Skip to main content

we hebben sinds gisteren foutcode melding 842. Alle lampjes van de Experia box branden. We hebben alle stappen doorlopen die op kpn site te vinden zijn, kabel vervangen (nieuw) en zelfs nieuw tv ontvang kastje bij de kpn winkel opgehaald. Niks helpt! Wat nu??

Beste @DDM2019 

Dit is erg vervelend dat je foutcode 842 krijgt, dit betekent dat je tv-ontvanger geen verbinding maakt met ons netwerk. Ik lees ook dat je van alles al geprobeerd hebt. Welke TV ontvangers heb je, en apart dat je ze bij de KPN winkel hebt om kunnen ruilen. Normaal kan dit niet, maar gelukkig jij wel. Is ook alles bekabeld aangesloten? Of werk je ook met draadloze verbindingssets? (DVS)

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan als ze jou bericht tegenkomen, dan kunnen ze gelijk actie ondernemen. Het kan even duren, want het is erg druk op het Forum.


Hoi @DDM2019, welkom bij ons op het forum. Dennis heeft je al een paar dingen gevraagd zo te zien, dat maakt het makkelijk voor mij :slight_smile:

Ik ben daarnaast ook benieuwd hoe de tv-ontvanger verbonden is met de Experia Box, is dat met een directe kabel of met een draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact)? Je zegt oo dat je een kabel hebt vervangen, welke kabel is dat precies?

Ik hoor de antwoorden graag van je, dan kunnen we vanaf daar verder kijken.


Hoi @DDM2019, we hebben helaas geen bericht meer van je gezien. Is de foutmelding inmiddels verholpen? Als die er nog is of als we iets anders voor je kunnen doen horen we het graag van je.