Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al zeker 2 maanden last van foutcode 303 op mijn TV. Ik begrijp dat dit een verbindingsfout met het netwerk betreft. Alleen, Ondanks alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd, de foutcode blijft terugkomen. 

Ik heb het volgende gedaan:

TV ontvanger (arris) en modem (Expedia box V10A)  heel vaak herstart. De netwerkkabel vervangen. TV ontvanger frisse start gegeven, software 2x gedownload, contact opgenomen met de klantenservice, nieuwe TV ontvanger ontvangen, wederom foutcode 303, weer een nieuwe netwerkkabel erin gedaan, weer minimaal 2x per dag geen TV. 

Op moment dat ik de tv ontvanger herstart (stekker eruit) heb ik meestal weer TV. Sons moet ik ook het modem resetten. Op het moment dat ik alleen de netwerkkabel in de TV ontvanger in- en uit steek, heb ik meestal ook weer TV. Ik heb alleen geen zin om dit iedere dag, meermaals te moeten doen om TV te kunnen kijken. WIFI internet verbinding is gewoon aanwezig.

Het enige dat ik nog niet heb gedaan is een harde reset van het modem. Is dat de enige optie nog om te doen? Ik baal omdat ik dan de instellingen kwijt ben.  

 

Mvg,

Lynn

Welke experiabox heb je?


Expedia box V10A


Zie deze link eens

 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-303-842.htm#/


Bedankt voor je antwoord Jimny. Het stappenplan kan ik inmiddels uit mijn hoofd omdat ik het minimaal 2x per dag uitvoer. En iedere keer krijg ik de TV ook weer aan de praat maar het klopt niet dat ik dit stappenplan 2x per dag moet uitvoeren om TV te kunnen kijken. 

Mijn vraag is dan ook of de enige oplossing nog het resetten van het modem is? Of er toch nog andere mogelijkheden zijn? 


Opeens kan ik ook de knop apps noet meer gebruiken op de afstandsbediening. Gereset en opnieuw ingesteld, zonder resultaat. YouTube logt ook steeds vanzelf uit. 

Op de TV op de slaapkamer, hetzelfde modem, andere TV ontvanger, heb ik geen enkel probleem. 

Wat kan nu het probleem zijn? Niemand een idee? 


Is er hier geen moderator die hulp kan bieden? Mijn WIFI valt nu ook steeds weg. Dan moet ik het modem resetten en heb ik weer WIFI. 

Ik ben er wel klaar mee. Wat een problemen iedere dag om TV te kunnen kijken en een WIFI verbinding te hebben. Nooit problemen gehad en ineens komt het ene na het ander probleem. 


@Lynn2020 excuus voor de vertraagde reactie. Het is op dit moment aardig druk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zorg ik voor de verdere aansturing. Wel bedankt dat je de bovenstaande stappen al hebt uitgevoerd. 


Hoi Bram,

Bedankt voor je reactie.

Profiel is aangevuld. 


Ik heb aansturing voor je gedaan. Je mag snel reactie verwachten op het bij ons opgegeven mobiele nummer. Het kan zijn dat het door de feestdagen een beetje langer zal duren dan normaal. Mocht je verdere vragen hebben hoor ik het graag! :relaxed:


Beste Bram,

 

Inmiddels is er contact geweest met KPN en zelfs al een monteur geweest. 

Het modem bleek defect en in een eerder stadium was ook de TV ontvanger al defect gegaan. Er blijken veel problemen met de Expedia V10A te zijn. Ik heb een nieuw modem en ga ervan uit dat de problemen nu geheel zijn opgelost.  

 


Goed om te horen dat alles het doet! Ik zal het topic sluiten.