Skip to main content

hallo,

waarom elke keer weer de foutcode 143. Tijden gaat het goed en dan weer deze ellende. Ik ben er wel klaar mee. hoe dit eens definitief verhelpen?

Draadloze modem, het was van xs4all, toen nooit problemen. nu dus wel. Toch maar naar ziggo?

Draadloos modem?? U bedoelt toch niet dit soort dingen hoop ik? 

 


Bedrading is niet mogelijk. De kamer ligt te ver weg. Waar laat ik al die snoeren. 
maar waarom kan het jaren goed gaan en dan opeens niet meer. Deze ben ik, maar weer nog steeds niet wat te doen.

 


Bedrading is niet mogelijk. De kamer ligt te ver weg. Waar laat ik al die snoeren. 

Gewoon netjes langs de plint laten leggen. Zo deed men dat vroeger toch ook toen er elektriciteit kwam? De kabels werden gewoon over de muur gelegd. En de buizen van de centrale verwarming? Hoe lopen die bij u? Ook gewoon over de muur waarschijnlijk? 

maar waarom kan het jaren goed gaan en dan opeens niet meer.

Omdat dit een heel erg storingsgevoelig systeem is. 


Goedemiddag @Margreet67x,

Om maar direct met de deur in huis te vallen en antwoord te geven op de vraag hoe het definitief op te lossen is: Dat is het niet.

Het is wel te verbeteren natuurlijk en dat kan op diverse manieren. Zoals ik in de reacties terug lees is de (in mijn optiek) beste oplossing al van tafel geveegd. Bekabelen. De kabel zorgt voor de meest stabiele verbinding tussen de MoDem en Ontvanger. Ook een kabel kan (op termijn) storingen geven (kabelbreuk omdat er een kast op gezet is, corrosie), maar zal nagenoeg geen invloeden van buitenaf met zich meedragen. 

De huidige manier van verbinden (DVS/Draadloze Verbinding Set) kan natuurlijk geoptimaliseerd worden, maar zal ten alle tijden beïnvloed worden door externe factoren. Het signaal maakt gebruik van de elektra kabels en daarmee zal alles wat op deze kabels aangesloten zit het signaal “verstoren”. Het hoeft dus niet eens zo te zijn dat er in de DVS zelf iets stuk is, maar een nieuwe (dimbare) lamp op het nachtkastje kan een eerder werkend signaal dusdanig verstoren dat het niet meer werkt (en resulteert in een FC143). Dat het dus gewerkt heeft bij XS4ALL is mooi en het kan ook werken bij KPN en Ziggo. Echter, de provider zelf (ongeacht welke) is niet van invloed op de manier van verbinden zelf.

Wellicht helpt het opnieuw verbinden van de DVS. Daarnaast zou het een kwestie zijn van testen of er een storend apparaat aangesloten is (bijvoorbeeld).

Ik hoop dat dit helpt in de juiste richting en wat meer context geeft over de werking.


Welkom op het forum @Margreet67x! Hopelijk heb je wat aan het uitgebreide bericht van @TijtheMan.

Mocht je nog informatie willen hebben over onze eigen DVS (en hoe we die graag aangesloten zien) dan kan je onze kennisbank rustig doornemen. 😊

 


Dank je wel Tijtheman,

ik begrijp je verhaal, maar het blijft gek dat als er niets veranderd in de omgeving de foutmelding opeens ontstaat. Smorgens kijk je nog en savonds de foutmelding. 
maar goed vandaag de boel gereset en weer proberen te koppelen, maar helaas nog geen effect. 
mij denk dat ik maar overstap op een Chromecast. Want zoals je zegt het ligt waarschijnlijk niet aan de provider. 


Hoi @Margreet67x,

Ik begrijp het gevoel. Het is net als een fietsband. ‘s Morgens is hij nog goed, maar als je terug naar huis wil fietsen is hij lek. Niet dat je er zelf iets geks mee hebt gedaan, maar een spijker/doorn/glas/enz kan een hoop doen natuurlijk.

Een chromecast is absoluut een prima alternatief. Hoewel je daarmee natuurlijk ook wel afhankelijk bent van het WIFI signaal (de verbinding). Kijk even hoe het signaal is op de plek waar je hem wil gaan gebruiken voordat je het aanschaft (als je er al eentje werkend hebt is dat natuurlijk niet nodig).

 


Dank je wel nogmaals voor je support. Erg fijn. 
de devolo ligt inmiddels in de prullenbak. 
fijn weekend !!