Skip to main content

19-12-2023

 

Ik krijg al wekenlang om de haverklap foutcode 3016.

Ik heb geen tweede beeldscherm.

Kijk op IT TV op mijn desktop.

Voorheen ging dat altijd goed, nu is het WAARDELOOS!

Continu onderbrekingen.

 

 

 

Cookies verwijder ik iedere dag.

Beeldkwaliteit heb ik ook verlaagd en dat lost niks op.

En by the way, ik werk bekabeld op mijn desktop.

Het volgende item hieronder ben ik van op de hoogte.

Overdag had ik er geen last van, maar het begint meestal vanaf 19.00 uur.

Het is sowieso op de RTL zenders. 

-------------------------------------------------------------

Hi

Mocht de foutmelding er nog steeds zijn, wil je dan het volgende proberen? 

  1. Verwijder de cookies uit jouw browser.
  2. Probeer eens een andere browser. Chrome werkt het beste.
  3. Controleer jouw internetverbinding.
  4. Maak gebruik van de Wifi Manager.
  5. Verlaag de beeldkwaliteit:
    1. Ga in de app naar je profiel.
    2. Klik op ‘Instellingen’.
    3. Kies ‘Beeldkwaliteit’.
    4. Verlaag hier je beeldkwaliteit voor wifi of 3G/4G.

Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. 

Zo niet, kun je mij dan laten weten of dit op alle zenders speelt of op één bepaald zender? Of alleen als je opnames kijkt bijvoorbeeld? 
Ik hoor het graag!


Onderstaande vragen zal ik ook even beantwoorden:

 Bedankt voor het melden van dit probleem!

We hebben meerdere meldingen ontvangen en hebben het in onderzoek. Willen jullie de volgende vragen eens beantwoorden? Jullie antwoorden geven wij door aan ons iTV online team!

  • Vanaf wat voor apparaat gebruik je iTV online? Desktop bekabeld.
  • Gebruik je de site tv.kpn.com of gebruik je de iTV online app, waarbij je deze foutmelding ziet? tv.kpn.com
  • Wanneer krijg je deze foutmelding te zien? Direct bij live tv kijken, of bij een bepaald programma of bepaalde functie zoals terugkijken? Bij gewoon TV kijken, niet overdag, wel vanaf 19.00 uur.
  • Hoe gaat het als je het probeert vanaf een ander apparaat? Heb ik niet.
  • Maakt het verschil als je een andere internetbrowser probeert? Denk aan Google Chrome of Mozilla Firefox bijvoorbeeld. Identiek bij Opera, Chrome en Edge.

Graag een adequate oplossing.


🤔 Ik begrijp dat er niemand een oplossing weet.

 

In plaats van dat KPN de mensen maar laat raden wat het is, zouden ze eerlijk moeten vertellen wat er aan de hand is.

KPN wil al haar koperlijnen op termijn vervangen door glasvezel. DSL maakt gebruik van de koperlijnen van KPN voor het internetsignaal. Doordat KPN stopt met onderhoud aan het kopernetwerk, wordt DSL steeds onbetrouwbaarder.

 

KPN schakelt over naar glasvezel omdat het veel sneller is en toekomstbestendiger. Het onderhouden van twee netwerken is te duur en niet duurzaam.

Sinds 2022 is KPN gefaseerd DSL aan het afsluiten in gebieden waar al glasvezel ligt. Het streven is om 80% van de huishoudens in 2026 van glasvezel te voorzien.

Per jaar schakelt KPN ongeveer 500.000 huishoudens over van DSL naar glasvezel. KPN informeert klanten ruim van tevoren wanneer het DSL-signaal op hun adres wordt stopgezet. Je hebt dus genoeg tijd om over te stappen naar glasvezel.

In gebieden met twee netwerken van KPN is bijna iedereen al overgestapt van koper naar glasvezel. Als glasvezel nog niet beschikbaar is in jouw omgeving, dan blijft het kopernetwerk gewoon in gebruik.

En ondertussen zijn wij de klos.

https://www.internetvergelijk.nl/blog/uitfaseren-koper/


Zelf meld je “ We hebben meerdere meldingen ontvangen en hebben het in onderzoek.“
Via een glasvezelverbinding is hetzelfde probleem gemeld. bron


Ha @Bry, bedankt voor jouw uitvoerige uitleg! Wel nog even één extra vraag: heb je ook een mobiel waarop je dit kunt testen? Via tv.kpn.com? Hoe ervaar je het dan? 

Je quote uit een ander topic: We hebben meerdere meldingen ontvangen en hebben het in onderzoek. Willen jullie de volgende vragen eens beantwoorden? Jullie antwoorden geven wij door aan ons iTV online team! Dat is echter een topic van vorig jaar. 


Ook ik heb sinds kort hetzelfde probleem, alle tips wat hier beschreven wordt heb ik geprobeerd maar lost niets op.  Het wordt continue onderbroken terwijl Netflix, videoland het gewoon goed doen. Dus ligt het niet aan kabels of apparatuur…. Enne hoelang duurt het onderzoek?


Heel herkenbaar Jechiena.

Het ene moment kan het wel een uur goed gaan. Het andere moment is het om het kwartier mis en

moet ik het TV programma weer opnieuw activeren.

Ik zie aan mijn wifi dat de mensen om mij heen allemaal Ziggo hebben.

Als KPN zo doorgaat, stap ook ik over.

Het is niet anders.


Hi Marcia,

Ik weet dat wat ik hierboven heb neergezet uit een topic van vorig jaar is, des te erger dat het nog steeds speelt.  En nee, ik ga het niet testen op mijn mobiel. Ik ben er eerlijk gezegd nu wel even klaar mee. Ik vermoed dat er 's avonds gewerkt wordt in die verdeelkasten en dat het daarmee te maken heeft.

En natuurlijk weet KPN dat.

Als ik dit dan lees, dan kun je denk ik wel raden wat ik denk nu, ik al weken lang met die rottige 3016 code opgescheept zit. Ook vanavond weer.

https://www.kpn.com › zakelijk › kpn-een-mkb › veilig-online › service-levels.htm

Service levels | Standaard 8 uur oplostijd | KPN zakelijk

Service levels Storingen altijd binnen 8 uur opgelost Internet is onmisbaar voor je bedrijfsvoering. Jouw internetverbinding moet het altijd doen en snel, stabiel en veilig zijn. Daarom biedt KPN jou standaard uitstekende service levels, waarbij een eventuele

KPN heeft tijd genoeg gehad om te komen tot een oplossing.