Skip to main content

Ik probeer mijn 2e tv te installeren op zolder. Aangezien ik daar geen internetaansluiting heb maak ik gebruik van een homeplug van Sitecom. Vanuit de homeplug lopen de ethernetkabels naar tv en tv ontvanger. 

Bij het installeren krijg ik de foutmelding 562. Nu heb ik de aanwijzingen opgevolgd om alle kabels uit het modem te halen , vervolgens de tv ontvanger direkt op het modem aan te sluiten etc. 

Dit werkt echter niet. Blijkbaar conflicteert het ipadres van mijn homeplug met de modem/ tvontvanger. 

Iemand enig idee hoe ik dit  nu oplos?

Hallo @frankmo ,

 

Dit is de volledige instructie. Heb je daar wat aan? 

Wat betekent foutcode 562?

Om tv te kunnen kijken, stuurt je modem een ip-adres naar je tv-ontvanger. Deze foutcodes betekenen dat een ander apparaat iets eerder was met het sturen van een ip-adres naar de tv-ontvanger. Dat apparaat is vaak een eigen router, een Apple Airport, WiFi Versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit. Los het probleem op door de onderstaande stappen te doorlopen.

1. Koppel alle apparaten los van je modem

  1. Zorg ervoor dat de tv-ontvanger rechtstreeks met een ethernetkabel is aangesloten op de Experia Box.
  2. Haal alle andere ethernetkabels die op de Experia Box ( modem) zijn aangesloten uit de geel gekleurde poorten van de Experia Box.

Let op: Heb je een Experia Box V10A en glasvezel? Laat dan de kabel in de gele poort waar WAN bij staat in het modem zitten.

2. Herstart je modem

Haal de stekkers van je modem uit het stopcontact. Wacht 10 seconden en stop de stekker weer in het stopcontact. Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht 10 minuten tot het modem weer opgestart is.

 

3. Start je tv-ontvanger opnieuw op

Je hebt alle ethernetkabels, behalve die van de tv-ontvanger, losgehaald van het modem. We gaan nu zorgen dat de tv-ontvanger opnieuw verbinding maakt.

  1. Trek de stekker van de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 10 seconden en stop stekker weer in het stopcontact

Is het probleem opgelost? Sluit al je ethernetkabels weer aan.

Let op: komt dit vaker voor? Dan is er één apparaat wat het probleem veroorzaakt. Zo spoor je die op: haal steeds één ethernetkabel los en start dan de tv-ontvanger opnieuw op. Herhaal dit tot de foutcode weg is. Zo weet je welk apparaat het probleem veroorzaakt.


@frankmo Welkom op ons Forum! Goed bedacht om het aan te sluiten via een Homeplug, jammer dat het niet helemaal werkt. Heeft de uitleg van @Noordzee geholpen? 
Als ik je nog ergens bij kan helpen hoor ik het graag. 


dank je wel @Noordzee  maar deze stappen heb ik dus al doorlopen…

@Lisa ; dit heeft dus niets geholpen dus als je me verder zou kunnen helpen graag 


Ik was er al bang voor frankmo, maar dan kan ik je verder niet helpen. Mogelijk heeft Lisa vanuit KPN wat meer inzage in het probleem.  Succes! 

 


@frankmo Bedankt voor de terugkoppeling. Omdat ik zelf geen kennis heb van de Sitecom Homeplug heb ik even het forum afgestruind om te kijken of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Naar mijn idee zou de Homeplug die jij hebt gelijk zijn aan onze Draadloze verbindingssets. Ik lees alleen dat dit niet zo is omdat de Sitecom Homeplug alleen het wifi signaal doorsluist, klopt dit?
Er zijn al eerdere topics geschreven over de Sitecom homeplug. Ook hier wordt uitgelegd dat onze tv streams niet over de wifi werken. Kan het zijn dat jij hetzelfde probleem hebt? 

Je schrijft ook dat als je de tv-ontvanger direct aansluit op het modem dat dit ook niet werkt. Omdat blijkbaar het ip-adres van de Sitecom Homeplug conflicteert met het ip-adres van je modem. Als je de Sitecom Homeplug er tussen uit haalt en de tv gewoon (bijvoorbeeld beneden) aansluit. Werkt het dan wel? 

 

 


@frankmo We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het is opgelost of dat je vraag is beantwoord. Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik dit graag. 


Reageer