Skip to main content

Ik heb ook problemen met het aansluiten van de VIP5205 op m'n Fritzbox 7590. 1 ontvanger is wel gelukt de andere niet. Echter de eerste verliep ook niet vlekkeloos. Werd geholpen door de helpdesk van XS4all en was daarna alles kwijt. Niets deed het meer. Na 4 uur klooien kreeg ik m'n Fritzbox (toen nog een 7490) weer aan het lopen. En wonder boven wonder deed de ontvanger het. Nu een nieuwe Fritzbox 7590 gekregen. Aansluiten van de 2e ontvanger en tada deze ook code 563. Alles gereset conform de instructie van foutcode.tv waarna wordt verwezen ook geen oplossing. En nu het laatste geprobeerd met de glasvezel connectie maar… helaas daar is ie weer foutcode 563… Gelukkig werkt ontvanger 1 nog wel en de app op de Chromecast en de Shield.  Maar wat nu?

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Nog aanvullend. Op de Fritzbox wordt de VIP5202 herkend.  Als ik via de hulppagina van KPN probeer het probleem op te lossen herkend ie alleen de ontvanger die wel al werkt, de andere niet.  Of ik alle apparatuur van de router wil afhalen en dan weer opnieuw proberen met alleen de ontvanger die het niet doet. Tja.  Dat ga ik dan maar op een ander moment proberen. Wat een gedoe… 


Heeft u al een andere utp-kabel geprobeerd? 


Heeft u al een andere utp-kabel geprobeerd? 

Ik heb een andere kabel en een andere poort geprobeerd. En dat gaat ie goed. Hij doet het. Als ik 'm daarna weer inprik op locatie waar ie moet komen. Start ie eindelijk door maar….. Hij laat wel de beneden in beeld de naam van het programma zie maar dan komt de foutmelding stb-nmc-400.  En ik geloof dat die ook vaak voorkomt….

 

We gaan verder op onderzoek uit. Wordt vervolgd.

 


@Spilly gebruikt u een switch in uw netwerk? 


@Spilly gebruikt u een switch in uw netwerk? 

Yep


Als de tv ontvanger daar op aangesloten zit moet deze wel IGMP-Snooping ondersteunen. Doet die dat?


Als de tv ontvanger daar op aangesloten zit moet deze wel IGMP-Snooping ondersteunen. Doet die dat?

Net gecheckt. Niet dus. Deze dan toch vervangen.


Als de tv ontvanger daar op aangesloten zit moet deze wel IGMP-Snooping ondersteunen. Doet die dat?

Net gecheckt. Niet dus. Deze dan toch vervangen.

Switches vervangen door exemplaren met IGMP snooping. Alles werkt nu goed.