Skip to main content

Foutcode 3016 bij kijken iTV Online op desktop

 

Sinds ongeveer een week geeft het tv kijken op mijn desktop de nodige problemen: om de haverklap staakt de uitzending en in beeld verschijnt de mededeling:

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens (3016)

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo en welkom, @JD54. Ik kan me voorstellen dat dat niet echt prettig televisie kijken is. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen / controleren:

  1. Verwijder de cookies uit jouw browser.
  2. Probeer eens een andere browser. Chrome werkt het beste.
  3. Controleer jouw internetverbinding.
  4. Maak gebruik van de Wifi Manager.
  5. Verlaag de beeldkwaliteit:
    1. Ga in de app naar je profiel.
    2. Klik op ‘Instellingen’.
    3. Kies ‘Beeldkwaliteit’.
    4. Verlaag hier je beeldkwaliteit voor wifi of 3G/4G.

 

Hopelijk kom je er zo uit.


  1. Cookies verwijderd, geschiedenis verwijderd….geen verbetering.
  2. Gebruik normaliter Chrome, maar ook het gebruiken van Firefox, Edge, CCleaner Browser levert dezelfde klachten op. Chrome leverde tot voor 2 weken geleden geen problemen op.
  3. Internet is goed, gebruik van tablet, telefoon en Chromebook via dezelfde internettoegang levert geen klachten op.
  4. Wifimanager gebruikt…..geen verbetering
  5. Beeldkwaliteit veranderen/verlagen…. geen verbetering.     WAT NU???

Bij het terugkijken van eerder opgeslagen programma's valt de uitzending ook voortdurend stil met:

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens (3016) 

en daarbij

We hebben opgeslagen waar je gebleven bent.


Foutcode 3016 bij kijken iTV Online op desktop

 

Sinds ongeveer een week geeft het tv kijken op mijn desktop de nodige problemen: om de haverklap staakt de uitzending en in beeld verschijnt de mededeling:

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens (3016)

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Deze foutcode 3016 heb ik ook sinds afgelopen maand februari. Daarvoor was het foutloos. Wat is er aan de hand bij KPN TV?


Wat is de oplossing bij KPN?


Antwoord vanuit de KPN:

"Ik heb het voor je nagekeken in het systeem. Vooralsnog is hier niks over bekend en niet duidelijk of het vanuit de pc komt of verbinding. Ik heb een melding voor je uitgezet naar de back-office zodat het geïnventariseerd kan worden. Voor nu kan ik alleen adviseren om het de komende tijd even aan te zien en als het niet verholpen is na te gaan of er meer bekend is."


We hebben inmiddels meerdere meldingen over foutcode 3016 gekregen. We zijn dit aan het inventariseren en onderzoeken.


Beste KPN, is er al iets meer bekend van foutcode 3016? Wij kunnen nú helemaal niets meer terugkijken….irritant….

Hoor graag zsm!


@Jico Foutcode 3016 zou verholpen moeten zijn. Maar we hebben op dit moment wel een storing met betrekking tot het terugkijken van programma's. Vermoedelijk heb je hier last van.


Beste Denise, dank voor jouw bericht, ik zal het gaan proberen . Wat mij wel opvalt is dat KPN I-tv een veel sterker WiFi/MiFi-signaal nodig heeft dan bijv. Ziggo Go of NL Ziet en daardoor vaak niet of niet stabiel te ontvangen is. Wordt daar ook aan gewerkt?


Voor live televisie is inderdaad stabiel internet nodig. Dit komt doordat we bij live televisie een korte buffer hebben. Als er dan een standaard buffer zou zijn, zou je te ver achter lopen op live televisie en dus is er een kleine buffer. Met als gevolg dat als de verbinding ook maar een klein beetje instabiel is, dat je dit meteen merkt.


Ik heb de browser verandert van Safari naar Firefox. Lijkt nu een stuk beter te gaan.


Onderstaande melding krijg ik vanaf vandaag als ik TV wil kijken via TV.KPN.COM. Het lijkt wel of alleen Eurosport 1 deze melding geeft - steeds ca. 15 seconden nadat ik klik op "Nu kijken", of direct..

“Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016).”

 

Ik zit op mijn laptop, dus geen extra beeldscherm.


Hoi @Ria10 

 

Hmm, doe eens het volgende

sluit het huidige tabblad met de tv dienst.

Wis daarna álle gerelateerde cookies.

En ga eens met http…. naar de tv dienst. Dus

http://tv.kpn.com .


Dank je wel, Peter, dit lijkt te werken.


ook hier foutcode 3016, alle bovenstaande adviezen opgevolgd maar niks, nada…..

 

kom er maar in vrienden van de KPN


@JohanLi Op welke browsers heb je dit al getest en zijn andere streamingdiensten wel stabiel (Netflix, Youtube)? 


Safari als browser. YouTube doet het altijd en Netflix kijk ik niet

(ook is vaak het geluid even weg en gaat het beeld stil staan)


Safari als browser.

Macbook neem ik dus aan?

Al eens

Alle kpn tv gerelateerde cookies gewist terwijl de toepassing niet open stond

Daarna in nieuw tabblad geopend met de volledige link inclusief http. Dus http://tv.kpn.com .


Macbook ja, cookies verwijderd, etc ..

Gisteren deed ie het wel maar dit verwacht je niet van deze provider


Fijn dat hij het nu weer doet. Hopelijk blijft dat zo! Zo niet, laat hier gerust weer een reactie achter. 🙂