Skip to main content

Na m’n vakantie geeft de DVS 630 de foutcode 143. Dit systeem heeft al jaren goed gewerkt zonder enig probleem. Na alles te hebben gedaan wat hiervoor nodig was, opnieuw opstarten, stekkers eruit en erin wachten voor 5, 10, 20 minuten niets hielp.

Advies van KPN, ga naar de winkel laat je DVS testen. Dit gedaan de DVS van mij kwam goed uit de test, toch de DVS 1200 aangeschaft om uit te proberen, geen resultaat. Hierop nieuwe router ontvangen, resultaat, TV op de slaapkamer werkt!

TV in de woonkamer nog steeds foutcode 143, telefonisch advies KPN, koop SuperWifi. Is dit nu de oplossing? Of heeft iemand anders nog een andere optie voor mij?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Als ook de 1200 niet werkt dan is er iets op het electriciteitsnetwerk gekomen waar ze niet tegen kunnen.  Dat kan ook bij de buren zijn want het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast bijvoorbeeld door de toename van ledverlichting en zonnepanelen waar de draadloze verbindingssets slecht mee om kunnen gaan.  Via wifi zou kunnen maar kan ook onstabiel zijn. Een kabel trekken is de beste oplossing. Veel werk maar succes gegarandeerd. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.  Wellicht dat het helpt.


Als ook de 1200 niet werkt dan is er iets op het electriciteitsnetwerk gekomen waar ze niet tegen kunnen.  Dat kan ook bij de buren zijn want het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast bijvoorbeeld door de toename van ledverlichting en zonnepanelen waar de draadloze verbindingssets slecht mee om kunnen gaan.  Via wifi zou kunnen maar kan ook onstabiel zijn. Een kabel trekken is de beste oplossing. Veel werk maar succes gegarandeerd. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.  Wellicht dat het helpt.

Bedankt voor je reactie, maar een kabel trekken is geen optie, dan ga ik toch de SuperWifi uitproberen en eerst even kijken op de devolocockpit.


En @ACES4All, hebben de tips van Joep1965 geholpen? Is het beter nadat je de devolo cockpit hebt gebruikt?


Hallo Bart,

Helaas niet, geen idee wat ik er mee kan en hoe ik de foutcode kan oplossen.


Foutcode 143 betekent dat de ontvanger geen verbinding krijgt met het modem. Het lijkt dus ergens in de manier van aansluiten te zitten. Je kan het eens testen door tijdelijk de ontvanger met een kabel aan te sluiten. Ervaar je dan geen problemen dan weet je zeker dat het in de Devolo's zit. 


Hallo Bart,
Heel gesprek gehad met iemand van de KPN die er echt verstand van had. Vanaf het begin alles stroomloos gemaakt, zelfs de glasvezel aansluiting. Vandaar uit alles 1 voor 1 weer opgebouwd. Eindresultaat 1 tv werkt de andere niet. Sluit je de ander aan werkt de ene weer niet. Monteur komt nu om alles door te meten.

Waarschijnlijk is de oorzaak dat de ontvangers een update wilden en dit niet via het draadloze systeem is geaccepteerd. 

 


Aha fijn. Nu komt er dus een monteur. Hoor graag van je als die geweest is en beide ontvangers weer werken. 


Aha fijn. Nu komt er dus een monteur. Hoor graag van je als die geweest is en beide ontvangers weer werken. 

Hallo Bart,

Hierbij de update, monteur is geweest en 1 tv zit nu op SuperWiFi en de ander via een kastje op de coaxkabel. Alles werkt nu perfect. 


Helemaal top dat het nu goed werkt. Fijn weekend gewenst. 


Helemaal top dat het nu goed werkt. Fijn weekend gewenst. 

Tnx! U2!