Skip to main content

Hoi,

ik wil de tweede ontvanger activeren, die al een tijdje in de kast ligt, en ik blijft foutcode 189 krijgen. De software verwijderen geeft geen verschil.

Help, wat gaat er mis?

Kastje is destijds (januari 2018) voor geïnstalleerd door de monteur en wil ik nu activeren.

gr,

René

Hi R, welkom hier. 

Ik ben dan bang dat er een nieuw kastje moet komen. Welk kastje heb je precies? Is dat een Motorola? Zo ja, lukt het om het om te ruilen met onze omruiltool


Hi R, welkom hier. 

Ik ben dan bang dat er een nieuw kastje moet komen. Welk kastje heb je precies? Is dat een Motorola? Zo ja, lukt het om het om te ruilen met onze omruiltool

Hi Alex,

Ik heb 2x een Arris VIP2952 en degene met serienummer 558 op het eind, doet het niet.

Via de omruiltool werkt niet, omdat die aangeeft dat de apparatuur geschikt is en niet omgeruild hoeft te worden.

gr,

René


Als je de 2 ontvangers wisselt, verhuist dan het probleem mee met het kastje?


Ai, als die ontvanger nog nooit gebruikt is en al langer dan 4 maanden in de kast ligt gaat ie niet meer werken. Dan heeft ie niet gewerkt ten tijde van de overgang naar het nieuwe platform en probeert dan contact te maken met het oude. Hetgeen voor jouw abonnementsnummer niet meer werkt.

Kastje is destijds (januari 2018) voor geïnstalleerd door de monteur en wil ik nu activeren.

Ook al is ie TOEN geïnstalleerd…. inmiddels is er een nieuw platform en heeft ie dus 3 jaar lang zeer essentiële updates gemist.

Dus: omruilen dat ding.

@Alex_P , hier gaat de omruiltool niet bij werken. Die is alleen voor omruilen van werkende Motorola's waarbij de tool 'm moet herkennen in stand-by of aan.


@PeterG lijkt me sterk dat KPN daar geen voorziening voor getroffen heeft dat kastjes met oude firmware gewoon kunnen updaten.


De tool werkt idd niet bij de nieuwe modellen. 

@RVork Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je bezig. 


De tool werkt idd niet bij de nieuwe modellen. 

@RVork Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je bezig. 

Hoi @Alex_P,

Ik heb mijn profiel aangevuld. 

gr,

René

 


Dankjewel. Ik heb ze voor me. Heb je voor mij nog het serienummer van de ontvanger die niet meer werkt? Vergeten te vragen. Het nummer begint met een M. 


Dankjewel. Ik heb ze voor me. Heb je voor mij nog het serienummer van de ontvanger die niet meer werkt? Vergeten te vragen. Het nummer begint met een M. 

@Alex_P 

Dat nummer is: M11747TNP558

gr,

René


Dankjewel. Ik heb ze voor me. Heb je voor mij nog het serienummer van de ontvanger die niet meer werkt? Vergeten te vragen. Het nummer begint met een M. 

@Alex_P

Dat nummer is: M11747TNP558

gr,

René

Dankjewel. 

Ik heb een nieuwe voor je besteld. Het wordt deze zondag bezorgd voor 14 uur. Ik hoop dat je dan thuis bent. :relaxed:


Dankjewel. Ik heb ze voor me. Heb je voor mij nog het serienummer van de ontvanger die niet meer werkt? Vergeten te vragen. Het nummer begint met een M. 

@Alex_P

Dat nummer is: M11747TNP558

gr,

René

Dankjewel. 

Ik heb een nieuwe voor je besteld. Het wordt deze zondag bezorgd voor 14 uur. Ik hoop dat je dan thuis bent. :relaxed:

Moet goed komen, dank je 🙂


Hi René, allemaal gelukt? 


Hi René, allemaal gelukt? 

Hi @Alex_P .

Ja zeker, dank daarvoor. Al verbaasde het mij wel dat het 'nieuwe' kastje ouder is. Het verbaast mij dat kastjes uit 2014 nog ingezet worden.

 

Gr Rene 

 

 

 

 


Dat gebeurt inderdaad, die leeftijd zegt overigens niet aangezien ze goed worden nagekeken. Dit wordt overigens ook uit milieuoogpunt gedaan. 


Beste Alex,

Ik heb ook een ‘oud’ ongebruikt kastje met nummer M11747TNO282. Zojuist geprobeerd te installeren en kreeg de foutmelding F189. Software verwijderen werkt niet en omruilen via de omruiltool ‘mag’ niet. Kun jij mij hiermee verder helpen? 
 

Alvast bedankt. 
 

Groetjes,

Charlotte


Beste Alex,

Ik heb ook een ‘oud’ ongebruikt kastje met nummer M11747TNO282. Zojuist geprobeerd te installeren en kreeg de foutmelding F189. Software verwijderen werkt niet en omruilen via de omruiltool ‘mag’ niet. Kun jij mij hiermee verder helpen? 
 

Alvast bedankt. 
 

Groetjes,

Charlotte

Mag niet? Ziet die tool hem wel?


Beste Alex,

Ik heb ook een ‘oud’ ongebruikt kastje met nummer M11747TNO282. Zojuist geprobeerd te installeren en kreeg de foutmelding F189. Software verwijderen werkt niet en omruilen via de omruiltool ‘mag’ niet. Kun jij mij hiermee verder helpen? 
 

Alvast bedankt. 
 

Groetjes,

Charlotte

Mag niet? Ziet die tool hem wel?

Jazeker! Het apparaat is volgens de tool nog geschikt dus het maken van een omruilafspraak is niet nodig!