Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 36

  • February 27, 2021
  • 13 reacties
  • 1676 keer bekeken

Hallo,

Mijn tv box (Arcadyan HMB2260) geeft “Foutcode 36: Activeren software is mislukt.” Ik zit in een constante loop van updaten en foutcodes. Instelling terug zetten naar de fabrieksinstellingen werkt ook niet.

Wat is hier aan te doen?

Beste antwoord door ScrappyD2o

De nieuwe ontvanger is binnen, en alles werkt weer prima! Dank je! :grin:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 27, 2021

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2021

De ontvanger was eerst aangesloten via een switch, maar ook direct op de experiabox geeft hij de foutcode.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 28, 2021

Hi @ScrappyD2o, jammer dat het niet helemaal lekker loopt met de ontvanger :grimacing:

Je geeft aan dat de ontvanger eerst via een switch aangesloten was en nu rechtstreeks op de Experia Box. Was die switch via dezelfde poort aangesloten als waar je de ontvanger nu rechtstreeks op hebt zitten? Zo ja, zou je dan een andere ethernetpoort willen gebruiken om de ontvanger op te testen? En heb je wellicht ook een andere netwerkkabel die je kunt gebruiken? 

Verder ben ik nog benieuwd of je andere tv-ontvangers in huis hebt, zo ja zou je dan een andere ontvanger op deze plek willen aansluiten om te zien wat er dan gebeurt?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2021

De switch was inderdaad op dezelfde poort aangesloten, maar van poort veranderen maakt geen verschil (Ik heb ze voor de zekerheid allemaal geprobeerd), nog steeds F 36. Ik heb geen andere netwerkkabel die ik van de experia box naar de ontvanger kan leggen, echter andere apparatuur (tv, laptop) werken prima op deze kabel. Ook heb ik geen andere tv-ontvangers in huis.

 

Ik heb een hele tijd gewoon tv kunnen kijken op deze ontvanger, tot er een software update was en nu zit ik vast in deze loop. 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Duidelijk, goed dat je alles al zo uitgebreid getest hebt! Dan zullen we het probleem toch bij de ontvanger zelf moeten zoeken. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt niet geef je aan, heb je dat ook al geprobeerd via de optie ‘Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?’ 

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 1, 2021

Het terug zetten lukt wel, het werkt alleen niet. De ontvanger gaat direct terug naar foutcode 36. 

 

Heb gegevens ingevuld op het profiel.


Cleome
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2021

Hallo,

Mijn tv box (Arcadyan HMB2260) geeft “Foutcode 36: Activeren software is mislukt.” Ik zit in een constante loop van updaten en foutcodes. Instelling terug zetten naar de fabrieksinstellingen werkt ook niet.

Wat is hier aan te doen?


Ik had dat dus ook! Na de software-update bleef alles het moeilijk doen. Na proberen te verwijderen helemaal geen tv meer en dezelfde ‘foutcode 36 loop’ Ik heb mijn oude Motorola-box weer aangesloten en ‘Hoppa’ weer tv! De fout moet dus in de Arcadyan-box en/of de software zitten. De mededeling dat je bekabeling niet goed zit is klink en klare onzin….iig. bij mij.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2021

Hallo,

Mijn tv box (Arcadyan HMB2260) geeft “Foutcode 36: Activeren software is mislukt.” Ik zit in een constante loop van updaten en foutcodes. Instelling terug zetten naar de fabrieksinstellingen werkt ook niet.

Wat is hier aan te doen?


Ik had dat dus ook! Na de software-update bleef alles het moeilijk doen. Na proberen te verwijderen helemaal geen tv meer en dezelfde ‘foutcode 36 loop’ Ik heb mijn oude Motorola-box weer aangesloten en ‘Hoppa’ weer tv! De fout moet dus in de Arcadyan-box en/of de software zitten. De mededeling dat je bekabeling niet goed zit is klink en klare onzin….iig. bij mij.

Yep. Heb helaas geen oude box om aan te sluiten, dus geen tv. Gelukkig kijk ik zelden tv, maar mis de netflix app meer.  Maar ja, de bekabeling is prima, maar uiteraard goed om te testen zodat dat iig uitgesloten kan worden. Het lijkt mij inderdaad waarschijnlijker dat het probleem in de Arcadyan box en/of software zit.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Yep. Heb helaas geen oude box om aan te sluiten, dus geen tv. Gelukkig kijk ik zelden tv, maar mis de netflix app meer.  Maar ja, de bekabeling is prima, maar uiteraard goed om te testen zodat dat iig uitgesloten kan worden. Het lijkt mij inderdaad waarschijnlijker dat het probleem in de Arcadyan box en/of software zit.

Volgens mijn meetsysteem, is er ook nog een Motorola VIP1853 aangemeld onder je abonnement, maar die heb je al niet meer in je bezit begrijp ik? Zo nee, dan zal ik die even uit de administratie verwijderen.

Er is een vervangende ontvanger onderweg voor de Arcadyan, hierover is een sms gestuurd naar het nummer eindigend op 09. Hebben jullie die in goede orde ontvangen en is alles duidelijk??

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2021

Top. Het is mogelijk dat de Motorola op de zolder in gebruik is. Daar woont een andere huurder. Laat voor de zekerheid die Motorola maar staan. 

Het SMSje is verstuud naar de verhuurder, zal hem vragen of hij ‘m even doorstuurt :)


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah ok, dan zal ik hem maar even niet verwijderen inderdaad :wink:  

Hoor het graag als het is gelukt met de omruil!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 5, 2021

De nieuwe ontvanger is binnen, en alles werkt weer prima! Dank je! :grin:


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Helemaal super! Graag gedaan en bedankt dat je het nog even laat weten :blush: