Skip to main content

Bij mijn wordt f842 aangegeven. Ik heb alle tips die voorgeschreven op de site gevolgd. Maar zonder resultaat. Op mijn experiabox blijft het lampje van de ethernet kabel uit,terwijl de voeding toch aan staat volgens de adapter .

Op 26-05-2020 is bij mijn wel glasvezel naar binnen gebracht, ik weet niet of dit invlioed heeft op bovengenoemde storing.

Graag een reactie

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Japio koster, welkom op het forum!
Als het lampje bij de ethernetpoort uit blijft betekent dat eigenlijk dat er geen signaal door komt. Als je TV ontvanger wél aanstaat betekent dat in principe dat er iets mis is met de internetkabel of een van beide ethernetpoorten.

Zit je TV ontvanger rechtstreeks op je experiabox of zit hier nog een apparaat tussen?
Zou je de kabel eens op een van de andere poorten van je experiabox kunnen proberen?
Als dat het ook niet oplost, zou je dan een andere internetkabel kunnen proberen? 


Ik heb niets meer van je gehoord @Japio koster, heb je de oorzaak nog kunnen vinden?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!


De eerder genoemde foutcode 842 is opgelost

door middel van een nieuwe experiabox.

Sorry voor de late reactie.

Groet Japio Koster


mijn tv geeft foutcode 842. ik heb al een vervangende nieuwe kabel van de experia box naar de ontvanger getrokken toch blijft hij de code aangeven. we ethernetporrt op de experia box brandt ook niet terwijl de rest het wel doet.


Hoi @Wambach, zou je eens een andere poort op je experiabox kunnen proberen? Als je meerdere ontvangers hebt zou je die dan eens met elkaar om willen wissellen om te kijken of het probleem meeverhuist of bij de aansluiting blijft?
Als het bij de ontvanger zit zou je die dan volgens deze stappen eens willen resetten?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?