Skip to main content

Ook ik heb hier nu past van. Na ruim 6 weken van alleen maar KPN ellende welke begon met een e-mail daterende 3 februari met als titel "Verzoek tot overname van uw aansluiting” terwijl ik niets heb gewijzigd. Nu ik sinds een aantal dagen eindelijk weer normaal tv kan kijken, blijkt opeens de decoder mijn abonneenummer te vragen. Ik heb een reset uitgevoerd waarin software opnieuw werd geïnstalleerd. Zonder succes.

Tot overmaat van ramp kreeg ik vandaag een pakket in mijn brievenbus met daarin een bruine, opgevouwen doos met een begeleidend schrijven dat begint met "Hierbij bevestigen wij dat uw abonnement is gewijzigd z...]”.

Ik heb helemaal niks gewijzigd KPN!

Wat nu? Moet ik mijn tv ontvanger opsturen? Van mijn part, ik kan toch niks kijken. Maar krijg ik er ook wat voor terug? Ik stuur het dan tegelijk op met het Noodpakket wat ik nodig had omdat mijn lijn opeens dood was. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@splosh Het was misschien handiger geweest als je een eigen topic gemaakt had ipv iets te posten in een topic van 2 maanden geleden. Maar de deelnemers van dit forum kunnen veel achterhalen als je informatie toevoegd in je profiel.


Helder @Dragons Ik kom uit de school die dubbele topics aanmaakt, niet waardeert. Maar goed om te weten dat het hier geen probleem is.

Ondertussen werkte ook mijn KPN ID niet meer en kon ik niet meer inloggen in dit forum en KPN iTV en andere services. Ook een wachtwoord reset haalde niks uit. Mijn account was geblokkeerd. Lekker dan. 

Ik heb vanochtend gebeld en dat heeft in ieder geval het effect dat ik weer kan inloggen met KPN ID. 

Wat, naast het type ontvanger, moet ik nog meer kwijt in mijn profiel om een helder beeld te krijgen van mijn situatie?

 


Ik vrees dat ik een tv-loos avondje ga hebben. Misschien moet ik maar weer eens een boek gaan lezen. Hoe dan ook, ik zou het graag opgelost willen hebben. Er schijnt nu een ticket aangemaakt te zijn maar gezien mijn recente ervaring met KPN heb ik daar niet zo'n hoge pet van op.

Hoe kan het dat opeens mijn account geblokkeerd is?


Jeetje, @splosh, daar gaat overduidelijk iets niet helemaal goed. Bedankt dat je jouw forumprofiel al hebt ingevuld, daarmee kan ik meteen op onderzoek uit.

Ik zie dat je in januari een verhuizing hebt doorgegeven. Op 1 februari was de verhuizing gereed. Op 3 februari heeft een andere provider ons laten weten per 18 februari diensten op jouw nieuwe adres te gaan leveren. Je hebt hierover ook een e-mail ter bevestiging ontvangen. In deze e-mail staan ook instructies over wat te doen indien je deze overstap niet zelf hebt aangevraagd. Heb je naar aanleiding hiervan ook telefonisch contact met ons opgenomen? Ik zie in mijn systeem namelijk dat er pas weer op 18 februari contact is geweest. Dit is het moment waarop de andere provider de diensten heeft overgenomen.

Naar aanleiding van het telefoongesprek op 18 februari is de afdeling Spoed en Herstel aangestuurd. Deze hebben er voor gezorgd dat je weer online bent. Ze hebben alleen niet jouw volledige abonnement teruggehaald. Op dit moment heb je Telfort Internet en Interactieve TV, maar zonder televisie. Je kunt dus alleen gebruik maken van internet. Vandaar dat je ook een retourdoos hebt ontvangen om de tv-ontvanger terug te sturen; deze zijn immers uit het abonnement gehaald. Ik verwacht overigens dat als we weer televisie aan jouw abonnement toevoegen, dat je ook nieuwe tv-ontvangers krijgt. Voor de zekerheid wil ik je alleen aanraden nog even te wachten met terugsturen. Als je inderdaad nieuwe tv-ontvangers toegestuurd krijgt, kan je de oude retourneren met behulp van de retourdoos die je al hebt ontvangen.

