Skip to main content

Mijn 2e tuner blijft continue foutcode 301 geven. 1e tuner geen probleem. 2e tuner gekoppeld via Devolo DVS1200, deze uiteraard gewisseld maar geeft geen verandering. Natuurlijk alle geadviseerde richtlijnen gevolgd. ???????

 

Hoi @Kevin1986 Welkom hier op ons Forum! Hmm… Sinds wanneer zie je de foutcode? Ik bedoel, heeft de tuner voorheen wel gewoon gefunctioneerd? 
Als je deze tweede tuner eens bekabeld aansluit of op de plek aansluit waar tuner één staat, doet hij her dan wél? 
Kun je trouwens je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we eventueel even met je meekijken. 


Beste Lisa, laatste tijd is de tuner niet gebruikt. Daarvoor wel gewerkt, maar ook met regelmatig zenderverlies. Op een andere devolo staat mijn PC, internet werkt prima. Het ziet er naar uit dat mijn tuner een software laadprobleem heeft.


Even een update, tuner direct aangesloten op de router en nu werd de software wel geladen. Tuner weer op zijn positie gezet en gestart, nu liep hij het initiatieprogramma geheel door. De “vertrouwde” fout van een maand geleden was weer terug, Televisie vertoont perfect beeld en geluid gedurende 10 seconden, daarna de notatie dat er geschakeld moest worden naar een ander kanaal. Weer 10 sec. beeld en geluid etc.. Tuner lijkt dus correct, het devolo systeem lijkt de boosdoener, ondanks het feit dat de PC een internet verbinding heeft en mijn mobiel aangeeft een “redelijk” signaal te bezitten. De devolo's aangeschaft op advies KPN, immers dan heb ik op alle plekken in huis een perfect WIFI signaal!?


wifi speedtest KPN manager geeft download socket error, volgens andere speedtest 11,8 down en 3,6 up!!!!!


Ik kijk er niet van op dat de Devolo de boosdoener is. Het kan goed gaan als het elektriciteitsnetwerk helemaal storingsvrij is. Zodra er ergens een slecht werkende ledlamp of dimmer is heb je een probleem. En dan is de dvs 1200 nog het beste. Bekabeld is dan echt de enige oplossing.


@Kevin1986 Ik keek net even met je mee en zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice die constateert dat het probleem zich bevindt in de DVS. De tv-ontvanger lijkt het immers te doen als deze direct bekabeld is aangesloten. Als KPN-er zou ik je juist willen adviseren alles (wanneer mogelijk) bekabeld aan te sluiten. Als het goed is adviseren wij alleen een DVS wanneer er bijvoorbeeld geen kabels liggen en deze ook niet getrokken kunnen worden.
Volgens mij heb je ongeveer een jaar geleden hetzelfde probleem ervaren met de DVS. Na een reset of het opnieuw koppelen van de DVS leek het probleem opgelost te zijn. 

Zoals Joep al aangeeft kan ‘iets’ in het elektriciteitsnet de verbinding storen. Als je de ontvanger eens aan de DVS van de pc hangt, werkt het dan wel gewoon goed? In dat geval zit er gewoon ruis op het netwerk waar de tweede DVS hangt (de dvs van de tweede tuner bedoel ik dan).

Ik ben benieuwd wat mijn collega met je besproken heeft vanochtend. :nerd:

 

 


Nadat de dvs opnieuw waren gematched was de tv ontvangst weer goed. Had ik zelf mogen/moeten weten. Werd in de war gebracht door het feit dat ik ook een belabberd wifi signaal had, 8 down en 4 up. Ging dus onterecht uit van een gemeenschappelijke oorzaak. O ja, glasvezel aanbod! Probeer na contact met helpdesk probleem te lijf te gaan met versterkers. Wordt volgende week.


@Kevin1986 Top, goed om te horen dat het opnieuw koppelen het probleem heeft verholpen. De kleuren van de lampjes indiceren normaal gesproken of ze nog goed gekoppeld zijn of niet. DVS 1200 brandt bijvoorbeeld rood als deze niet meer gekoppeld is en brandt constant wit als de verbinding ‘goed’ is. 

Betreft de internetsnelheid ‘wordt vervolgd’ dus? Ik ben benieuwd, want 8 MBps is natuurlijk net niks, al helemaal niet aangezien er glasvezel in de tuin ligt. :heart_eyes:


Het gekke was dat de 1200 lampjes alle wit waren!(voor opnieuw koppelen) Maar inderdaad, opnieuw koppelen loste in ieder geval het probleem met de tv ontvangst op.


Mooi dat het weer werkt maar hou er rekening mee dat de Devolo's de zwakste schakels zijn in je netwerk.


Reageer