Skip to main content

Tv verbonden via outlet (muur) naar 3com switch 5 en vervolgens naar experiabox. Heeft paar jaar goed gewerkt. Nu haal ik eenmalig stekker uit outlet, plug deze later weer in en krijg continu foutcode 842. Alles wat geadviseerd is geprobeerd (herhaaldelijk), met geen mogelijkheid gaat de foutcode weg. Via kabel rechtstreeks naar 3com switch werk wel, maar niet via outlet.

Nu heb ik de stekker in de outlet en daarna direct verbonden met experiabox. Dit werkt wel, tv doet het weer. Hoe kan dit?

Aanvulling: tv via outlet (kastje muur) direct verbonden met experiabox, dus de 3com switch niet gebruikt.


Hoi Frisians, welkom op ons forum! Raar dat je opeens een foutmelding krijgt terwijl je aan de aansluiting niets hebt gewijzigd. 

Foutcode 842 geeft normaal aan dat er geen verbinding tussen het modem en de ontvanger is. Als ik je goed begrijp, werkt het wel als je de tv ontvanger alleen via de draadloze verbindingsset hebt aangesloten. Sluit je de kabel uit de draadloze adapter bij het modem aan op de switch, dan krijg je de foutmelding. Als ik het zo goed heb samengevat, probeer de switch dan op een andere netwerkpoort van de Experiabox en klik de kabel uit de verbindingsset ook eens op een andere poort van de switch. Mogelijk is een van de poorten defect. Ook kan er nog een los contact je in de netwerkkabel zitten en kan het even puzzelen zijn om de boosdoener te vinden. 


Reageer