Skip to main content

Vanmorgen blijkbaar een nieuwe update ontvangen, daarna wil mijn HMB2260 niet meer opstarten, Hij geeft foutmelding 561. Na het laden van de software krijg ik melding dat instellingen opvragen instellingen mislukt. De rest heeft hij goed doorlopen.

*admin: eigen topic voor je vraag gemaakt. (oorspronkelijk topic)

Hoi @arjanhs, wat irritant zeg. Foutcode 561 geeft aan dat deze geen juist IP vanuit het modem krijgt. Heb je de stappen op de site al doorlopen om deze foutcode 561 op te lossen?


Nee heb deze nog niet geprobeerd, maar vind het ook wel een beetje vreemd. Hij doorloopt namelijk wel eerst dat gehele proces en haalt een IP adres op en krijgt software binnen. Echter pas op het laatste moment nadat hij ook de configuratie wil ophalen gaat het mis. Ik kan ook de ontvanger gewoon pingen, dus een IP adres heeft hij wel.

Ook heeft hij de afgelopen periode zonder problemen gewerkt, alleen nu er een update is heeft hij daar problemen mee.


Met behulp van de experiabox heb ik hem weer werkend gekregen, maar wil dit niet graag iedere keer zo moeten doen. Is er een manier om de upates uit te zetten en wat zou een reden kunnen zijn dat hij deze updates niet wil verwerken, terwijl ik na de update de experiabox er weer tussen weg heb gehaald en alles weer als normaal werkt ?


Fijn dat het nu weer gelukt is. Ik vermoed dat de update niet helemaal goed is binnengekomen en nu wel. Deze kun je zo niet uitzetten, deze worden automatisch gepusht. Ik verwacht echter niet dat het nog weer gaat voorkomen. zo wel, laat het dan weten. 


Ga ik zeker doen, dank je tot zover.


Graag gedaan. 

Wanneer wij weer kunnen helpen, dan horen wij graag van je. 


Afgelopen weekend weer het zelfde probleem gehad, mijn ontvanger wilde herstarten en vervolgens blijft hij in een loop hangen. Heb hem weer tot leven kunnen met de experiabox, dit werkte in het verleden zonder problemen dus blijft vreemd. Ook kan ik sinds de update niet meer terug kijken terwijl dit inhet verleden goed gewerkt heeft, krijg de fout melding: STB-zap-03 / -40462 Videoserver niet gevonden terug. Dit terwijl ik de IP 195.121.1.34 en 195.121.1.66 gebruik als DNS server voor het kastje.


Lijkt dus toch mis te gaan met eigen router. 😞 Hier is al veel over geschreven. Kijk vooral eens in dit topic over eigen router i.p.v. Experia Box. Daar kun je denk ik ook beste de vervolgvragen stellen of je instellingen delen, Dan haakt de community daar verder op in. 


Of het de eigen router is laat ik even in het midden, heeft de eerste maande van dit jaar zonder deze issues gewoon gewerkt. Maar heb een post gedaan in het voorgestelde thread, hopelijk snel een oplossing want is wel vervelend. Zie trouwens dat er veel meer mensen het terug kijk issue hebben, met zowel een EB als eigen hardware.

Arjan


Ik heb het andere topic vanochtend gevolgd. Als ik het goed begrepen heb werkt het weer. Fijn.


Ja klopt inderdaad, dank voor je hulp @Bart_ZÂ