Skip to main content
Na een poos niet gebruikt wil ik mijn tweede ontvanger aansluiten op een extra tv en dan krijg ik foutcode 561. Heb de stappen via de website geprobeerd maar dit werkt niet. Heb de ontvangers van plaats verwisseld, mijn 1e ontvanger werkt gewoon en de tweede niet. (1e ontvanger is al een keer vervangen en een stuk nieuwer). Dus aan de bekabeling kan het niet liggen.



type ontvanger:

Motorola 2013-07

VIP1853



Wat kan het probleem zijn? Ik las ergens dat dit type verouderd is en niet meer werkt?
Beste @PFleuren



De Motorola 1853 is een verouderd model, deze kun je hier omruilen voor een nieuwere type TV ontvanger.



Wat betekent foutcode 14, 561, 570 of 846?

Om tv te kunnen kijken, stuurt je modem een ip-adres naar je tv-ontvanger. Deze foutcodes betekenen dat een ander apparaat iets eerder was met het sturen van een ip-adres naar de tv-ontvanger. Dat apparaat is vaak een eigen router, een Apple Airport, WiFi Versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit.



Als je je oude 1853 omruilt voor een nieuwere exemplaar, dan zal het denk ik wel goed komen.

Wou of wil je de 2e ontvanger bekabeld aansluiten of met een draadloze verbindingsset? (DVS)
Bedankt voor de reactie, de 2e ontvanger ga ik bekabeld aansluiten.
Bedankt voor de reactie, de 2e ontvanger ga ik bekabeld aansluiten.

Graag gedaan! Maar is het gelukt met het omruilen via de link die ik je gaf? 🙂
@Dennis Schreve Heb het nu een paar keer geprobeerd, maar de test herkend de box ook niet, zal moeten bellen denk ik.



thanx
@Dennis Schreve Heb het nu een paar keer geprobeerd, maar de test herkend de box ook niet, zal moeten bellen denk ik.



thanx


Dat is vreemd, maar inderdaad dan kun je ook bellen. Laat je het weten of het gelukt is? 👍🏼
Goedemiddag @PFleuren. Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt en dat het niet lukt om de tv-ontvanger om te ruilen. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice? Mocht je dat nog niet hebben gedaan, dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten op het KPN Forum profiel. Zodra ik je gegevens heb kan ik het verder voor je uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Monteur is vandaag langs geweest, apparatuur vervangen, alles werkt weer, top!!
Wat goed dat alles weer werkt @PFleuren. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer