Skip to main content

Goede dag ik heb diverse topics gelezen over de foutcode 143, de draadloze verbindingset etc is aangesloten door een monteur bij mijn oom en tante van dik in de 80

ze hebben bij elke tv ontvanger (2) een draadloze verbindingset in de muur echter bij de modem zit er geen draadloze verbindingset in de muur naar de modem toe, ik weet niet beter dat je met 2 tv,s altijd 3 draadloze verbindingsetjes moet hebben, 1 aangesloten op de modem en 2 op beide tv ontvangers

 

en zo staat het ook op de kpn site, weet iemand waarom dat bijv bij mijn oom en tante niet hoefde, kan dat ook de plotselinge oorzaak zijn van de foutcode 143

ik ga sowiso de verbindingsetjes omwisselen bij kpn winkel maar blijf het vreemd vinden dat er bij de modem geen verbindingset zit. er zit we een groot wit kastje op de modem aanngesloten en we ween niet wat dat is

Hallo @Richard1102 in principe heb je dan 3 DVS’en nodig, 1 bij het modem en bij elke tv-decoder 1.

Kun je eens foto’s plaatsen van de bewuste aansluiting?

Wat zou je bij de KPN-winkel om willen wisselen? Die DVS’en? Als er nog garantie op zit (2 jaar) de aankoopnota meenemen, als ze nog geen 14 dagen in huis zijn ook de aankoopnota meenemen en in de originele verpakking weer inleveren, wel even een pinpas meenemen, want KPN geeft geen geld terug, maar doet aan retour-pinnen.

Zie ook onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/

 


Hallo @Richard1102 in principe heb je dan 3 DVS’en nodig, 1 bij het modem en bij elke tv-decoder 1.

Kun je eens foto’s plaatsen van de bewuste aansluiting?

Wat zou je bij de KPN-winkel om willen wisselen? Die DVS’en? Als er nog garantie op zit (2 jaar) de aankoopnota meenemen, als ze nog geen 14 dagen in huis zijn ook de aankoopnota meenemen en in de originele verpakking weer inleveren, wel even een pinpas meenemen, want KPN geeft geen geld terug, maar doet aan retour-pinnen.

 

Ik kan er nu helaas geen foto van maken, maar telefonisch met kpn medewerker alle stappen doorlopen en die zei me dat het aan de draadloze verbindingsetjes ligt en dat die regelmatig de foutcode 143 veroorzaakt dus dat ik ze daarom gratis kan omwisselen.   ik dacht ook altijd dat er 1 set bijnde modem aangesloten moest zitten maar dat is bij mijn oom dus niet het geval en dat is aangelegd door kpn monteur paar maand geleden dus dat vind ik vreemd vandaar mijn vraag of het dus ook kan dat er geen verbindingset aan de modem vast hoeft te zitten


Hallo @Richard1102 in principe kan dat niet de 1e DVS moet aan het modem gekoppeld worden om een internetsignaal via het stroomnet door te geven naar de andere DVS.

Zie onderstaand schema:

modem< - >DVS-stroomnet-DVS< - > TV-decoder

Dus ik ben benieuwd hoe die andere DVS dan aangesloten is en waarop.

ik dacht ook altijd dat er 1 set bij de modem aangesloten

Let op 1 set is 2 stuks, je zegt 1 DVS en de andere DVS bij de tv-decoder, is samen 1 set.

 


Hallo @Richard1102 in principe kan dat niet de 1e DVS moet aan het modem gekoppeld worden om een internetsignaal via het stroomnet door te geven naar de andere DVS.

Zie onderstaand schema:

modem< - >DVS-stroomnet-DVS< - > TV-decoder

Dus ik ben benieuwd hoe die andere DVS dan aangesloten is en waarop.

ik dacht ook altijd dat er 1 set bij de modem aangesloten

Let op 1 set is 2 stuks, je zegt 1 DVS en de andere DVS bij de tv-decoder, is samen 1 set.

 

Dank

 

Na veel zoekwerk heb ik de 3e set kunnen vinden, verstopt ergens in een kast 🙂 alles eruit gehaald en opnieuw gekoppeld en het werkt weer


Hallo @Richard1102 bedankt voor de terugkoppeling, goed om te lezen dat alles weer goed werkt.

Â