Skip to main content

Bij mijn interactieve TV blijft foutcode 303 terugkomen. Soms maandelijks, soms wekelijks en wanneer het optreed vaak meerdere keren op die dag. De bekabelde verbinding tussen de modem en TV ontvanger is goed. Ik moet de stroom van de modem halen en later er weer opzetten om de melding weg te krijgen en weer beeld te krijgen. Deze fout blijft echter maar terugkomen, het lijkt er op dat het modem af en toe storing geeft. Hoe kan dit structureel opgelost worden?

Dag @RonvdE welk type modem heb je?


Hoi @RonvdE ,

De 303 code betreft de fysieke verbinding tussen de ontvanger en de experiabox/modem. Dit is in de meeste gevallen toch de bekabeling zelf waardoor de code verschijnt (Verbinding van de DVS of knik in de kabel/losse stekkertjes). Het loont de moeite om een andere kabel te proberen om te kijken of daarmee de 303 wegblijft (minste moeite). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de aansluiting van de kabel (op zowel ontvanger als experiabox) de oorzaak is van de verstoring en deze kunnen via de klantenservice vervangen worden indien helder is waar het euvel daadwerkelijk zit.

Heb je toevallig een tweede tv ontvanger beschikbaar (en aangesloten)?


Dag @RonvdE welk type modem heb je?

Een Experia v9


Hoi @RonvdE ,

De 303 code betreft de fysieke verbinding tussen de ontvanger en de experiabox/modem. Dit is in de meeste gevallen toch de bekabeling zelf waardoor de code verschijnt (Verbinding van de DVS of knik in de kabel/losse stekkertjes). Het loont de moeite om een andere kabel te proberen om te kijken of daarmee de 303 wegblijft (minste moeite). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de aansluiting van de kabel (op zowel ontvanger als experiabox) de oorzaak is van de verstoring en deze kunnen via de klantenservice vervangen worden indien helder is waar het euvel daadwerkelijk zit.

Heb je toevallig een tweede tv ontvanger beschikbaar (en aangesloten)?

Dank voor de reactie.

Ik heb 2 maal een nieuwe kabel gebruikt, maar het probleem blijft zich helaas voordoen. De ene keer komt het een maand niet voor de andere keer meerdere keren in de week en het blijft zich dan vaak herhalen op die dag. 

Ik heb helaas geen 2e ontvanger om zaken te testen / uit te sluiten

 


Dan kan het nog lonen om de kabel op de V9 in 1 van de andere poortjes te testen.

En uiteindelijk blijft over om dan toch contact op te nemen met 0800-0402 


Aan de hand van de klantgegevens in jouw profiel, zie ik dat er nog geen contact opgenomen is met onze klantenservice. Heb je nog last van deze foutcode @RonvdE of heeft het testen op een andere poort op de V9 het probleem verholpen? Lezen het graag, ook als je nog hulp nodig hebt!


Dank je. Ik ga de kabel op een ander poortje aansluiten en mocht het blijven voorkomen, dan neem ik contact op met de klantenservice.