Er is bij het terugzetten van jouw abonnement een fout gemaakt, waarvoor mijn excuses. Ik zie dat mijn collega's van de klachtenafdeling al zijn aangestuurd om hier naar te kijken. Zij zullen binnen enkele werkdagen telefonisch contact met je opnemen om jouw klacht te bespreken.


[...]Heb je naar aanleiding hiervan ook telefonisch contact met ons opgenomen? Ik zie in mijn systeem namelijk dat er pas weer op 18 februari contact is geweest. Dit is het moment waarop de andere provider de diensten heeft overgenomen.....]

Dank voor je reactie.
Jazeker heb ik gebeld! Ik heb 3 februari om 11:29 uur het nummer 0800 0202017 gebeld met het specifieke doorkiesnummer en code. Een zeer aardige mevrouw constateerde dat er inderdaad een andere provider wilde overnemen. Ze heeft me toen toegezegd dit verzoek te blokkeren. 3 weken later echter was mijn verbinding alsnog weg. Ik weet het nog goed, het was een koude donderdag ochtend die vanaf dat moment nog kouder voelde.

Vanaf 3 februari is het dus allemaal mis gegaan. We zijn nu bijna 2 maanden verder.

Nogmaals dank voor je reactie maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik er nog geen vertrouwen in heb. 


Dank je voor de heldere toelichting. Er lijkt dan iets niet helemaal goed gegaan te zijn met het blokkeren van het verzoek. Het spijt me dat dit zo gelopen is, waardoor je een tijdje zonder diensten hebt gezeten. Ik begrijp volkomen dat je het vertrouwen kwijt bent. Ik hoop dat mijn collega's van de klachtenafdeling snel contact opnemen en jou kunnen helpen jouw abonnement te herstellen. Ik had je hier graag bij geholpen, maar ik wil mijn collega's ook niet voor de voeten lopen. Ik wil je daarom vragen het telefoontje van mijn collega's af te wachten.


Ik ben vanochtend vroeg gebeld door een collega van je. Deze heeft me ook weer alleraardigst geholpen. Waarom mijn interactieve televisie is gedeactiveerd blijft een raadsel. Ik heb nu alleen internet. Mij opnieuw aan te sluiten op hetzelfde Telfort iTV pakket lijkt onmogelijk of althans, laat lang op zich wachten. Ik zou dan 2-3 weken zonder iTV zitten. Ik ben dus nu min of meer alsnog verplicht om Hussel te nemen. Dit is één euro per maand duurder. Nu kijk ik niet op een euro meer of minder maar uit principe heb ik hier wel problemen mee. Ik voel me nu in een hoek gedreven. Ik kan niet anders. 

De belofte is gelukkig wel dat mijn nieuwe iTV abonnement niet een nieuw jaar ingaat maar direct maandelijks te wijzigen/op te zeggen is. En ik ontvang nog 6 maanden korting. 

Ik heb ondertussen een mail ontvangen met: nieuwe KPN ID en pincode, de mededeling dat er een nieuwe ontvanger onderweg is. Ik hoop dat alles deze week weer werkt. 

Ik ben heel benieuwd. Duim je voor me? 


Goed om te lezen dat je zo goed geholpen bent door mijn collega! Ik heb nog snel even gekeken wat het oordeel van mijn collega was. Er iets corrupt geraakt, wat mijn collega niet op kan lossen. Daar moet een andere afdeling aangestuurd worden en dat kan inderdaad een aantal weken duren. De snelste oplossing was dus om een nieuw abonnement aan te vragen. Mijn collega heeft dit netjes opgelost door je korting te geven zonder een nieuw jaar contract. Naar verwachting zou je op 26 maart, vrijdag dus, weer televisie moeten hebben. :blush: