Skip to main content
Vraag

Foutcode 3016 in TV+ app op tablet Lenovo

• January 25, 2026
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Via de tv app is het alleen mogelijk om NL1,2,3 te bekijken. Alle andere zenders laden even kort maar gaan terug naar het beginscherm. Via de browsers Chrome en Opera precies hetzelfde met het verschil dat er een popup verschijnt met de tekst : Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016). Dit is een week geleden ook al gemeld via de reguliere weg maar niets gehoord.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2026

Hoe oud is je tablet? Welk Android OS heeft ie?

https://community.kpn.com/search?q=foutcode%203016

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Jetzedijkema01, dat is een foutmelding die we in de TV+ app niet vaak zien. Heb je dit alleen via deze tablet, of ook als je tv.kpn.com bijvoorbeeld op een computer probeert?

Net als Peter ben ik ook benieuwd wat voor tablet het precies is, zou je dat kunnen toelichten? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij ons vertelt. En heb je mogelijk iets aangesloten op de tablet op dat moment, bijvoorbeeld de lader?

Bedankt voor de reacties. tablet is een vrij nieuwe Lenovo Idea Tab pro met momenteel softwareversie 17.5.10.020

Niets aangesloten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 27, 2026

Via de website tv.kpn.com kan niet gegarandeerd worden dat video's werken. Tv.kpn.com is gemaakt voor Windows en MacOS. Niet voor Android. 

Op m'n Samsung A40 krijg ik ook 3016 via tv.kpn.com vanaf rtl 4. Met de app werkt het uitstekend. 

tv.kpn.com werkt wel op een (geleende) laptop via mijn account.

Uiteraard gebruik ik de app. Via de app werkt alleen NL1,23. Alle andere zenders laden kort maar doen het niet. Geven ook geen foutmelding. Iets wat dus alleen bij de browsers gebeurde.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 27, 2026

Welke versie van de TV+ app heb je op je tablet ???

Het strandt op de DRM. Maar waarom dat ook via de app gebeurd.…

App al verwijderd en opnieuw gedownload?

Versie 08.85.01

Ja meerdere keren verwijderd en geïnstalleerd. Bedankt alvast dat je meedenkt voor een oplossing

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 27, 2026

App versie is goed.

Na wat doorlezen van oudere topics gaat de tablet niet goed met de Direct Rights Management (DRM).

Als je 'm nog geen 14 dagen hebt zou ik 'm ruilen. En dan niet voor een Lenovo.

Heel misschien kan het team nog wat met de app in combinatie met je eerder gegeven informatie over de tablet. Maar er zijn strenge en strikte afspraken over de anti kopieer beveiliging. Ook vanwege de toenemende illegale IPTV die streams overnemen van legale diensten. 

Jasper van KPN
Moderator

Het is de meest recente versie van de app inderdaad. Welke versie van Android staat er op de tablet? Je hebt het over een 17.5, maar voor zover ik weet is Android 16 de meest recente versie.

Wat je ook kunt proberen is via tv.kpn.com naar Instellingen en Apparaatbeheer gaan, en daar alle apparaten verwijderen. Daarna zullen alle apparaten opnieuw ingelogd moeten worden, soms lukt het daarna wel weer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2026

Android versie is idd 16.

De apparaten verwijderen had ik ook al gedaan. Lastig dit