Skip to main content

Sinds donderdag (software vanĀ Telfort modem kon niet worden ge-update en daarom moest er een nieuw modem (Experia box v10) komen) hebben we geen tv ontvangst meer (foutcode F301). Pas op zondag hadden we weer wifi (na herhaaldelijk resetten modem).

Intussen hebben we 6 verschillende medewerkers van KPN aan de lijn gehad met 6 verschillende (niet werkende) oplossingen. We zouden worden gebeld om een afspraak te maken voor een monteur, maar tot op heden hebben we nog niks gehoord.

Om moedeloos van te worden. Daar betaal je dan ā‚¬ 70,- per maand voor. Ik denk er sterk aan om naar een andere provider over te stappen, wat een k..'service'.

Ā 

Als ik het goed begrijp was U voorheen Telfort klant en ben pasgeleden ā€œTechnischā€ overgezet van Telfort naar KPN klopt dat ???Ā Wat hier van belang is dat de overzetting goed is doorgelopen dit kunnen ModeratorsĀ mogelijk bekijken.Ā 

Mocht dit het geval zijn dan kan je het volgendeĀ proberen

Haal alle kabels uit de Gele poorten op de Experiabox en laat je de kabel die naar het TV kastje loopt zitten als enige en haal deze van de stroom.Ā Daarna doe een reset met de paperclip achterop het modemĀ bij hetĀ gaatje, wacht tot deze helemaal herstart is. vervolgens zet het TV kastje weer op de stroom en kijk of het weer werkt.

Ā 

Ā 

Ā 


Beste Dragons,

Dit is dus al de 7e manier, wordt het niet 's tijd dat iedere helpdesk medewerker een lijst met mogelijke oplossingen krijgt (een standaard procedure)? Er zit geen gaatje achterop het modem.

Inmiddels heb ik gisterenavond nog "s gebeld en: 20 minuten in de wacht gestaan, daarna heeft de medewerker mij 10 minuten laten wachten omdat hij mijn dossier (of hoe dat ook heet bij jullie) moest lezen en mij doorgezet naar een technische afdeling. Vervolgens stond ik weer 20 minuten in de wacht. De medewerker die ik toen aan de lijn had, dacht al snel dat de draadloze verbinding van tv naar modem niet goed werkt en gaat 10 mtr. kabel opsturen. Ik ben dus een uur bezig geweest..

Waarom kon ik niet direct (bij het 1e telefokntje) naar een technisch medewerker worden doorverbonden? Als ik niet volhardend was blijven bellen had ik nog steeds niks van jullie gehoord. Tijd voor een reorganisatie?


Ā Er zit geen gaatje achterop het modem.

Ā 

Wat is nummer 6 dan op de achterzijde van het modemā€¦?Ā 


Op het forum helpen klanten elkaar. Er is dus geen sprake van "jullie"šŸ˜‰. Hier is enorm veelĀ Ā kennis. Laat even weten of de kabel uitkomst geeft zoniet dan helpen we je graag verder.


Even voor de duidelijkheid: internet doet het nu dus wel?


Grote kans dat van zowel het oude als het nieuwe het MAC geregistreerd staat, en dus itv foutcode 301 geeft. Oplossing: MAC adressen cleanen.

Ā 

Migraties Telfort naar KPN zou nu wel klaar moeten wezen dacht ik. Daarbij kreeg je regelmatig dubbele Vlanā€™s, en moest die van Telfort,Ā  Vlan 34 gelocked worden.

Ā 

Dit is waar naar gekeken moet wordenĀ :point_up_tone2:

Ā 

Je zou nog kunnen proberen het reset pinnetje (nr 6) ingedrukt houden samen met de "herstel" knop totdat de lampjes uitgaan. Dan rustig laten opstarten. Maar ben bang dat het 1 van bovenstaande oplossingen zijn die vanuit de helpdesk, of wellicht een moderator hier gedaan moet worden.


#Joep1965, excuus, ik moest even mijn frustratie kwijtā€¦

Inmiddels is er een KPN monteur langs geweest,Ā die heeft ontdekt dat wij nog een Telfort profiel hadden. Hij heeft even gebeld en er is op afstand het profiel naar KPN overgezet. Na een kwartiertje hadden we weer tv..

Misschien een idee voor KPN om bij ex-Telfort klanten Ć©Ć©rst 's naar het profiel te kijken en daarna pas naar de overige mogelijke oplossingen, dat had mij Ćŗren aan telefoontjes (en irritante wachtmuziek) gescheeld.Ā  Een standaard procedure misschien?