Skip to main content

Ondanks 2 keer een paar uur lang aan de telefoon met KPN te hebben gezeten blijft foutcode 27 nu al voor de 3e dag verschijnen.

Alle handelingen zijn gedaan die zijn beschreven en besproken met KPN.

Ik zou teruggebeld worden maar dat is niet gebeurd.

Kan KPN mij informeren hoe het ermee staat?????

 

 

Wat vervelend. Uiteraard gaan we je via dit forum (ook) proberen te helpen. Dit allemaal gedaan (ajb nogmaals doorlezen als je die pagina nog niet gehad hebt)

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-27.htm?icid=foutcodetv-27

Welke ontvanger heb je? Arris vip2952 / vip5202, Arcadyan hmb2260 (niet ingevuld in je profiel)

Hoe is de ontvanger met het modem verbonden?

Direct met UTP kabel?

Via DVS?

Via Superwifi?

Switch ertussen?

Nota bene: TV kijken kan vooralsnog ook via de app in tablet/smartphone, smart-tv app in geschikte tv of streamingbox/dongel, laptop via http://tv.kpn.com met hdmi op je tv aan te sluiten. …… workarounds totdat de ontvanger weer werkt.

 


@SamTed

Op een forum helpen, zoals je al hebt gemerkt, vooral klanten elkaar.😉

 

Bel je wel met het gratis nummer 0800-0402? 

 

Foutcode 27, zie hier wat het betekend en wat je kunt doen.

 


bedankt voor je reactie, nu maar betaald voor KPN Service Plus waardoor ik (hoop ik) beter ben geholpen.

kan nu morgen nieuwe tv ontvanger ophalen. Hoop dat het dan goed gaat.

kan geen tv kijken  op andere manier….account is geblokkeerd. volgens KPN heeft dat met mijn probleem te maken.

Jammer dat ze het twee dagen geleden niet hebben gedaan .

ik heb er nog steeds niet helemaal vertrouwen in maar dat ga ik morgen eind van de dag zien🙄


Een geblokkeerd account is met een nieuwe ontvanger natuurlijk niet gedeblokkeerd. Dat is dan nog een aparte handeling.

Kun je echt niet inloggen op de website http://tv.kpn.com met je KPN ID? Of het 14 cijferige tv abonnementsnummer?

Maar foutcode 27 is geen blokkering…. 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-27.htm?icid=foutcodetv-27

 


Ik zie dat service plus bij KPN € 5,-- per maand extra kost.

Maar service hoort naar mijn mening altijd zonder extra kosten te zijn en bij voorkeur 24 uur per dag.

Ik vind dit een vreemde regeling van KPN> 


Een geblokkeerd account is met een nieuwe ontvanger natuurlijk niet gedeblokkeerd. Dat is dan nog een aparte handeling.

Kun je echt niet inloggen op de website http://tv.kpn.com met je KPN ID? Of het 14 cijferige tv abonnementsnummer?

Maar foutcode 27 is geen blokkering…. 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-27.htm?icid=foutcodetv-27

 

Of ik moet mij heel erg vergissen, maar volgens mij kan fout code 27 wel degelijk door een blokkade komen.

@SamTed mocht het nog steeds niet lukken met een nieuwe ontvanger, laat het dan weten, dan kunnen we even kijken waarom je die melding dan alsnog krijgt. Zorg dan ook dat je op jouw forum profiel jouw iTV abonnementsgegevens hebt ingevuld zodat een moderator e.e.a. voor mij kan opzoeken.


volgens kpn is foutmelding wel een blokkering…

ik heb hoop op morgenavond als ik de ontvanger binnen heb..

ik laat het weten!

ps had profiel aangevuld maar neemt het niet over😏

 


ps had profiel aangevuld maar neemt het niet over😏

Hoi, @SamTed . Ik zie hier nu je woonplaats en type experiabox erbij staan. (andere zaken als adres zijn alleen voor moderators te zien en jijzelf). Het lijkt dus wel gelukt. 

Onderaan op de “Sla wijzigingen op” knop gedrukt neem ik aan.


Hoi @SamTed, welkom bij ons op het forum. Met de gegevens in je profiel heb ik al even voor je gekeken en ik zie dat er na je laatste bericht hier nog wel contact lijkt te zijn geweest met de klantenservice. Wat ik er nog niet uit kan halen is of het nu goed werkt en die foutmelding tot het verleden behoort. Kan je weer tv kijken zonder foutmeldingen?


Na de hele week gebeld te hebben kreeg ik afgelopen vrijdag nieuwe tv ontvanger... dat was niet de oplossing. 

Eindelijk kwam afgelopen zaterdag een monteur en heeft de modem vervangen.

Ook niet de oplossing... monteur heeft gebeld en toen bleek het toch een interne oorzaak te zijn. Dit is door helpdesk opgelost. Mijn abonnement is er op een of andere manier uitgegooid!

Gisteren kreeg ik opeens een heel nieuw installatie pakket 🙄... geen idee waarom. Iig is er van alles misgegaan.

Had al bij 1e contact gevraagd of mijn abonnement wel goed stond...maar werd niet op gereageerd. 

Hoe dan ook het is nu in orde. Maar was het wel goed zat😬


Dat had een hoop meer voeten in de aarde dan het in eerste instantie leek dus! Gelukkig is het via die weg opgelost en goed aangepakt.

Dat het TV deel van het pakket opeens inactief was verklaart een hoop. Dat je een nieuw pakket kreeg is wel te verklaren, doordat het hele TV deel opnieuw is toegevoegd aan het abonnement dacht het systeem dat je daar nog geen apparatuur voor had. 

Je kunt de apparatuur die je nu dubbel hebt naar ons terugsturen: Apparatuur terugsturen.


Dat ga ik doen zodra ik in de gelegenheid ben.

Wat ik jammer vind is dat ik de eerste keer het al heb gevraagd en er niet naar geluisterd is.

5 dagen geen televisie en 5 euro betaald voor KPN plus service om beter geholpen te worden.

Al met al heeft het veel uren gekost.


Dat Service Plus werd aangeraden vind ik ook gek inderdaad, dat is een extra dienst als extra ondersteuning nodig is. Zoals bijvoorbeeld met eigen apparatuur in huis. Een tv-ontvanger valt daar niet onder, dat is gewoon apparatuur van ons en dat kan door de reguliere klantenservice geholpen worden. Ik kan dat weer voor je uitzetten en vergoeden, omdat het in dit geval niet nodig was. Wil je dat?

Ik was niet bij de gesprekken,  wat er precies besproken is weet ik niet. Het kan zijn dat het voor de collega die je toen sprak niet te zien was dat dat het probleem was. Als TV als onderdeel van het pakket aan staat lijkt dat niet direct het probleem te zijn. Als ik de meldingen bekijk lijkt het bij onderzoek door een achterliggende afdeling naar voren gekomen te zijn. In dat geval is het niet dat er niet naar je geluisterd is, maar meer dat het dieper was dan op dat moment te zien.


Zeker wil ik die 5 euro terug en tegemoetkoming voor 5 dagen geen tv. Heb nog geen tijd gehad om weer te gaan bellen. Heb al vorige week verlof tijd hier in gestoken en dat terwijl ik ook gewoon aan werk was.


5 dagen tv is met alleen het basispakket € 1,67 .


Ik heb de Service Plus optie bij deze weer voor je uitgezet en vergoed @SamTed, dat zie je op de volgende factuur in mindering. Ook de vergoeding voor het niet kunnen gebruiken van de tv heb ik daarin meegenomen.


Dank je wel voor de moeite!


Geen probleem @SamTed. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.