Skip to main content

Betreft voormalig tiscali/telfort account. Sinds circa 2 weken omgezet naar kpn.

Vanavond blijkt de afstandsbediening niet meer te werken: het schakelen naar een andere zender doet het niet meer. Uit eindelijk de ontvanger herstart. Die blijkt bij het opstarten nieuwe software te gaan halen. Dat lijkt goed te gaan, maar ergens rond de 80/90% besluit het ding opnieuw op te starten en nogmaals de software op te halen. Daarna loopt ie door naar circa 95%. Dan verschijnt foutcode 561.

 

Vervolgens handleiding gevolgd: stroom van modem. stroom van ontvanger. kabels eruit. herstarten modem. wachten. herstarten ontvanger. helaas, nog steeds blijft ‘we zijn er bijna’ in beeld.

 

Het betreft een bedrade installatie.
De modem betreft een experia box v8.
De ontvanger is een HMB2260 v2.

In de afgelopen maanden is er niets aan de opstelling gewijzigd.
Alleen telfort omgezet naar kpn, maar dat heb ik zelf niet gedaan 🙂.


De modem is zo ingesteld dat deze zelf interne ip adressen uitdeelt. De tv krijgt daarbij 192.168.2.xxx


Internet werkt gewoon. kpn.com geeft in mijn postcodegebied geen storing aan.

 

Graag hulp.

Voer onderstaande eens uit

1 Zet de schakelaar achterop de tv ontvanger even uit

2 Zet de schakelaar weer aan en druk dan herhaaldelijk op de ronde knop aan de bovenkant van de tv ontvanger 

3 Je komt dan in een menu en kies daarvoor terugzetten naar de fabrieksinstellingen en firmware installeren

4 Als het goed is moet de tv ontvanger het daarna weer goed doen


Hey Jimny,

Dank voor deze tip!!
Ik heb jouw stappen gevolgd en kreeg idd het menu.
Daarin via enkele ‘drukken’ naar ‘fabrieksinstellingen’ genavigeerd en vervolgens de knop (langer dan) 3 seconden vastgehouden.

Op de achtergrond leek echter de start van de device gewoon door te lopen (en helaas zonder goede afloop).

Proces paar keer herhaald. Wat doe ik fout?

Groet!

 


Wellicht heb je hier iets aan

 

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Hey Jimny,

 

Dank voor aanvullende tip!
Via de aanvullende link nu bij het opstarten gekozen voor software verwijderen.
Dat leidde er ‘conform verwachting’ toe dat het device nieuwe software ging downloaden.
Daarna is er opeens beeld EN de melding dat er nieuwe software klaar staat.
Ik heb dat genegeerd (voor uitstellen gekozen), maar bij het uitschakelen van het device wordt er toch een download gestart. Ook deze wordt weer volledig doorlopen. Er volgt zelfs zo nog een derde keer.

MAAR: hij doet het nu.

Geen idee wat er dus aan de hand was, maar het lijkt te maken te hebben met de software update (wat er dan ook geupdate mogen worden).


Ik sluit hierbij dit lijntje. Jimny, hartelijk dank voor je  hulp!
 


Hey Jimny,

 

Dank voor aanvullende tip!
Via de aanvullende link nu bij het opstarten gekozen voor software verwijderen.
Dat leidde er ‘conform verwachting’ toe dat het device nieuwe software ging downloaden.
Daarna is er opeens beeld EN de melding dat er nieuwe software klaar staat.
Ik heb dat genegeerd (voor uitstellen gekozen), maar bij het uitschakelen van het device wordt er toch een download gestart. Ook deze wordt weer volledig doorlopen. Er volgt zelfs zo nog een derde keer.

MAAR: hij doet het nu.

Geen idee wat er dus aan de hand was, maar het lijkt te maken te hebben met de software update (wat er dan ook geupdate mogen worden).


Ik sluit hierbij dit lijntje. Jimny, hartelijk dank voor je  hulp!
 

Graag gedaan en fijn dat het weer naar behoren werkt 


Goed om te horen dat Jimny je heeft kunnen helpen, @HvEA! Mocht je toch nog weer ergens tegenaan lopen in de toekomst, dan weet je ons te vinden!


Reageer