Skip to main content

Goedemiddag, vanochtend geprobeerd om de tv aan te sluiten bij mijn zoontje op zijn kamer, we hadden nog een DVS en (oude) tv ontvanger (HMB2260) van jaren terug dubbel besteld en liggend op zolder maar die zegt na aansluiten telkens nu foutcode 36.  Alle kabels vergeleken met "beneden” maar zitten goed.  Op het forum KPN "foutmelding 36" wel hier en daar wat gevonden maar niet echt de oplossing kunnen vinden. Kastje te oud wellicht? Iemand die mij op weg kan helpen of tips?! Heel graag en bedankt. Groetjes, Pascal

Vaste UTP kabels zijn altijd beter.

Misschien coax kabel door UTP vervangen, indien mogelijk.

 

Zie hier.

Ik zie code 36 alleen bij digitenne.

Zit de TV wel voor de KPN tv decoder wel op het juiste HDMI kanaal?


Hoi @Pascal Amersfoort, foutcode 36 is een melding van de oude software van de tv-ontvangers. Daardoor ziet Joop die ook niet op de site staan, dat is omgezet naar de nieuwe softwareversie en de foutmeldingen. De 2260 die je noemt is geen verouderd model, die moet nog gewoon prima mee kunnen. Als je deze ontvanger beneden aansluit, waar de andere ontvanger is aangesloten en kijkt of die dan wel wil opstarten, wat gebeurt er dan? Je kunt de bewuste ontvanger daarbij voor de zekerheid ook even terugzetten naar de fabrieksinstellingen, daarmee forceer je 'm om de nieuwste versie op te halen. Start de ontvanger dan wel verder op?


Hoi Jasper (en Joop), dank voor jullie reactie(s), even opnieuw wat geprobeerd vanochtend, (oude) ontvanger beneden aangesloten en ook daar geeft die foutcode 36, ontvanger van beneden boven aangesloten en dan doet de tv het boven wel, inmiddels door KPN site en tips is het ons gelukt om met de (oude) ontvanger in het menu van de tv ontvanger te komen door kort bij opstarten op de standby knop te drukken, we krijgen dan inderdaad een menu met de mogelijkheid "Software verwijderen” of "Terug naar fabrieksinstellingen”, alleen van daar uit en dan 3 seconden drukken op de standby knop gaat die gelijk verder naar foutcode 36 weer. Als we drie seconden op "systeem informatie” drukken komen we wel verder in een (achterliggend volgend) schermpje. Wil dus helaas nog niet lukken Jasper 🙂. Heb je nog tips/trucs voor me om uit te proberen? Ik lees het graag. Groetjes Pascal en Sven  


Dan lijkt het erop dat die ontvanger de nieuwe software niet wil pakken. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik er ook een blik voor je op werpen.


Hoi Jasper, dank voor je (snelle) reactie, forumprofiel bijgewerkt net, kijk even wat je kan betekenen voor ons, indien nog aanvullende info van ons bijvoorbeeld KPN klantnummer(s) dan lees ik het wel. Groetjes, Pascal en Sven.


Bedankt voor de gegevens @Pascal Amersfoort, daarmee heb ik alles kunnen vinden. Ik heb een vervangende tv-ontvanger voor je aangevraagd, die kan je morgen omruilen bij het servicepunt wat ik je in een privébericht heb gestuurd. Laat je weten hoe het daarmee gaat?


Hoi Jasper, dank voor je reactie/actie en vanmiddag de vervangende tv-ontvanger opgehaald en oude geretourneerd. En zojuist nieuwe tv-ontvanger boven geïnstalleerd en die doet het! Zoon(tje) Sven heeft nu wel televisie op zijn kamer. Gelukt dus en lag toch aan de wellicht oude liggende tv-ontvanger. Bedankt voor alles. Groetjes, Pascal en Sven. 


 lag toch aan de wellicht oude liggende tv-ontvanger

Klopt. Die tv ontvanger heeft nooit updates gehad, want lag al jaren in de kast. Was daardoor zelfs nog ‘afgesteld’ op het oude tv-platform. Maar jou abonnementsnummer en dus aansluiting is al omgezet naar het nieuwe. 

De “oude” tv ontvanger zocht dus “wanhopig” naar het oude platform, maar vond dus niks.

Foutcode: F36. Maar heb ook al F39 langs zien komen. Zelfde probleem. Één oplossing: omruil door KPN.

(bij kpn kan ie dan voorzien van nieuwe software en opnieuw ingezet.)


Graag gedaan @Pascal Amersfoort, goed om te lezen dat het daarmee verholpen is! Ik zag je privébericht ook, veel plezier voor Sven! :wink: 

Als we nog iets voor jullie kunnen doen weet je ons te vinden.