Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 561 + software update ITV ontvanger

  • March 22, 2020
  • 9 reacties
  • 317 keer bekeken

Hallo,

Mijn iTV ontvanger gaf geen beeld en zender info meer. Na een paar herstarts gaf het ding aan de software te gaan updaten. Dat faalt iedere keer vanwege F561. 

Mijn tweede iTV ontvanger gaf in eerste instantie bij het aanklikken van het menu geen toegang meer tot opnames, apps, etc. In plaats daarvan stond er "vervang uw modem". Nu weigert deze ook dienst en kan zijn software niet updaten (F561).

Geen TV meer dus.

Alle stappenplannen al gevolgd met herstarts en wachttijden, equipment details staan in het profiel. Modem (experia V8) rechtstreeks op het glas aangesloten, met als enige aangesloten apparaat de iTV ontvanger (HMB2260)

Internet en WiFi werkt zoals gebruikelijk.

Graag reactie

Groet

--Peter

Beste antwoord door P. Peeters

@Alex_P Voor vanmiddag klopte je constatering. Ik had even een ER12 aan de glas lijn gehangen om verder naar die routering te kunnen kijken, of ik daar nog iets bijzonders zag.

De test die ik vanmorgen gedaan heb, is uitgevoerd zoals je beschrijft, dus 

Glasvezelkast > UTP kabel > Experiabox > UTP kabel > televisieontvanger KPN. Daar zat zelfs de mirror voor de wireshark trace niet tussen.

Dat gaf de restultaten die ik gemeld heb.

Ik heb de goede setup zojuist hersteld en mijn televiesie ontvanger opnieuw opgestart. Deze begon nu meteen software te downloaden en werkt na reboot weer.

Overigens heb ik wel degelijk een tweede ontvanger. Ben wel recent van glasvezel standaard naar Hussel overgestapt.

Geen idee wat je hebt ingesteld (of wat ik vanmiddag over het hoofd heb gezien), maar het werkt nu weer. Bedankt voor je snelle ondersteuning!

Groeten

 

--Peter

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 22, 2020

Hi P, welkom op het forum. 

Ik kom ook vrij snel uit op het omruilen van je modem. Heb je modem ook een naar fabrieksinstellingen gereset? Dit doe je door het resetknopje ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. Zou je ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken? 

Mocht dit niet helpen, laat me alsjeblieft weten welke van de onderstaande opties jou het beste uitkomt om de modem om te ruilen. Dit zijn Post NL punten bij jou in de buurt. 

 

 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Beste @P. Peeters 

Foutcode 14, 561, 570 of 846 oplossen

Om tv te kunnen kijken, stuurt je modem een IP-adres naar je tv-ontvanger. Deze foutcodes krijg je als je tv-ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt.

Gebruik deze link, en volg deze instructies even op. Werkt dit ook niet, laat het dan even weten. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2020

@Alex_P , Glasvezelkastje is stroomloos geweest.

De modem heb ik met de online hulp teruggezet naar fabrieksinstellingen (die stap had ik al gedaan), daarbij zag ik ook het blauwe "upgrade" lampje voorbij komen. 

Beide hebben niet geholpen.

 

Bruna (8068) aan de Leenderweg komt mij het beste uit.

 

Groeten

 

--Peter


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2020

@Dennis Schreve , die link had ik gevonden en die stappen heb ik doorlopen voor ik mijn vraag gesteld heb… heeft niet geholpen helaas…

 

Groet

--Peter


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 22, 2020

Ik kon het helaas niet meer voor morgen voor elkaar krijgen, maar dinsdag na 15 uur zal het daar voor je klaarstaan. Vergeet de oude modem en adapter niet in een doosje mee te nemen en je ID. Andere kabels hoeven niet mee. 

Laat je ons nog even weten hoe het afloopt?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2020

Ik kon het helaas niet meer voor morgen voor elkaar krijgen, maar dinsdag na 15 uur zal het daar voor je klaarstaan. Vergeet de oude modem en adapter niet in een doosje mee te nemen en je ID. Andere kabels hoeven niet mee. 

Laat je ons nog even weten hoe het afloopt?

@Alex_P , Nieuwe Experia Box is keurig aangekomen en die werkt voor internet prima.

De TV ontvangers (HMB2260) doen het echter nog steeds niet. Dit is wat er gebeurt:

Het opstarten - IP ophalen - configuratie laden…. loopt door tot 85 procent. Er staat dan "configuratie geactiveerd". Daarna gaat het mis en krijg ik fout 561.

Ik heb er even een Wireshark trace tegenaan gegooid aan de WAN kant, en ik zie wel verkeer op VLAN 4 naar en van 213.75.112.0/21 (via 10.207.49.230/21) dus het lijkt er op dat VLAN 4 gewoon connected is en actief. Internet heb ik ook, dus VLAN 6 is in orde.

Het is allemaal begonnen met een software update van de tv ontvangers. Daarna treedt steeds deze fout op. Wellicht is er dus iets met die software update niet goed gegaan. Overigens is dat dan meteen wel het geval op allebei de TV ontvangers.

Bottom line: Wel internet, geen TV

Ik hoor graag wat de volgende stap zou moeten zijn.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 25, 2020

Hmm. Het gekke is dat ik alleen 1 ontvanger gekoppeld zie bij jou abonnement en ik voor de rest de modem ook niet kan zien. Hoe ziet jouw netwerk eruit vanaf het glasvezelkastje? Heb je ook een eigen modem/router geplaatst? Welke apparaten heb je allemaal? 
Dit zou normaal gesproken zo eruitzien: 

Glasvezelkast > UTP kabel > Experiabox > UTP kabel > televisieontvanger KPN. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 25, 2020

@Alex_P Voor vanmiddag klopte je constatering. Ik had even een ER12 aan de glas lijn gehangen om verder naar die routering te kunnen kijken, of ik daar nog iets bijzonders zag.

De test die ik vanmorgen gedaan heb, is uitgevoerd zoals je beschrijft, dus 

Glasvezelkast > UTP kabel > Experiabox > UTP kabel > televisieontvanger KPN. Daar zat zelfs de mirror voor de wireshark trace niet tussen.

Dat gaf de restultaten die ik gemeld heb.

Ik heb de goede setup zojuist hersteld en mijn televiesie ontvanger opnieuw opgestart. Deze begon nu meteen software te downloaden en werkt na reboot weer.

Overigens heb ik wel degelijk een tweede ontvanger. Ben wel recent van glasvezel standaard naar Hussel overgestapt.

Geen idee wat je hebt ingesteld (of wat ik vanmiddag over het hoofd heb gezien), maar het werkt nu weer. Bedankt voor je snelle ondersteuning!

Groeten

 

--Peter


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 26, 2020

Ik gok dat dit aan het herstel heeft gelegen. Desalniettemin ben ik blij dat alles goed werkt. 

Geen idee wat je hebt ingesteld (of wat ik vanmiddag over het hoofd heb gezien), maar het werkt nu weer. Bedankt voor je snelle ondersteuning!

Graag gedaan uiteraard.