Skip to main content

Ik heb bijna nooit tv aan. Dus vandaag maar eens geprobeerd. Toen merkte ik dat mijn beeld maar haperde. Geprobeerd te resetten en toen ik kreeg ik dezelfde issue als topicstarter. Bij mij is ook alles bekabeld maar wat is nu de oplossing? Iemand nog ingevingen? 

Admin: afgesplitst van originele topic

Hoi @KarWai, welkom bij ons op het forum. Die meldingen maken het kijken een stuk lastiger! Kan je ons meer vertellen over de situatie, zodat we met je mee kunnen denken?

  • Welke tv-ontvanger heb je van ons? Speelt het op 1 ontvanger of op meerdere ontvangers (als je er meerdere hebt)?
  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem, is dat met een directe kabel, met een draadloze verbindingsset of anders?
  • Zitten er nog andere apparaten tussen het modem en de tv-ontvanger?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt.

Foutcode 307 geeft aan dat de ontvanger de software niet kan laden, zou je deze stappen kunnen proberen: Foutcode 307 oplossen?
Foutcode 563 betekent dat de ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt en daardoor geen verbinding maakt. Op deze pagina geven we hier ook tips voor: Foutcode 563 oplossen.

Mocht het makkelijker zijn om het telefonisch toe te lichten, dan kan dat natuurlijk ook. We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Grootste boosdoener is meestal de DVS.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen)


TLDR: opgelost binnen 3 dagen, uiteindelijk moest de glasvezelkastje worden vervangen door een monteur. Nu werkt alles weer. 

 

Hoi mensen,

Bedankt voor jullie input. Inmiddels alweer een tijdje opgelost. Maar reageer hierop met de hoop dat andere er wat aan hebben. Heb geprobeerd zo uitgebreid mogelijk de situatie te omschrijven. 

 

Mijn setup:

-glasvezel via kpn

-1 tv ontvanger (Arris, vip5202 kpn F1371J46500) 

-zit nog een switch tussen kpnmodemrouter en tv-ontvanger(alles bedraad met cat6 - kabels) 

-verder ook 2 superwifi units (mesh set) 

 

Zoals eerder gezegd, gebruik ik amper interactieve tv maar vindt het fijn om af en toe NOS nieuws te kijken of eventuele bezoek te laten genieten van 'normale tv'. Schoonouders kwamen een weekend langs en ik wilde mijn schoonvader trakteren op wielrennen op tv. Tv deed het in eerste instantie wel maar ik merkte dat ie bij elke channel switch 2 seconde werkte en toen het beeld bevroor. Dus uiteindelijke proberen te resetten meteen kreeg ik de 307 foutcode. Fysieke knop op de tv-ontvanger deed het niet eens. Kon alleen maar de stekker eruit trekken want ik kreeg de onvanger niet uit.  Kreeg het niet snel opgelost, schoonvader teleurgesteld en dus maar gelaten voor wat het was en volgende dag verder gaan kijken.

Ik had alles geprobeerd ook direct aansluiten op de modem. Alle andere lan apparatuur ontkoppelt van kpnmodem, meerdere keer resetten van de kpnmodem, door fysiek de stekker eruit te trekken. (ik had nog wel internet, alleen geen tv) kreeg foutcode 307 en af en toe de 563. Internet daarentegen deed het gewoon wel anders had ik niet kunnen werken. 

Uiteindelijk via de website remote de wifi laten resetten. Tijdens die sessie was ook maar meteen gaan bellen. Kreeg iemand aan de lijn. In eerste instantie standaard dingen gedaan aan de hand van de instructies. Ook daadwerkelijk stroom van de glasvezelkastje eruit gehaald en dergelijke. Maar helaas merkte ik toen dat ook internet het niet meer deed terwijl voorheen het wel altijd had gedaan (ookal vond de monteur later het verhaal vreemd) en ja hoor het leek in mijns inziens dat al dat fysieke resetten dat de situatie was verergerd. Ik kreeg nu uberhaupt geen signaal meer van glasvezelkastje naar de kpnmodemrouter (lichtsignaal brandde niet, waar je de kabel insteekt bij de glasvezelkast hoort te branden. Uiteraard het licht op de kpnmodemrouter is dan ook uit.)

Zou later op de dag worden gebeld met een technische collega van kpn, die zou op afstand preciezer kunnen nakijken of er wat met de apparatuur aan de hand was. Verder omdat ik ook op kpn mobiel heb, tijdelijk 100gig gekregen op mijn mobiel om te kunnen hotspotten. Prima alternatief wat mij betreft. 

Ahfijn binnen 2 uur kreeg ik opnieuw een telefoontje. Wat blijkt, signaal kwam wel binnen in het huis maar ging niet verder dan het glasvezelkastje, defecte glasvezelkast. Monteur zou worden langsgestuurd. 

Monteur volgende dag over de vloer, kastje vervangen en alles deed het weer, zelfs het knopje op de tv-ontvanger. Volgens de monteur een bekend probleem maar oorzaak is nog onduidelijk.

Mogelijke conclusie van mezelf, mijn glasvezelkastje was stervende dus het had kuren en uiteindelijk hield het ermee op om signaal uit te sturen? 


Goed om te lezen dat het gelukt is @KarWai en het nu weer werkt! 

Er was meer aan de hand dan we in eerste instantie dachten dus, goed dus dat die monteur is geweest. Of die conclusie klopt weet ik niet, ik was er natuurlijk niet bij dus dat is voor mij ook speculeren. Zeker weten we in ieder geval dat er iets niet goed was met dat kastje en dat dat nu verleden tijd is. 

Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden!