Skip to main content

KPN modem is vorige week bij me geïnstalleerd. In het pakket heb ik 4k functionaliteit toegevoegd, hiervoor diende een monteur langs te komen  Op het modem heb ik diverse ethernetkabels geplugd die naar diverse outlets in het huis gaan. 

In de woonkamer geeft de outlet 2 laptops gewoon via de kabel internet. Als ik vervolgens dezelfde kabel in de Arris tv ontvanger steek krijg ik een 842 foutcode. Hoe kan dit? Configuratie stopt bij 85%. Alle opties met aan-uit modem etc. heb ik al getest zonder resultaat.

Een directe verbinding tussen Expedia modem en Arris tv ontvanger doet het wel.

Heeft hier iemand een verklaring voor, zou dit met een 4k instelling te maken kunnen hebben?

Bedoel je met outlets een switch?? Zoja dan komt imgp snooping om de hoek kijken.  Dit lijkt mij het geval. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Bedoel je met outlets een switch?? Zoja dan komt imgp snooping om de hoek kijken.  Dit lijkt mij het geval. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

 

Hallo Joep, ja ik denk dat je aardig in de richting zit met je antwoord, ik heb geen switch in m'n huis. Om de situatie te visualiseren ervaar ik het volgende op het moment.

1. Experia box > utp kabel > muur Outlet > utp kabel > laptop = internet. 

2. Experia box > utp kabel > muur Outlet > utp kabel > Arris tv ontvanger = foutcode 842 en zojuist 303.

3. Experia box > utp kabel > Arris tv ontvanger = tv kijken ( met lange utp kabel door het huis)

De utp kabels van 1 en 2 zijn dezelfde, dus een laptop krijgt wel internet maar de tv ontvanger krijgt de verbinding niet. 


En wat gebeurt er als je de ontvanger verwisseld? Ik krijg toch de indruk dat er ergens een stekkertje niet helemaal goed zit.


Gisteravond ethernetkabel vervangen, modem gaf nog 303 foutmelding. Vanavond bij thuiskomst tv ontvanger doet z'n ding… 

Mogelijk hebben alle resets toch nog geholpen. Hopelijk schiet de tv ontvanger niet in zijn oude patroon...

 


Of toch het kabeltje. Ik had dat met de omvormer van de zonnepanelen. Die kreeg geen internet. Diezelfde kabel gaf wel internet op de laptop. Zat uiteindelijk in het plugje. Nieuwe erop en klaar. 

 

Fijn dat het nu werkt. :)