Skip to main content

Vandaag is mijn abonnement ingegaan. De KPN monteur heeft wifi en de tv in de woonkamer geinstalleerd. Allemaal vlekkeloos. Helaas lukt mij het installeren van de 2e tv-ontvanger in de slaapkamer niet. Al 6x geprobeerd en telkens de software opnieuw gedownload, uiteraard de stappen op de website doorlopen voor het verhelpen van de foutcode. Maar telkens krijg ik foutcode 27 in beeld nadat ik het abonnementsnummer en pincode heb ingevoerd. 

Ik ben bang dat deze tv-ontvanger defect is. En nu?

*Admin: titel aangevuld

Hallo @JessicaVS 

Waarschijnlijk is er niets aan de hand met de TV ontvanger. Maar het gaat mis als deze zich wilt aanmelden op de server.

Zou je jouw iTV abonnementsnummer en het serie-nummer van de TV ontvanger die foutcode 27 geeft in jouw profiel willen zetten in een van die verborgen velden? Dan kan een van de moderators deze gegevens inzien zonder dat het publieke zichtbaar is.

Aan een moderator: Check of je de STB kunt verwijderen, waarschijnlijk hangt deze per abuis deels aan een ander account, waardoor het aanmelden op het nieuwe account mislukt.
Lukt jullie dit niet, stuur mij dan even de TAN en de serial.


Bedankt voor je snelle reactie Jeroen-bart! Ik heb deze gegevens inmiddels ingevuld in mijn profiel.


Even een update. Nadat ik vandaag weer een aantal keren heb geprobeerd de ontvanger boven te activeren (telkens foutcode 27) heb ik contact gezocht met de chat van KPN.

Op verzoek van de medewerkster de ontvanger van beneden naar boven gehaald. Werkt gewoon goed. En andersom de ontvanger van boven nu beneden aangesloten……….foutcode 27.

De medewerkster wist me te vertellen dat ze kon zien dat de order nog niet was voltooid (?) en dat aan mijn abonnement maar 1 ontvanger hangt. Bijzonder want ik betaal voor 2 en heb ook 2 ontvangers geleverd gekregen van KPN.

De medewerkster heeft melding gemaakt bij de backoffice. Ik wacht in spanning af...


Bedankt voor je gegevens en toelichting @JessicaVS, ik ga er meteen even achteraan!


Hallo @JessicaVS 

@Thomas had mij wat gegevens opgestuurd en ik heb wat dingen verwijderd. Zou je eens kunnen kijken of je het nu wel allemaal normaal kunt aansluiten?


Ik kreeg beeld, moest vervolgens nogmaals software downloaden. Maar daarna had ik weer beeld!

Blij mee! Thomas, en vooral Jeroen-bart, heel erg bedankt voor de hulp.


ah top! Bedankt voor je terugekoppeling @JessicaVS en bedankt voor het oplossen @Jeroen-bart Engelen!