Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben al een aantal dagen bezig een switch in mijn netwerk op te nemen om het TV signaal vanuit de Experiabox te splitsen naar 2 tv ontvangers.
Helaas krijg ik telkens code 843 wanneer de switch ertussen hangt, niet wanneer ik 1 ontvanger direct op de experiabox aansluit.
Ik heb meerdere switches geprobeerd: eerst een Ubiquity USW Lite 8 poort switch, IGMP snooping aangezet, maar helaas, foutcode 843. Toen na onderzoek uitgevonden dat het Ubiquity netwerk wel eens problemen levert met IP TV dus deze er helemaal tussenuit en een nieuwe switch gekocht, aangeraden door KPN voor IPTV: de Netgear GS105Ev2. 

Om zeker te zijn dat er geen storing oid zou optreden misschien door het huidige Ubiquity internet netwerk deze er helemaal van af gehaald en de experiabox alleen aangezet met de Netgear Switch op poort 3. Resultaat: nog steeds foutcode 843 (geen verbinding met modem). Zodra de switch er tussenuit gaat start de TV-ontvanger probleemloos op.

Mijn huidige Set up:

Experiabox V12  Poort 1 -> Ubiquity USW Lite 16 poort switch → Diverse Pc’s en AP’s voor            
                                              internettoegang
                            Poort 3 → Netgear GS105Ev2 → TV-ontvanger(s)

Moet ik iets in de settings van de Experiabox aanpassen? In de Netgear GS105Ev2 staat IGMP snooping standaard al aan dus dat kan het niet wezen?

Dank voor jullie hulp!

Is die GS105Ev2 nieuw?

Zo nee, heb je hem een factory reset gegeven?

Heb je de TV ontvangers opnieuw opgestart nadat deze op de Netgear aangesloten zijn?

Krijg je die foutmelding ook als je de Ubiquity switch loskoppelt?


Hoi Wjb,

 

Jep de GS105Ev2 is gloednieuw, net nog even een factory reset gegeven voor de zekerheid.

Ik heb de ubiquity switch even helemaal uit de experiabox gehaald dusnuitnhetbsysteem gehaald, eerst maar eens de tv ontvangers werkend krijgen. De Experiabox van de stroom af, de netgear switch in poort 1 geplugd en de stroom er weer op. Daarna de tv ontvanger aangezet.

Net als de vorige keren start de configuratie en dan springt ineens code 842 omhoog, verdwijnt dan weer en dan springt code 843 weer omhoog….

Dank alvast voor de hulp!


Kan jij eens andere netwerkkabels en/of andere poorten in die Netgear switch gebruiken?


Nou het wonder heeft plaatsgevonden: ik heb even een andere poort op mijn patchpanel gebruikt en voila het werkt.

zelfs met de ubiquity switch gaat het probleemloos 🙂!

gek dat het via die poort op het patchpaneel prima ging met 1 tv maar via een switch niet?

kabel en poort doorgemeten en geen sluiting?

maargoed belangrijkste is dat het opgelost is 🙂.

 

super bedankt voor het meedenken!