Skip to main content

Ik ben sinds kort bij KPN en heb al tv kunnen kijken via mijn webbrowser voor het abonnement inging.

En het verschil is groot.

Voorheen toen ik nog bij andere provider zat , had ik geen enkele keer een melding van 3016.

En sinds mijn abonnement in ging om de haverklap die rotte melding.

Dit maakt het tv kijken via mijn pc verrot lastig en irritant.

Het is geen wifi maar bedraad internet en het werkt goed, heb op geen enkele andere website errors en andere ongemakken.

Mijn webbrowsers zijn allemaal up to date. Sommige zelfs speciaal geïnstalleerd om te zien of die error daar dan ook komt.

En ja wel hoor bij elke browser komt die rotte error 3016.

En het maakt niet uit of je LIVE tv kijkt naar een programma of terug kijkt naar een programma, de kans is net zo groot om die rotte error te krijgen.

 

*admin: afgesplitst

Hoi en van harte welkom op ons forum @MBDS031176!

Niet fijn dat je steeds tegen deze foutmelding aan loopt, goed dat je het ons laat weten. Ik heb een paar vragen voor je, om de situatie helemaal duidelijk te krijgen.

  • Vanaf wat voor apparaat gebruik je iTV online?
  • Gebruik je de site tv.kpn.com of gebruik je de iTV online app, waarbij je deze foutmelding ziet?
  • Wanneer krijg je deze foutmelding te zien? Direct bij live tv kijken, of bij een bepaald programma of bepaalde functie zoals terugkijken? 
  • Hoe gaat het als je het probeert vanaf een ander apparaat?
  • Maakt het verschil als je een andere internetbrowser probeert? Denk aan Google Chrome of Mozilla Firefox bijvoorbeeld.

Hoi @Alexandra 

 

Dank je voor je welkom.

 

Mijn antwoorden op je vragen:

  • Op mijn computer
  • ik gebruik de website tv.kpn.com, want ik kan de app niet installeren op mijn computer.
  • zowel bij live tv kijken als bij terug kijken, ongeacht welk programma of zender, heb verschillende programma's op verschillende zenders geprobeerd maar ik krijg die melding , soms binnen een paar minuten en andere keren na langere tijd
  • sorry geen ander apparaat aanwezig, ik heb 1 computer, mijn smartphone kan het niet aan is te traag
  • ik heb verschillende browsers geprobeerd maar bij allemaal krijg ik die melding. Ik gebruik voornamelijk Chrome, maar voor dit heb ik Safari, Firefox geïnstalleerd, met hetzelfde resultaat als in Chrome.

Mocht je nog meer willen weten, vraag het en ik zal het dan zo goed mogelijk beantwoorden.


@MBDS031176 Dankjewel voor het uitgebreide antwoord, super! 

Het zijn er niet ontzettend veel, maar we zien meer signalen voorbij komen over deze foutmelding. Het is in onderzoek bij onze Technische Dienst, het gaat alleen helaas niet vlug. De situaties en momenten waarop de foutmelding voorbij komt lijken veel uiteen te lopen, wat het onderzoek niet gemakkelijker maakt. Ga er daarom maar vanuit dat 't nog even duurt voor de foutmelding verdwenen is. We zitten er bovenop. Als ik nieuws heb of als ik meer informatie nodig heb, laat ik het je weten.


@Alexandra Dank je wel voor je reactie.

 

Dan kan ik alleen maar wachten en kijken met hindernissen op mijn computer overdag.

Want op mijn tv (die ik voornamelijk alleen in de avond gebruik) heb ik geen problemen.


@MBDS031176 Ik had je ook heel graag een ander antwoord gegeven! Het speelt inderdaad puur op tv.kpn.com, ook via de KPN iTV app is er geen sprake van deze foutmelding. Weet wel dat het in onderzoek is bij onze Technische Dienst. Het lastige is dat de foutmelding moeilijk te reproduceren is, oftewel moeilijk opzettelijk op te roepen is. Ze hebben maandag een kleine update gedaan, waarmee mogelijk het probleem voor een deel van de apparaten verholpen is. Merk je sinds dien verschil, of is het nog hetzelfde? 


@Alexandra  Jij kan er niks aan doen, ook dat je geen beter antwoord voor mij hebt. Maar ik ben allang blij dat er iets aangedaan wordt om het te verhelpen.

Ik krijg de melding iets minder vaak, maar een hele aflevering van iets kijken zonder die melding lukt nog niet. In plaats van 5 tot 6 keer in 30 minuten krijg ik het nu ongeveer 2 keer. Is dus al een hele verbetering.


Hier lopen al meerdere topics over. Ook ik kan via de browser (i.i.g. die in de telefoon) geen on demand starten, ook 3016 melding. Loopt al maanden maar krijg op mijn topic helemaal geen updates meer van uit kpn wanneer het nou es getackkeld wordt.

N.B. ik gebruik in de telefoon nog wel eens de browser omdat via de app bepaalde '’inhoud'’ niet mag/kan.

Mijn topic sinds 2 januari 2022

 


@MBDS031176 Oke, nog niet opgelost maar dat klinkt al beter, fijn! Ik stel voor dat ik het je laat weten zo gauw ik nieuws heb. Mochten er andersom hulpvragen vanuit de Technische Dienst zijn om meer informatie, dan leg ik het uiteraard ook aan je voor.

Klopt, ik heb jouw topic intussen ook van een update voorzien @PeterG. Het is helaas niet zo'n snel proces als ik graag zou zien. Het loopt wel, dat scheelt iets. Ik hou jullie op de hoogte.


