Skip to main content

Ik krijg bovenstaande foutcode. Alles al geprobeerd, opnieuw opgestart, lukt niet. Wat te doen? Betreft tweede tv op slaapkamer. Tv in de huiskamer geen enkel probleem.

Hallo @Diana66 

 

Hoe is die slaapkamer TV ontvanger aangesloten, rechtstreeks op het modem via een netwerkkabel of zit er nog een switch of dit soort adapters tussen:

 

Indien de laatste welke adapters heb je en wat geven de lampjes aan?


Hallo @Diana66 , voor foutcode 563 staat een verklaring op de KPN website:

Foutcode 563 in beeld, zo los je het op | KPN

Kijk eens of dit voor jou de oplossing is.


Rechtstreeks op de modem. De aanwijzingen op de website heb ik al 10 x uitgevoerd. Heeft geen effect. Na 85% krijg ik een foutmelding dat de ontvanger niet kan opstarten. Gedeelte van de balk is rood ipv groen.


Volg dan de laatste stap:

Probleem niet opgelost. Wat nu?

Neem even contact op dan helpen we je zo verder. Zorg ervoor dat je thuis bent en met een mobiele telefoon belt. Geef ook aan dat je de stappen al hebt doorlopen.

Bel  0800 0402 


Gisteren 1 1/2 uur aan de telefoon gezeten. Probleem is niet opgelost. Het WiFi punt staat nu zelfs in het rood. Vandaag zou er terug gebeld worden door een expert. Ik ben benieuwd.


Hallo @Diana66 

Welke rol speelt het WiFi punt? De tv-ontvanger was toch rechtstreeks met het modem verbonden?

Hopelijk belt de expert snel en lost dat het probleem op.


Als het TV kastje op het Wifi punt is aangesloten is de kans groot dat de storing in het Wifi punt zit. 

Al eens geprobeerd deze opnieuw te koppelen via de KPN Thuis app? 


Oh ja, niet rechtstreeks op de modem maar via een wifi punt. De expert zou vanavond bellen. Nog steeds niets gehoord. Ik ga eens kijken of ik het WiFi punt opnieuw kan koppelen.

 


Is dat wifipunt wel met een kabel aangesloten op het modem?


En is het een wit wifi punt of zwart wifi punt. De witte zijn niet gemaakt om er een Itv tuner op aan te sluiten en dit geeft veelvoudig storingen die niet definitief kunnen worden opgelost. 

Mocht je toch graag het een en ander willen proberen of het in ieder geval tijdelijk oplossen, hang dan uw superwifi punt een half uur bekabeld aan het modem. En verplaats hem daarna weer op de plek waar hij stond. 


Ik heb de wifi punten omgewisseld en de tv doet het weer.!!! Had dus blijkbaar iets met de verbinding te maken. Joepie, maar ik ga wel een klacht indienen. Twee keer melden dat je gebeld gaat worden zonder dat dat gebeurt. Hele slechte service.


En is het een wit wifi punt of zwart wifi punt. De witte zijn niet gemaakt om er een Itv tuner op aan te sluiten en dit geeft veelvoudig storingen die niet definitief kunnen worden opgelost. 

Mocht je toch graag het een en ander willen proberen of het in ieder geval tijdelijk oplossen, hang dan uw superwifi punt een half uur bekabeld aan het modem. En verplaats hem daarna weer op de plek waar hij stond. 

Bedankt, dit was de oplossing,🙏👍


Ik heb de wifi punten omgewisseld en de tv doet het weer.!!! Had dus blijkbaar iets met de verbinding te maken. Joepie, maar ik ga wel een klacht indienen. Twee keer melden dat je gebeld gaat worden zonder dat dat gebeurt. Hele slechte service.

Voortaan direct hier naar toe komen hoor. De forumleden hebben zo ontzettend veel kennis. Fijn dat het allemaal weer werkt!


Ik heb de wifi punten omgewisseld en de tv doet het weer.!!! Had dus blijkbaar iets met de verbinding te maken. Joepie, maar ik ga wel een klacht indienen. Twee keer melden dat je gebeld gaat worden zonder dat dat gebeurt. Hele slechte service.

Voortaan direct hier naar toe komen hoor. De forumleden hebben zo ontzettend veel kennis. Fijn dat het allemaal weer werkt!

Ik ben hier direct naartoe gegaan, maar ook contact met de helpdesk gezocht 👍. En ik moest het in de avond doen, na mijn werk. Frustrerend. Nogmaals bedankt voor de hulp.