Skip to main content

Sinds gisteren heb ik steeds foutcode 143. De tv stopt er dan mee. Internet blijft wel gewoon draaien. De DVS geeft gewoon wit licht. Na het resetten van de DVS doet de tv het wel weer maar steeds voor kortere periode. Nu vandaag valt hij elk half uur weg. Ik heb KPN gebeld en die hebben mij het modem laten resetten, dr ontvanger laten resetten en alles doorlopen, maar zonder resultaat. Nu komt er een monteur dinsdag, maar ik heb zelf de tv al weer aan gekregen voor nu door de DVS te resetten. Ik vraag af wat de monteur kan gaan betekenen, bovendien ben ik bang dat ik hiervoor kosten moet betalen. Wellicht kan iemand hier helpen? 

Sinds gisteren heb ik steeds foutcode 143. De tv stopt er dan mee. Internet blijft wel gewoon draaien. De DVS geeft gewoon eit licht. Na het resetten van de DVS doet de tv het wel weer maar steeds voor kortere periode. Nu vandaag valt hij elk half uur weg. Ik heb KPN gebeld en die hebben mij het modem laten resetten, dr ontvanger laten resetten en alles doorlopen, maar zonder resultaat. Nu komt er een monteur dinsdag, maar ik heb zelf de tv al weer aan gekregen voor nu door de DVS te resetten. Ik vraag af wat de monteur kan gaan betekenen, bovendien ben ik bang dat ik hiervoor kosten moet betalen. Wellicht kan iemand hier helpen? 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Het probleem zit hem in de DVS.

Het grote nadeel van netwerkadapters is, dat ze via het 230 volt netwerk data moeten versturen.

Helaas zit er heel erg veel rommel (storing) op het netwerk.

Vaste kabels is altijd het beste (dit is de allerbeste optie en geeft veel plezier en geen problemen meer na het aangleggen).

Bijvoorbeeld coax kabel door UTP vervangen.

Of Moca's op de coax kabel monteren, zie hier.

Of met een WIFI set (of zo), zie hier.  (ik heb gelezen dat het kan, maar weet niet precies hoe het werkt. (zelf heb ik overal vaste UTP kabels)).


Beste Joop, dank je wel. Hoe kan het dat het jarenlang goed gaat en sinds gisteren niet meer, of weet jij dat ook niet? 

Ik wil niet iets vervangen wat tot nog toe prima heeft gefunctioneerd. 


Beste Joop, dank je wel. Hoe kan het dat het jarenlang goed gaat en sinds gisteren niet meer, of weet jij dat ook niet? 

Ik wil niet iets vervangen wat tot nog toe prima heeft gefunctioneerd. 

 

Er komt steeds meer op het 230 volt netwerk dat storing veroorzaakt voor internet signalen (tv gaat ook via een speciale manier via internet). 

 

Ook een switch kan het probleem veroorzaken, als deze geen IGMP snooping heeft. 

 

De nieuwe DVS 1200 is beter, maar kan voor dezelfde problemen zorgen. 

 

Ik adviseer vaste UTP kabels, nooit meer problemen en 10 watt minder energie verbruik (altijd meegenomen). 

Kan je het zelf niet, kan je het natuurlijk uitbesteden. 


Hoi @Lisa Fokker! Een kabel is wel altijd de beste manier om deze problemen permanent de wereld uit te helpen. Heb je het nog goed werkend kunnen krijgen? Is de monteur nog geweest?


In het onderstaande topic vind je meer informatie over hoe je problemen met de verbindingssets kunt oplossen!