Skip to main content

Bij het installeren van nieuwe software wordt foutcode301 aangegeven. En ondanks alle stappen lost het probleem niet op. Wat nu te doen?

 

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten aan het modem?


Ja, dat is het geval.

 


Hallo @HenkMakkinga! Welkom op ons forum!

Vervelend hoor, deze foutcode! Ik lees dat je al een aantal stappen doorlopen hebt: dat zijn de stappen die te vinden zijn onder problemen met TV - Foutcode oplossen

Heb je naast dit stappenplan, dus het herstarten van de apparatuur, ook een handmatige reset uitgevoerd hebt? Hieronder is te vinden hoe je een reset kunt uitvoeren:

  1. Zie stap 2: Handmatig je modem resetten
  2. Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Ik lees dat je de TV ontvanger met een kabel aangesloten hebt op het modem: heb je ook al een andere kabel getest?
Werkt het nog niet, dan ben ik benieuwd welk type modem en TV ontvanger je in gebruik hebt. Ik kijk ook graag met je mee en dat kan ik doen op basis van jouw klantgegevens. Wil je deze invullen in jouw Forum profiel? Graag jouw volledige naam, postcode en huisnummer en het klantnummer.

Gegevens die je in het profiel invult, zijn alleen zichtbaar voor de KPN moderators. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik aan zet ben! 


Het probleem is wellicht de verouderde TV-ontvanger. Deze wordt nu omgeruild.

Dank voor de reacties.


Ah, kijk! Laat je weten of de nieuwe TV ontvanger het probleem opgelost heeft?


Alles heb ik intussen aangesloten, maar de foutcode blijft zich herhalen. Als het goed is, is er ook nog een kabeltje opgestuurd (tussen router en tv-ontvanger). Hopelijk wordt daarmee het probleem helemaal opgelost.


Helaas is het probleem niet opgelost. Steeds weer verschijnt de foutcode F 301. Alle stappen nog een keer gedaan om het probleem op te lossen, maar het lukt niet.

Wat nu te doen? Kunnen jullie helpen?

 


@HenkMakkinga heb je ook al geprobeerd om het kabeltje wat naar je TV ontvanger gaat in een andere poort op je modem te steken. Is je TV ontvanger rechtstreeks aangesloten op je modem zonder switch of iets dergelijks. 
Wanneer dit niet helpt vul je profiel in zodat @Shyrin_ je verder kan helpen. 


Wanneer dit niet helpt vul je profiel in zodat @Shyrin_ je verder kan helpen. 

Je hebt het volgende privébericht en je klantgegevens gestuurd:

Beste Shyrin,
helaas is met de nieuwe TVontvanger en een nieuw kabeltje tussen Modem en TVontvanger er geen verbetering gekomen. Nog steeds wordt Foutcode 301 aangegeven (de software kan niet geladen worden).
Ook heb ik alle stappen die aangeraden worden nog een paar keer gedaan, maar zonder resultaat.
Hoe nu verder? Kun jij wat voor ons betekenen.


Als ik een lijnmeting doe, vind ik geen oorzaak voor deze foutcode. Nog een aantal vragen en controles om uit te sluiten waar het probleem ligt:

  • Zit er een ethernetkabel in de “WAN” poort van je Experia Box die vervolgens naar je aansluitpunt gaat?
  • De TV ontvanger is aangesloten met een kabel op het modem, je hebt ook een nieuwe kabel van ons ontvangen: is de TV ontvanger rechtstreeks aangesloten op het modem of zit er nog een switch oid tussen? Tip van @Hoopvol is een goede: heb je de kabel ook al eens getest in een andere poort op het modem?
  • Handmatig resetten van de TV ontvanger en het modem:
    Zie stap 2: Handmatig je modem resetten
    Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Eigenlijk komt het er op neer, dat je de aansluiting stap voor stap controleert en opnieuw aansluit.
Mocht je dit prettig vinden, dan kun je het ook telefonisch doen, samen met één van mijn collega's. Wij zijn bereikbaar op het nummer 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar. Voordeel is dat er dan direct vervolgstappen besproken kunnen worden!


Beste Shyrin,

JE SCHREEF: Als ik een lijnmeting doe, vind ik geen oorzaak voor deze foutcode. Nog een aantal vragen en controles om uit te sluiten waar het probleem ligt:

  • Zit er een ethernetkabel in de “WAN” poort van je Experia Box die vervolgens naar je aansluitpunt gaat?  (MIJN ANTWOORD IN KAPITALEN) JA, ER ZIT EEN ETHERNETKABEL IN DE “WAN”-POORT. VANAF DE EXPERIA BOX ZIT ER EEN KABEL NAAR DE WOONKAMER, WAAR EEN VERLENGSSNOER VERBONDEN IS AAN DE TV-ONTVANGER.
  • IK HEB DE TV-ONTVANGER MET HET ONTVANGEN NIEUWE SNOER DIRECT VERBONDEN AAN DE EXPERIA BOX (DUS ZONDER DE KABEL DIE DOOR DE MUREN IS GETROKKEN NAAR DE WOONKAMER), MAAR OOK DAN BLIJFT DE FOUTCODE VERSCHIJNEN.
  • De TV ontvanger is aangesloten met een kabel op het modem, je hebt ook een nieuwe kabel van ons ontvangen: is de TV ontvanger rechtstreeks aangesloten op het modem of zit er nog een switch oid tussen? Tip van@Hoopvol is een goede: heb je de kabel ook al eens getest in een andere poort op het modem? NEE, ER ZIT GEEN SWITCH TUSSEN. OOK HEB IK DE KABEL OP ANDERE POORTEN VAN HET MODEM GEPROBEERD, DAT HELPT NIET. DE FOUTCODE BLIJFT VERSCHIJNEN.
  • Handmatig resetten van de TV ontvanger en het modem:
    Zie stap 2: Handmatig je modem resetten
    Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu? OOK DAT HEB IK GEDAAN, EN DAT HELPT ALLEMAAL NIET. HELAAS!

Beste Shyrin,

na alles nog een keer gerest te hebben (modem, TVontvanger), alles opnieuw opgestart, is het inmiddels gelukt!!!!!  De software voor de TVontvanger is gedownload. Daar ben ik blij mee. En het werkt weer.

Dank voor je hulp.

Veel succes verder.

Met een vriendelijke groet, Henk


Super, fijn dat het weer werkt! Geen dank, ben blij met deze terugkoppeling! :blush: