Skip to main content

De TV valt geregeld weg en geeft dan foutcode 303 aan.

Als de TV weg valt valt ook de WiFi weg.

Even later doet de TV het weer en is ook de WiFi weer terug.

 

Volgens mij kan dat niet aan de ethernetverbinding liggen want de WiFi valt ook weg.

 

wat kan het probleem zijn.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Kan je iets meer info geven? Welke experiabox heb je? Welke tv ontvanger? Glasvezel of niet? Draadloos of bedraad aangesloten? 


Glasvezel

TV bedraad aangesloten

HMB2260 TV ontvanger

Expira Box v10A


De V10A!! Die is helaas niet zonder problemen.  Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Nee.

Kun je aangeven hoe dat gaat?
Ik heb deze zo vanuit de doos vervangen met de oude Box en niets aan de instellingen hoeven te doen.
Hij werkte direct zoals het moest.

 

Alvast bedankt.


Dat kan je hier lezen:wink:https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


@peterlia Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Een harde reset, zoals Joep al aangeeft, kan inderdaad dit probleem verhelpen.  Wel gek dat het steeds weer opnieuw gebeurd. Het kan eventueel een kabelbreuk zijn in de kabel die van het aansluitpunt naar de V10A loopt. 
Bij Foutcode F303/300 zegt de ontvanger ‘ik heb geen verbinding met het modem’. Als de Wifi óók wegvalt, betekent dat het modem even offline lijkt te gaan. Om dit uit te sluiten heb ik twee vragen voor je.

  1. Heb je glasvezel op jou adres, of koper? 
  2. Kan je de netwerkkabel eens vervangen die van het aansluitpunt naar de Experiabox loopt.

Zou je voor mij je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 


@peterlia Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hallo

ik heb hem nog niet gereset, maar wel een keer de box uitgezet en weer aangezet.

Dan doet het alles weer.

Maar daarna nog een paar keer de WiFi en tv met de foutcode uitgevallen.

We wachten dan even en even later start alles weer vanzelf op.

Vreemd allemaal.

Met resetten wil ik nog even wachten als ik wat meer tijd heb.

 

 


@peterlia  Bedankt voor je reactie, jammer dat het probleem niet niet opgelost is. Als de foutcode verschijnt en de wifi wegvalt, wat gebeurd er dan met het modem? Valt het modem uit of branden de lampjes rood. Het kan namelijk ook duiden op een kabelbreukje in de DSL kabel. 

Je zou ook het glasvezelkastje even twee minuten stroomloos kunnen maken. Het glasvezelkastje hangt nabij het aansluitpunt en heeft drie lampjes, power, glas en ethernet.


Reageer