Skip to main content

Ik krijg nu op twee ontvangers (die gewoon beeld hadden) een melding dat de software geupgrade moet worden. Dat resulteert in de foutcode 307 en de kastjes werken niet meer. 

 

Onderstaande procedure al geprobeerd, geen resultaat. 

 

Zal je deze stappen is willen doorlopen? Kijken of dit misschien wat helpt?
1. Haal de plug van de stroomadapter uit de tv-ontvanger.
2. Haal de stekker van de Ethernet kabel uit de ontvanger.
3. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden zolang tot het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden).
4. Druk dan op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je tv.
5. Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen en druk op OK.
6. Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK.
7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. 
8. Doe de stekker van de Ethernet kabel weer in de tv-ontvanger. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

KPN Klant | iTV Pilot 2020 | VIP5202 | KPN Box 12 | SuperWiFi | Blij met mijn reactie? Geef mij een like | Heb ik je vraag beantwoord? Klik op ''Beste Antwoord''| DM sturen is niet mogelijk |

Hallo @Ricardo Ko,

Dit is precies wat ik gisteren ook heb ervaren. Bij mij loste het probleem zich vanzelf op nadat ik de DBL-307 gewoon in beeld liet staan. Na ongeveer een minuut ging de cycle weer verder. Hoe is deze ontvanger precies aangesloten?


De ontvangers zijn rechtstreeks aangesloten op de router, internet functioneert voor de rest prima. De ontvanger(s) functioneerde tot op het moment dat ik de upgrade accepteerde.


Lijkt er meer op dat de firmware op de KPN server niet goed staat of ontbreekt. Maar ja, dat is gis werk.


De ontvangers zijn rechtstreeks aangesloten op de router, internet functioneert voor de rest prima. De ontvanger(s) functioneerde tot op het moment dat ik de upgrade accepteerde.

Dan zal het officieel gezien geen problemen op mogen leveren. Het enige wat ik kan bedenken is het modem helemaal stroomloos maken, ontvanger stroomloos maken en kijken wat er daarna gebeurd. Mocht DBL-307 zich nog aandienen dan even wachten of de cycle zich vanzelf weer hervat. Dit aangezien de ontvanger wel blijft proberen de ontvanger binnen te halen. 

Heb je wel een experia box in gebruik? Geen eigen modem/router?


@ChrisWissink Ik heb het opgelost, had de dhcp server ingesteld met andere dns’n, blijkbaar kunnen de ontvangers daar niet mee omgaan. Dus ik kijk weer TV maar geen DNS aanpassing die ik wil maken. Overigens ook de webpagina van de router is met aangepaste DNS server niet te bereiken, moet ik (heerlijk ouderwets) mijn host file aanpassen, … tja.


@ChrisWissink Ik heb het opgelost, had de dhcp server ingesteld met andere dns’n, blijkbaar kunnen de ontvangers daar niet mee omgaan. Dus ik kijk weer TV maar geen DNS aanpassing die ik wil maken. Overigens ook de webpagina van de router is met aangepaste DNS server niet te bereiken, moet ik (heerlijk ouderwets) mijn host file aanpassen, … tja.

Klopt, dat was ook de redenen waarom ik vroeg naar het modem. Deze code ontstaat ook bij een andere DNS.
Mooi dat het nu gelukt is :)