Skip to main content

Ik denk dat 1 van onze ontvangers kapot is.  We waren tv aan het kijken toen opeens de verbinding weg viel. Alle lampjes zijn ook uit van de ontvanger en op de tv geeft hij foutcode 842 aan. Bij de andere tv / andere ontvanger werkt alles nog wel. Moet deze vervangen worden of kan ik nog iets doen om hem te redden?

Beste @Ilona1990 

Ik begrijp dat jou tv ontvanger is aangesloten met een DVS? (draadloze verbindingsset) En welke lampjes bedoel je, van de DVS?


Normaal branden er 3 lampjes op de ontvanger zelf, en nu niks meer

 uit/aan, een huisje en nog een tekentje. 


Hier lijkt me een probleem me de Draadloze Verbindings Set te zijn. Dat zijn die witte adapters in het stopcontact. 
Je kunt proberen ze opnieuw te koppelen. Ik vind het eigenlijk noodvoorziening, dus advies: LAN kabel trekken. Qua materiaal véél goedkoper; qua levensduur én kwaliteit (ook verbindingssnelheid) véél beter.

Deze zijn vast defect of de onderlinge verbinding is verbroken. (problemen dvs oplossen)

Op deze foto: de antieke DVS 200 set (nieuwe aanschaffen DVS 1200)

 

Normaal branden er 3 lampjes op de ontvanger zelf, en nu niks meer

Als er wel stroom op het stopcontact staat (controleren bv met schemerlampje) dan is ie stuk.


@Ilona1990 dat is een oude DVS, dat is de DVS 200. Deze zou vervangen moeten worden voor een DVS 1200. Deze kun je bestellen voor een nieuw setje:

DVS 1200 / € 80,-

Deze zijn niet meer gratis, deze moeten klanten tegenwoordig zelf kopen op de site van KPN. 


Goedemorgen, bedankt voor de reacties. Is die 80 euro per dvs? Ik heb er namelijk 3 welke allemaal gekoppeld waren aan elkaar. Deze moeten dan zeker alle 3 vervangen worden... 


80 euro per 2. Je kunt ze apart aanschaffen. Als u denkt dat er maar 1 stuk is, dan kunt u 1 nieuwe kopen. Deze kunt u dan het best in de meterkast plaatsen. En de andere 2 elders in huis.

Gewoon een kabel leggen is veel beter natuurlijk...


Ik heb er namelijk 3 welke allemaal gekoppeld waren aan elkaar. Deze moeten dan zeker alle 3 vervangen worden... 

Oh, maar dan koop je beter de startset van 3. Dat is 10 euro minder dan de set met 2 + een losse.

Startset met 3 adapters € 115,00


Goedemorgen, bedankt voor de reacties. Is die 80 euro per dvs? Ik heb er namelijk 3 welke allemaal gekoppeld waren aan elkaar. Deze moeten dan zeker alle 3 vervangen worden... 

Ja dan moeten ze wel alle 3 vervangen worden. 


Oh, maar dan koop je beter de startset van 3. Dat is 10 euro minder dan de set met 2 + een losse.

Startset met 3 adapters € 115,00

@Ilona1990 dit is de enigste oplossing. 👆🏻


Een andere optie is om de tv ontvangers bekabeld aan te sluiten van lan kabels


Een andere optie is om de tv ontvangers bekabeld aan te sluiten van lan kabels

Dat is waar, ik heb dat toen ook gedaan, maar wat een takke klus was dat! 😂