Skip to main content

Goede middag,

Wij hebben sinds maandag glasvezel aansluiting, maar een tv ontvanger geeft continue storing 561. De monteur vertelde ook bij de installatie dat de tv ontvangers van april 2013 waren dus die konden weleens problemen gaan geven. Dat is dus het geval

 

Hoe lossen wij dit op?

 

M.vr.gr. Toine Wagemakers 

Hi @dun_toine, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Wat vervelend dat je steeds foutcode 561 krijgt. Foutcode 561 geeft aan dat de tv-ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt. Kun je vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse kabel, zit er wellicht een switch tussen, of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? Kun je daarbij ook aangeven wat je zelf hebt geprobeerd om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Ook ben ik benieuwd welke type ontvanger je hebt. 

Als je overigens op de link klikt, dan kom je op een pagina waarop staat uitgelegd wat je kunt doen om de foutcode op te lossen. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je!


Het was een tweedehands box, waarschijnlijk had ik hem moeten resetten? Aangemeld bij de KPN dat ik een extra TV ontvanger wilde, die aangesloten en werkte gelijk. De box was een Motorola vip 1853, die heb ik er nog 2, mijn vraag is natuurlijk was het resetten de oplossing?

 

In afwachting op u antwoord eindig ik dit bericht,

 

M.vr.gr. Toine Wagemakers


Dank je wel voor de terugkoppeling. Ik ben blij om te lezen dat het probleem is verholpen. Een reset kan inderdaad dit soort problemen oplossen. Je geeft aan dat je nog 2 VIP1853's hebt. Dit zijn al wat oudere tv-ontvangers. We hebben een online tool die jouw apparatuur controleert en indien deze verouderd is, kun je hiervoor een omruil afspraak maken. Laat je weten of het gelukt is om de apparatuur om te ruilen? Ik hoor het graag!


Dank je wel voor het goede advies, gelijk gedaan toppie ik laat iets weten of de ruilactie is gebeurd

 

M.vr.gr. Toine Wagemakers


Hi @dun_toine is het inmiddels gelukt om de tv-ontvangers om te ruilen en om de nieuwe ontvangers aan te sluiten? :relaxed: Ik hoor het graag van je!


Ruilactie gebeurd alleen 1 tv ontvanger krijg ik niet alle zenders, heeft ook niet om mijn abonnement nummer gevraagd en pincode. Hij is gewoon doorgestart. Bij de gegevens gezien dat er een abonnement nummer instaat maar niet die van ons. Al regelmatig op opfris opstart gedaan maar blijft hetzelfde

 

Ik weet niet meer wat ik moet doen


Dat is niet ons abonnements nummer

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dank je wel voor de toelichting. Dat is inderdaad wel vreemd zeg. Zou je jouw profiel volledig in kunnen vullen en hier onder een seintje kunnen geven als je dit hebt gedaan? Bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ mag je dan de serienummers van de andere tv-ontvanger(s) noteren die je hebt aangesloten. Hiermee kan ik dan verder voor je op onderzoek uit!


Ik heb profiel zo volledig mogelijk ingevuld, nog even de serienummer van de TV ontvangers die het goed doen:

*** en ***

Die het niet goed doet ( ander abonnomentnr. ) ***

 

M.vr.gr. Toine Wagemakers

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik ben direct op onderzoek uitgegaan, maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om dit op te lossen. Daarom heb ik mijn collega's van de technische dienst gevraagd om zich hier over t buigen. Zodra ik een terugkoppeling heb, meld ik me direct bij je!


Hi @dun_toine, ik heb al een terugkoppeling gekregen van mijn collega's. Zij hebben het op kunnen lossen. :relaxed: Als je de betreffende tv-ontvanger herstart, dan zal hij vragen om een abonnementsnummer en pincode. Als je deze invoert, dan zal hij zich aanmelden onder jouw abonnement. Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag van je!


Perfect opgelost Ron, toppie. Wat was nu de oorzaak, een retourtje ofzo?

 

M.vr.gr. Toine Wagemakers


Goed om te horen dat het probleem is opgelost! De tv-ontvanger die je hebt ontvangen, stond inderdaad aangemeld onder een ander abonnementsnummer. Dit heeft mijn collega ontkoppeld, zodat je hem aan jouw abonnementsnummer kon koppelen. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder. :relaxed:


Reageer