Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 301, decoder kan software niet laden

  • August 15, 2020
  • 2 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds een aantal dagen heeft één van mijn decoders blijkbaar problemen met het installeren van de software. Na tot 20% te komen verschijnt steeds foutcode 301. Het bijbehorende advies van zowel het modem als de decoder opnieuw starten heb ik inmiddels geprobeerd maar helpt helaas niet.

Voor de volledigheid: ik heb mijn decoders via devolo magic 1 adapters op de experiabox v10 aangesloten. 

Heeft iemand misschien nog een idee wat ik verder kan proberen om de software weer geïnstalleerd te krijgen? Alvast dank voor het meedenken.

Beste antwoord door Sandra10

Beste @Dennis Schreve,  

De Devolo adapters had ik wel opnieuw opgestart maar nog niet er tussen uit gehaald. Ik moest even ergens een lange kabel vandaan zien te halen om de decoder rechtstreeks aan te kunnen sluiten maar daarmee is het inderdaad wel gelukt.

Ik heb alles voor nu weer aangesloten zoals het was en het werkt weer. Maar als ik nog een keer problemen krijg moet ik misschien toch eens kijken of ik op een nette manier de beide decoders rechtstreeks aan kan sluiten op de Experiabox.

Bedankt voor je hulp.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Voor de volledigheid: ik heb mijn decoders via devolo magic 1 adapters op de experiabox v10 aangesloten. 

Beste @Sandra10 

Zou je die Devolo eens ertussenuit willen halen en de TV ontvanger bekabeld willen aansluiten met de V10? Want dat kan wel eens de oorzaak zijn.


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 15, 2020

Beste @Dennis Schreve,  

De Devolo adapters had ik wel opnieuw opgestart maar nog niet er tussen uit gehaald. Ik moest even ergens een lange kabel vandaan zien te halen om de decoder rechtstreeks aan te kunnen sluiten maar daarmee is het inderdaad wel gelukt.

Ik heb alles voor nu weer aangesloten zoals het was en het werkt weer. Maar als ik nog een keer problemen krijg moet ik misschien toch eens kijken of ik op een nette manier de beide decoders rechtstreeks aan kan sluiten op de Experiabox.

Bedankt voor je hulp.