelen of kan ik het ook aan 1 dvs 1200 proberen


Hallo @Marco Vd ,ik zou eerst zorgen dat de 1200 goed werken, dan de 650 aansluiten,kijkenof dat goed werkt en als laatste de 200 aansluiten.

 


De 3 van de 1200 werken prima, wil nu de laatste (de 650) koppelen. Maar dat doet die niet automatisch dus moet m in een van de andere van de 1200 doen en dan resetten. Maar moet ik ze dan alle 3 van de 1200 resetten of is 1 voldoende (waar ik de 650 dan in heb gedaa)


Hallo @Marco Vd , misschien met behulp van het cockpit programma, ander zou het kunnen dat een 4e niet wil.

l


Hoi @Marco Vd, de foutcode is dus opgelost door nieuwe adapters. Fijn. 

Nu wil je nog graag een 4e adapter koppelen. Ik zal het niet aanraden en ik kan werking daarvan ook niet garanderen. Maar je kunt de 650 wel gewoon aan de 1200 koppelen. Dat kan zonder probleem. Deze koppel je dan met de rest, staan allemaal met elkaar in verbinding. 


Ok @Bart_Z 

 

ik weet dat het evt niet zal lukken. Maar kan ik m dan koppelen door m in 1dvs 1200 te doen of moet ik ze dan alle 4 connecten


Als je koppelt met diegene bij de Experia box is voldoende. Dat is de adapter die het signaal moet doorgeven.