Skip to main content

Al heel de week bezig om vanalles te proberen om de foutcode weg te krijgen. 

Gaat om de tv op slaapkamer met ontvanger in stopcontact.Lampje brand ook rood.

Beneden brand het ook rood  maar daar verder geen problemen.

Alle stappen  doorlopen.

Geprobeerd te bellen met kpn,maar mega druk en dus niet bereikbaar.

Ik hoop dat er iemand van kpn langs kan komen om het weer goed te krijgen.

Gebruikt u draadloze verbindingssets zoals deze 

 


Gebruikt u draadloze verbindingssets zoals deze 

 

Klopt


Daar was ik al bang voor. Die sets zouden er voor moeten zorgen dat het tv signaal via het electriciteitsnetwerk verzonden worden naar de tv ontvanger.  Helaas is het hele electriciteitsnetwerk zwaar belast tegenwoordig wat problemen geeft met deze sets. Zonnepanelen bijvoorbeeld kunnen storingen geven. Helaas is de enige goed oplossing een kabel leggen tussen het modem en de tv ontvanger. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee u de sets kunt beheren en bijvoorbeeld voorzien van de nieuwste software.  Wellicht dat daar nog iets van een oplossing is.


Heeft u de getoonde met 1 lampje ( 1200) of nog de oude met 3 lampjes ( 200)?

Probeer het eens met opnieuw koppelen van die 2 adapters. Steek ze op elkaar en dan in een stopcontact. Na enkele minuten zouden ze elkaar weer moeten herkennen. Dan kunnen ze weer naar hun plek. 


@Christienevl  Zo lang die lampjes rood branden zal het er niet beter op worden.

Hier staan wat praktische tips over hoe je de DVS het beste kunt aansluiten: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 


@Christienevl 

Als je een vaste UTP kabel kunt trekken, is dat altijd het beste en storingvrij.😉

Misschien coax kabel door UTP vervangen of zo.

 

Andere optie is een moca gebruiken.

Zie hier. 

 

Inderdaad zit er heel erg veel storing op het net door minder goede apparatuur.

Zoals:

Zonnepanelen

LED lampen 

Voedings adapters (volksmond stroom adapters genoemd) voor o.a. Mobiele telefoon etc.

Föhn

etc. 

Helaas heeft het niets met de prijs te maken, daar kan je helaas niet aan zien of het wel of niet goed is. Helaas.

En straks natuurlijk de kerstboomverlichting. Ook een bron van storing op het elektritieteits netwerk. 


@Christienevl  Zo lang die lampjes rood branden zal het er niet beter op worden.

Hier staan wat praktische tips over hoe je de DVS het beste kunt aansluiten: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 

Ik heb nu andere binnen gekregen.Heb 3 jaar zonder problemen boven tv gekeken.Die ene ontvanger doet het nergens,dus denk dat probleem daar ligt.Hopelijk is het dan opgelost en anders idd maar een kabel trekken.


@Christienevl  Zo lang die lampjes rood branden zal het er niet beter op worden.

Hier staan wat praktische tips over hoe je de DVS het beste kunt aansluiten: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 

Ik heb nu andere binnen gekregen.Heb 3 jaar zonder problemen boven tv gekeken.Die ene ontvanger doet het nergens,dus denk dat probleem daar ligt.Hopelijk is het dan opgelost en anders idd maar een kabel trekken.

 

Gezien het verbruik van de DVS en de hoge kosten van elektriciteit, adviseer ik om een kabel te trekken.

Heb je meteen geen problemen meer. 😉