Skip to main content
Starten interactieve tv blijft met foutcode 561 komen alles al aantal keren gereset ook de Expedia box. Iemand nog tips?
Beste @Sandrasana



Wat vervelend dat je problemen ervaart met de TV ontvanger, ik zal je vertellen hoe je dit eventueel kunt oplossen:



Foutcode 14, 561, 570 of 846 oplossen



Wat betekent foutcode 14, 561, 570 of 846?

Om tv te kunnen kijken, stuurt je modem een ip-adres naar je tv-ontvanger. Deze foutcodes betekenen dat een ander apparaat iets eerder was met het sturen van een ip-adres naar de tv-ontvanger. Dat apparaat is vaak een eigen router, een Apple Airport, WiFi Versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit.



1. Koppel alle apparaten los van je modem




  1. Zorg ervoor dat de tv-ontvanger rechtstreeks met een ethernetkabel is aangesloten op de Experia Box.
  2. Haal alle andere ethernetkabels die op de Experia Box ( modem) zijn aangesloten uit de geel gekleurde poorten van de Experia Box.

Let op: Heb je een Experia Box V10A en glasvezel? Laat dan de kabel in de gele poort waar WAN bij staat in het modem zitten.



2. Start je tv-ontvanger opnieuw op



Je hebt alle ethernetkabels, behalve die van de tv-ontvanger, losgehaald van het modem. We gaan nu zorgen dat de tv-ontvanger opnieuw verbinding maakt.


  1. Trek de stekker van de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 10 seconden en stop stekker weer in het stopcontact
Is het probleem opgelost? Sluit al je ethernetkabels weer aan.

Let op: komt dit vaker voor? Dan is er één apparaat wat het probleem veroorzaakt. Zo spoor je dit op: haal steeds één ethernetkabel los en start dan de tv-ontvanger opnieuw op. Herhaal dit tot de foutcode weg is. Zo weet je welk apparaat het probleem veroorzaakt.



3. Probleem niet opgelost. Wat nu?



Wil je contact met ons opnemen? Dat kan. Zorg ervoor dat je thuis bent. Geef ook aan dat je stap 1 en 2 al hebt doorlopen:



Telefoon: 0800 - 04 02, of via de chat.



Je kunt ook wachten tot er hier een moderator van KPN reageert.



Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze hier naar kijken wat er aan de hand is.
Alle stappen gevolgd helaas werkt nog steeds niet. Ik heb 2 tv's de ene werkt wel andere niet ze zijn via de draadloze stekkers verbonden.
Alle stappen gevolgd helaas werkt nog steeds niet. Ik heb 2 tv's de ene werkt wel andere niet ze zijn via de draadloze stekkers verbonden.

Hoe heb je die draadloze verbindingssets verbonden? Zitten deze rechtstreeks in de stopcontact? Niet in de stekkerdoos, dit kan ook verstoringen geven.



Welke DVS heb je? De 200, 650 of de 1200?



Heb je inmiddels je het Forum profiel aangevuld?
De DVS 200 ja profiel aangevuld en rechtstreeks in stopcontact. Deze tv heeft ook gewoon gewerkt.
De DVS 200 ja profiel aangevuld en rechtstreeks in stopcontact. Deze tv heeft ook gewoon gewerkt.

Dan denk ik dat het beter is om een nieuwe DVS te nemen. Want KPN heeft een nieuwere versie:



Draadloze Verbindingsset 1200 (2 adapters) € 80,-

Draadloze Verbindingsset 1200 (3 adapters) € 115,-



Ik denk dat je hier eventueel mee geholpen bent. Want deze levert KPN niet standaard bij. Deze moet je als klant helaas kopen.

Ook ik heb ze moeten kopen. Maar tot nu toe heb ik er geen last mee. En ik heb ze 3 jaar. En deze modellen zijn ook veel beter als de DVS 200.
Leuk je even gesproken te hebben ! We hebben samen geprobeerd om de boosdoener te vinden en daarom hebben we met wat spulletjes geschoven.

Momenteel is het gelukt om boven weer itv te kijken. We hebben de DVS + tuner van beneden naar boven verplaatst. Mijn inschatting is dat het probleem in de oude tuner boven zit en die moet sowieso vervangen worden. Als we toch bezig zijn stel ik voor dat je gelijk beide tuners omruilt aangezien ze een tikkeltje verouderd zijn. ;-)

Via deze link kun je dat zelf in werking zetten. Mocht je hier vastlopen, laat het weten en dan help ik je verder!
Fijn Erwin, dank voor je hulp! Ik ga de boel omruilen. Als het niet lukt laat ik het weten.

Groetjes Sandra
Graag gedaan! Je weet me te vinden mocht er iets misgaan! 🙂
Erwin, ik had je nog een privé bericht gestuurd. Ik kan via internet namelijk niet aangeven dat ik 2 tv-ontvangers wil omruilen. Kun jij dat regelen?
Oops. Daar had ik overheen gelezen! Sorry. 😞 Ik heb er ééntje verstuurd. Die blijft twee weken op het afgesproken distributiepunt liggen zodat je hem kunt omruilen op een voor jou geschikt moment! Mocht je tegen problemen aanlopen, laat het weten en dan help ik je verder! Fijne avond. 🙂
ook ik heb regelmatig problemen met mijn Arris tv box. De beruchte foutcode 561 laat zich dan zien. Na wat geexperimenteer schijnt mijn Raspberry Pie, ingesteld als mediaplayer computer, roet in het eten te gooien. Met een netgear splitter aangesloten schijnt te Arris tv box dit niet niet te lusten. Sluit ik de box rechtstreeks aan op de utp kabel , is er niks aan de hand. Zet ik de splitter er tussen, dan komt na een aantal dagen de foutcode 561 in beeld. Iemand hier ervaring mee?