Skip to main content

Beste,

Mijn Tv werkt niet,Ik krijg foutcode 842 tijdens het opstarten.Ik heb hem al herstart en het V8 modem gereset,Maar hij werkt nog niet.Wat kan ik nog doen?

Ik heb een koperverbinding met een Hmb2260 tv ontvanger en een V8 modem,En heb de laatste tijd behoorlijk wat problemen gehad.

Bedankt voor het meedenken alvast.

Dat is niet fijn. Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of met dit soort dingen?

 


@Joep1965 Bedankt voor je reactie ,Joep!

Nee,Die heb ik niet meer,De ontvanger is verbonden met een kabel die langs de plint naar het modem loopt,Waar we trouwens sinds dit probleem niet aangekomen zijn.


U zou nog een andere poort op het modem kunnen proberen.  Doe een keer de Wifimanager zou zo maar kunnen dat er een ander modem gaat komen.


Ik heb hem van 3 naar 2 gedaan,Maar geen succes helaas.

De wifimanager doet het niet en heb eigenlijk ook niet veel zin in een nieuw modem…

 


De v8 is wel echt end of life hoor. Het zou ook nog kunnen dat de poort op de ontvanger niet helemaal goed is. De foutcode geeft aan dat de ontvanger geen verbinding met het modem kan maken. Heeft u meerdere ontvangers toevallig?


Ik heb geen meerdere ontvangers in huis,Alleen deze die nog niet heel erg oud is.Heb net vorige maand 1tje eruit laten halen omdat ik die niet gebruikte.Dat soort dingen doe ik altijd op het verkeerde moment:)


De kabels even goed aandrukken en controleren.  Helpt dat niet bel dan de klantenservice 0800-0402. 


Hielp niet helaas.

De klantenservice wil de HD ontvanger wel vervangen maar dat lukt niet,Er is nu een ticket aangemaakt om alsnog een nieuwe tv ontvanger te sturen.Bedankt voor je hulp tot nu toe!Maar mocht iemand een gouden tip hebben blijft die natuurlijk nog steeds welkom.


@Joep1965 Beste Joep,

Ik heb net de nieuwe decoder gekregen,Maar helaas doet die het niet.Het is precies hetzelfde type decoder,Alleen ietjes ouder.

Heb je nog een idee wat ik kan proberen?ik krijg dezelfde foutcode...


@Velp2022 Ik zie dat je de laatste maanden en misschien zelfs langer verschillende apparatuur van ons hebt ontvangen. 

Maar dat je eigen apparatuur niet altijd werkt in combinatie met de nieuwere modems. Klopt dat? 


@Rutger_ Beste Rutger,

Klopt,Het is allemaal een hoop gedoe geweest...Er is nu weer een omruil in een KPN winkel gemaakt voor een nieuwe,Ik zie wel of het werkt en blijft werken en als dat niet zo is vraag ik hier wel om hulp!

De ene zegt dat het wel door de V8 komt en is verbaast dat we die nog hebben en de ander zegt dat de v8 het nog gewoon zou moeten doen,Daar word ik ook niet wijs van.

Hopelijk is dit voorlopig de laatste omruil die nodig is!Ik laat het nog weten of het hierna weer werkt.


Dag Rutger,

De nieuwe apparatuur is binnen en de TV werkt weer gelukkig!Echter is het modem geel en hij piept een beetje,De klantenservice wou hem wel omruilen voor een nieuwe v10 dus gedaan.Ik ga er vanuit dat die nieuwe niet piept en niet geel is en dat het daarmee allemaal weer goed is.

Bedankt dat jullie hoe vaak het ook mis gaat zeer behulpzaam blijven!


@Joep1965@Rutger_ Beste Joep en Rutger,

Ik heb een nieuwe v10 gekregen die gewoon netjes en stil is gelukkig!De telefoon werkte niet meteen,maar na wat handelingen werkt die ook weer.De tv en internet werkt ook gewoon prima.

De upload snelheid is ook 6mb hoger dan met de vorige v10, die was dus niet helemaal goed(ook die piep),Maar goed de nieuwe werkt prima dus ik ben weer tevreden!

Beide bedankt voor de hulp.

Â