Skip to main content

Gisteren kreeg ik de foutmelding f561, ik heb een update gedaan via een vaste verbinding. Want er zou een update zijn NMC 8.0.124_1 en HTML 4.125.201. 

Ik heb de update gedaan en tot mijn verbazing heb ik nog NMC 8.0.131_2 en HTML 4.122.212 . Ik kreeg gisteren van KPN een smsje dat de software update niet gelukt is. Van morgen weer geprobeerd en weer niet gelukt. Wat doe ik fout.

@Xantiaan Is uw TV kastje rechtstreeks met UTP aangesloten met de Experiabox, of zit daar nog iets tussen? Is uw TV kastje rechtstreeks met HDMI verbonden met de TV, of zit daar nog iets tussen ?


Het tv kastje had ik rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Vandaag gedaan via de WiFi

 


Sorry met een utp kabel aangesloten


@Xantiaan Misschien helpt deze tool Foutcode 14, 561, 570 of 846, zo los je het op | KPN


Dat zal ik morgen even doen bedankt voor de tip, mocht het werken of niet ik laat het horen .


Hoi @Xantiaan, foutcode 561 geeft aan dat de tv-ontvanger geen geldig ip-adres krijgt. Dat betekent dat de ontvanger geen goede verbinding heeft en dat kan er ook voor zorgen dat er geen update opgehaald kan worden. Is dat met de tips van Hans gelukt? Werkt de rest van de verbinding overigens wel, zoals het internet?

Ik vermoed namelijk dat het sms'je wat je hebt gekregen niet voor de software op de tv-ontvanger is. Volgens je vorige topic ben je oud-Telfort klant en we zijn bezig met alle Telfort aansluitingen technisch over te zetten naar het KPN netwerk. Daarbij wordt er een update aan het modem, de Experia Box, gedaan waarover je per sms/mail berichten krijgt. De tv-ontvanger krijgt daarbij geen nieuwe firmware. Welke Experia Box heb je en welke firmware versie staat daar nu op?


Goedemorgen Jasper,

Experiabox Arris VIP9252 V2, HTML 4.122.212, NMC 8.0.121_2 en ja ik was een Telfort klant. Maar als het goed is zijn we nu toch KPN klant en alles zouden ze toch hebben overgezet. Of zijn we nog 2e rangs.


Experiabox VP2952 V2


@Xantiaan 

Goedemorgen Jasper,

Experiabox Arris VIP9252 V2, HTML 4.122.212, NMC 8.0.121_2 en ja ik was een Telfort klant. Maar als het goed is zijn we nu toch KPN klant en alles zouden ze toch hebben overgezet. Of zijn we nog 2e rangs.

De Experiabox is je modem/router en heeft als typeaanduiding V8/9/10/10a of BOX 12.

De Arris VIP 2952 V2 is je TV decoder, die de verbinding tussen je modem en je TV mogelijk maakt.


V10


@Xantiaan Nu wil @Jasper  graag de firmwareversie van je V10 weten. 

Ga daarvoor naar de inlogpagina van de web-interface van de Experia Box v10 via http://192.168.2.254

Helemaal naar beneden, in de onderbalk, zie je het versienummer. 


Ik probeer met het wachtwoord in te loggen maar dat werkt niet


Ik heb de experiabox gereset nogmaals het wachtwoord ingevuld maar Ik kom er niet in


De tv-ontvanger en de Experia Box zijn inderdaad verschillende apparaten zoals Hans al noemde. Standaard is het wachtwoord van de V10 leeg, dus bij de eerste keer inloggen hoef je daar niets in te vullen. Je zult daarna meteen gevraagd om een nieuw wachtwoord in te stellen, vanaf dat moment kan je dat nieuwe wachtwoord gebruiken en kijken welke firmwareversie er op staat.

Kan je daarnaast jouw forumprofiel ook volledig invullen? Met alle gegevens bij elkaar kan ik met je meekijken.

 

 

De Experiabox is je modem/router en heeft als typeaanduiding V8/9/10/10a of BOX 12.

Kleine zijsprong; bij Telfort werden alleen de V8, V10 en V10a geleverd :wink:


Alles wat je nodig hebt is ingevuld


En de experiabox V10 hebben zij denk ik 2 maanden geleden geplaatst, er zou een V12 worden geplaatst maar deze werkte niet. Er werd gezegd dat wij nog Telfort klant waren, zijn.


Ik probeer met het wachtwoord in te loggen maar dat werkt niet

Om het verzienummer te achterhalen hoef je ook niet in te loggen, dat staat midden onder op het inlogscherm al, bij mij is het: V1.01.00T03.8V4 (laatst beschikbare kpn versie)


V1.01.00T03.8V4 klopt, en nu


Helemaal goed, dat is de juiste firmware en ik zie ook dat de migratie naar het KPN netwerk is afgerond. Dat is gelukt dus, het sms'je over de firmware is daardoor niet meer van toepassing. 

Daardoor kunnen we ons nu richten op de foutcode die je krijgt. De tv-ontvanger is met een kabel aangesloten zei je, zit daar mogelijk nog een andere apparaat tussen? Hans had eerder ook een linkje gegeven met tips, had je die stappen al gevolgd?

@Xantiaan Misschien helpt deze tool Foutcode 14, 561, 570 of 846, zo los je het op | KPN

 


Ik had het via een vaste utp kabel verbonden en toen wederom laten upgraden. En dit is volgens mij gelukt. Daarna geen problemen meer gehad met deze foutcode.

 


Ah, dat is goed om te lezen, met alle beetje samen is alles nu goed en werkt alles zoals het hoort dus :slight_smile: Mochten we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.


Heb Ik toch nog een vraag hoe kom je in http://192.168.2.254 wat voor wachtwoord moet je daar voor gebruiken

 


Na een reset heb je juist geen wachtwoord nodig @Xantiaan, de eerste keer log je zonder in en krijg je de vraag om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Standaard is het wachtwoord van de V10 leeg, dus bij de eerste keer inloggen hoef je daar niets in te vullen. Je zult daarna meteen gevraagd om een nieuw wachtwoord in te stellen, vanaf dat moment kan je dat nieuwe wachtwoord gebruiken [...]

 


Ik dacht dat het Mijn eigen wachtwoord was wat op de box stond. Ik heb een harde reset gegeven maar ik krijg niet door om een nieuw wachtwoord te geven.


Bij welke stap ben je op dat moment precies? Als je naar het ip-adres van het modem gaat (of naar mijnmodem.kpn) en zonder wachtwoord probeert in te loggen, wat gebeurt er dan?