Skip to main content

Na een poos niet gebruikt wil ik mijn ontvanger aansluiten op een extra tv en zie ik foutcode 561. Heb de stappen via de website geprobeerd en andere kabel geprobeerd zonder resultaat. Waarschijnlijk is de ontvanger verouderd?

Modem: Experia box V8
TV ontvanger: Motorola 2011-10, VIP1963

Ik heb geprobeerd via de link een nieuwe ontvanger aan te vragen maar servicetool ziet geen TV ontvanger achter mijn modem. Heeft iemand een suggestie wat nu te doen?

Dan is dat stokoude ding zo lang niet aangemeld dat het geen IP meer heeft. Vul vast je forumprofiel in met je gegevens in de vakken waar Privé boven staat, en ook het serienummer van deze ontvanger in het persoonlijke opmerkingen vak. Dan gaat een medewerker hier voor je aan de slag (het duurt wel wat langer i.v.m. drukte) of bel even met 0800-0402 als het heel snel moet 😉. Alle gegevens die je bij privé invult zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators.


@Ad1967 op deze link kun je de TV ontvanger ook omruilen voor een nieuwere versie.


@Ad1967 ik lees nu net dat je de servicetool gebruikt hebt, dat heb ik even over het hoofd gezien. 


Goedemorgen @Ad1967 :) Het type ontvanger waar je gebruik van maakt, is inderdaad verouderd en deze kun je gratis om laten ruilen. Je kunt hiervoor deze link gebruiken. Het nieuwe type ontvanger is daarnaast ook nog geschikt voor Netflix. Laat je me weten of het via die link is gelukt om een omruilafspraak te maken?


Goedemorgen @Ad1967 :) Het type ontvanger waar je gebruik van maakt, is inderdaad verouderd en deze kun je gratis om laten ruilen. Je kunt hiervoor deze link gebruiken. Het nieuwe type ontvanger is daarnaast ook nog geschikt voor Netflix. Laat je me weten of het via die link is gelukt om een omruilafspraak te maken?

@JanZ_ die link die geplaatst hebt, dan kom ik hierop uit

Denk dat dit een foutje is, 😁 op deze site kun je geen TV ontvanger omruilen. 🤣


Dankjewel Dennis, scherp van je 🙂 Ik heb per abuis het verkeerde linkje toegevoegd, sorry! De juiste link om er voor te zorgen dat @Ad1967 zijn oude ontvanger om kan ruilen, is deze.


 @JanZ_ maar die tool lees toch alleen ontvangers uit die aan het netwerk hangen? Deze heeft geen IP die dat eerst weer zal moeten krijgen.  Ennuh er is ook een directe link voor.. Omwisselen ontvanger.


Klopt, er is inderdaad ook een directe link om apparatuur te vervangen (indien nodig). Zelf stuur ik als het om de tv ontvanger gaat altijd het linkje mee waarin ook wordt uitgelegd dat de nieuwe ontvangers geschikt zijn voor Netflix :) 

 

Wat betreft de tool; wat je zegt is juist hoor, het systeem kan alleen ontvangers uitlezen die ook verbonden zijn met het netwerk. Wat ik @Ad1967 in eerste instantie zou willen adviseren, is om de stappen te volgen die hier worden beschreven. Mocht het probleem nog steeds actueel zijn natuurlijk! 


Hallo Jan,

Probleem is nog steeds actueel en omdat het modem geen IP krijgt werkt de servicetool niet….

Stappenplan is al meerdere malen doorlopen maar eindigt nog steeds met foutcode 561.

Is er geen link waar ik een omruil kan vragen zonder van de servicetool gebruikt te maken of zal ik toch maar gaan bellen?

 


Bel gewoon 0800-0402 gratis nummer. tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je; ik wil een medewerker spreken.


Bedankt voor de tip Joep. Gisteren gebeld met 0800-0402 en probleem toegelicht.
Service medewerker is het eens dat ontvanger gewisseld moet worden. Omdat het modem ook redelijk gedateerd is onderzoekt hij nog of deze ook gewisseld moet worden. Het is kennelijk erg druk want het binnen een half uur terugbellen moet nog gebeuren… Ik zal zo nog maar een keer bellen denk ik.

 

 

 


De v8 wordt in principe niet omgeruild.  Die is nog steeds actueel. Fijn dat het gelukt is met de ontvanger.


Is het inmiddels geregeld @Ad1967? Als wij nog wat voor je kunnen betekenen laat het dan vooral weten.


Probleem is vakkundig verholpen door de KPN helpdeskmedewerker door de TV ontvanger van nieuwe software te voorzien.

Hiervoor moest bij opstarten van de TV ontvanger de aan/uit knop op dit apparaat worden vastgehouden tot een systeem menu verscheen op de aangesloten TV.

Uit dit menu werd de optie gekozen om de huidige software te verwijderen. 

Bij opnieuw opstarten werd de nieuwe software opgehaald en geïnstalleerd.

Na opnieuw opstarten van TV-ontvanger en modem werkt alles weer.

Bedankt voor jullie support in deze!

 

 

 


Reageer