@MBDS031176 Ik had je ook heel graag een ander antwoord gegeven! Het speelt inderdaad puur op tv.kpn.com, ook via de KPN iTV app is er geen sprake van deze foutmelding. Weet wel dat het in onderzoek is bij onze Technische Dienst. Het lastige is dat de foutmelding moeilijk te reproduceren is, oftewel moeilijk opzettelijk op te roepen is. Ze hebben maandag een kleine update gedaan, waarmee mogelijk het probleem voor een deel van de apparaten verholpen is. Merk je sinds dien verschil, of is het nog hetzelfde? 

 

@MBDS031176 Hoi, ik heb goed nieuws! Onze Technische Dienst heeft gisteren een update gedaan. Ze verwachten dat de 3016 foutmelding daarmee verholpen is! Ik hoor graag hoe het gaat als je 't nu opnieuw probeert  :) 


@Alexandra  Hoi, dank je voor de update.

 

Ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen al een stuk beter was dan in het begin van de maand.

Ik hou het de komende dagen in de gaten of ik nog zo;n error code krijg. Dan laat ik over een paar dagen weten of het opgelost is voor mij of niet.

Ik hou je op de hoogte.


@Alexandra 

Ik krijg dus nog steeds 3016 bij on demand via de browsers in de phone .

Voor het aanbod wat ik dan wil is de app geen optie. 


@MBDS031176 Super, ik hoor het vanzelf wel!

@PeterG Dankjewel voor het signaal, jammer dat het nog speelt 😞 Ik kom er bij jou in jouw topic op terug.


@Alexandra 

Het kijken ging in eerste instantie prima, live and terug kijken zonder foutmelding.

Maar nu schiet het beeld zover omhoog dat ik niet meer kan kijken, alleen nog maar luisteren.

Ook bij het forum zijn er problemen bij het inloggen, heb het via een andere weg moeten doen, want anders zag ik hetinlog scherm niet eens omdat dat ook zover omhoog zat en ik niks kon doen.

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden, want zo is er ook niks aan.


Dit is wat ik zie, en dit hoort onderaan het beeld te zitten, en alleen zichtbaar te zijn als je muis erbij in de buurt komt, maar nu zit het boven in het beeld en het programma zit daar dus boven en is niet zichtbaar.

Zowel bij terugkijken als bij live kijken gebeurd dit. 


@MBDS031176

Ik denk dat je het voor beide problemen in de browser ( danwel laptop ) moet zoeken. Als het systematisch was deed dat bij meer mensen '’gek'’.

Hier, op een ca 5 jaar oude laptop (Windows of heb jij MacOS?), werkt het goed in Firefox en in Google Chrome. Zowel inloggen met kpn id als iTV.

Voor Windows moet je zeker Windows 10 hebben voor de sites van KPN.

mijn smartphone kan het niet aan is te traag

Dat is dan wel een oudje….

sorry geen ander apparaat aanwezig

Ik neem aan dat je toch óok wel een tv hebt. En een tv ontvanger want zeker één zit in je KPN TV abonnement.


Hi @MBDS031176, ik ben het met Peter zijn standpunt eens: Dit is niet een algemeen probleem, maar zit waarschijnlijk in de internetbrowser. Het kan helpen om je cookies, tijdelijke internetbestanden en geschiedenis op te schonen, als het intussen nog speelt. Het kan ook helpen om het met een andere browser te testen. zoals Firefox of Google Chrome zoals Peter al noemde. 


@Alexandra  @PeterG 

 

Vreemd ik ben niet veranderd van browser en het begon spontaan zonder iets te veranderen behalve een update toen.

Ik gebruik 99,99% van de tijd Google Chrome, heb andere browsers geprobeerd allemaal met hetzlefde probleem.

Het eerste wat ik altijd doe is de browser extra opschonen van alles, wat ik altijd eens per dag al doe. Maar dit had totaal geen effect.

Ik heb sinds het gebeurde ook niet meer gekeken. 

Vandaag een nieuwe update gehad voor Google Chrome, ik kijk stratks wel of het verholpen is of niet. 

Op dit moment heb ik daar geen tijd voor, vanavond wel weer.

Ik laat het weten of het weer goed is of niet.


Wel Windows 10 op de laptop?

Verder: Al geprobeerd met de resolutie instelling? Tandwiel in de player. Zet eens op 720p.


Ja windows 10 op computer.

Ja ook geprobeerd, had ook geen effect helaas.

Maar het is weer goed.

Geen idee waar het aan gelegen heeft. Maar ik ben weer blij dat ik tv kan kijken via mijn computer , overdag dan, want 's avonds kijk ik gewoon op mijn tv.


Maar ik ben weer blij dat ik tv kan kijken via mijn computer , overdag dan

En iedereen maar denken: '’die is hard aan het werk achter zijn computer'’. 


Maar ik ben weer blij dat ik tv kan kijken via mijn computer , overdag dan

En iedereen maar denken: '’die is hard aan het werk achter zijn computer'’. 

Sorry ik werk niet, ik ben afgekeurd vanwege chronische ziektes. Om me niet te vervelen kijk ik tv via mijn computer en praat ik ook met lotgenoten.


Hier geen verveling. Maar teveel uren in de dag, zeg maar. En die uren in de dag, verdrijf ik door tv te kijken…. op m'n tv. En besteed ik enkele uren per dag aan dit forum.